Creed III

76%

Komentáře a recenze 21

30 255 bodů
7
Klasická Rockyovka.. Dávný přítel, křivda a odplata. Líbily se mi boxerské zápasy, které působí více věrohodně, než tomu bývalo u "Rockyho řežeb" , ale boxu tam zase až tolik nebylo. Boxerský film říznutý rodinným dramatem. Jako celek se mi film líbil a beru to po druhém dílu, jako návrat kvality.
7
Creed III je důstojným závěrem trilogie, který ukazuje, že Michael B. Jordan není šikovný jenom před kamerou, ale i za ní. Jonathan Majors je castingovou trefou, souboje jsou ideálně intenzivní a v IMAXU vypadají velkolepě, intenzivnější jsou ovšem paradoxně ty pasáže, které se odehrávají mimo ring. Creed se poté sice může snažit, aby opustil stín Rockyho, dost možná jde ovšem o krapet prohraný souboj. Italský hřebec sice nechybí tolik výrazně, Creed má ovšem dost možná problém v tom, že do budoucna neexistuje směr, kterým koncept série nějak zásadně posunout. Při podobné nastavené laťce ovšem Creed IV ani spin-off Draga rozhodně neurazí…. Více zde
9 382 bodů
6
Třetí Creed a devátý (!!) film z Rockyho světa, který poprvé je opravdu bez účasti Sylvestera Stalloneho, který se od značky rozhodl distancovat.. Kdysi pro mě Rocky byl tím vrcholem sportovních filmů a pořád mám třeba u čtvrtého kousku z téhle série emoce, jaké nenabízí skoro žádný biják.. Snímek stojí na rozcestí, kdy si divák musí vybrat, jestli je schopen se tomu poddat a připustit si, že Adonis už je na to sám, anebo zkrátka stát názoru, že bez Slye se na to už dívat nedá.. Na třetím Creedovi mi paradoxně přijde nejzajímavější, co předvedli oba tihle "boxeři" už v preprodukci, tedy ukázka toho, jak vnímá sérii Stallone a jak Coogler s Jordanem.. A i když si myslím, že celá značka Creed má skutečně spíše potenciál v té osobní rovině, tak prostě vrcholem všech těhle bijáků byl ten finální duel v ringu a to nakonec paradoxně potvrzuje i třetí Creed.. Někomu tyhle osobnější pojetí přijdou lepší, že dají postavám trošku uvěřitelnosti, ale já takhle Rockyho neznám a nakonec jsem názoru, že to zkrátka není úplně ono... Adonis Creed je na vrcholu, proto chce každý využít příležitosti ho z něj shodit. A s úspěchy se na povrch dostávají minulé křivdy, které čekají až bude jedinci nejlépe.. A proto přichází jeho dětský kamarád Damien v podání Jonathana Majorse, se kterým pořád nevím jestli mě to jeho polovážné herectví baví. Obzvlášť tady jsem si říkal, že chci ty jeho oči vidět brečet v nějaké romantické komedii, ale otázka zda se vůbec k nějaké takové budoucnosti ještě dostane... Velká část příběhu je o nastolení iluze, že tenhle vztah tu byl už předtím, že vlastně v postavách žije už od počátku celé série. Kdy tohle já ve filmových sériích ale nenávidím. Je to neduha sequelů, které jen podtrhují nejasnou autorskou vizi.. Když se příběh drží boxu a třeba ještě ukáže nečestnost postav, jež pramení z pokřivených životních osudů, vidím na co jsem zvyklý, ale jak jde osobní cestou, rozdělujeme se.. Daří se představit Adonise stojícího na vlastních nohách s rodinou, kde pořád je vnitřní spor mezi takovou idylou a boxerským srdíčkem, přesně jak to vždycky měl i Rocky. Celý film se buduje nějaké vyrovnávání s minulostí, aby ve finále nakonec film seškrtal trénink na naprosté minimum (u série jsou vždycky ty tréninky esencí toho sportovního wibu) a už už spěchá do ringu, který mě prostě nebaví a nedaří se působit zapamatovatelně jako v předchozích případech, i když divákovi pořád podsouvá to minulostí propojení.. Nakonec z toho mám takový vyděračský pocit, který je nakonec nejpodobnější Rockymu V, akorát že nikdo nesahá jeho charakteru ani po kotníky.. Asi by bylo fér se příště netvářit že Creed IV je jako Rocky IV, anebo se na to už definitivně vykašlat? 60%
Toren
Toren
5 185 bodů
8
7/10. Konečně nadešel ten čas, kdy se Creed musí vymanit ze stínu Rockyho a postavit na vlastní nohy. A Jordan to ve svém režijním debutu zvládl velmi sebejistě a s vlastními inovacemi (ta inspirace anime je očividná a naprosto skvělá!). Trojka přináší velmi osobitý konflikt, jenž Adonise staví do zcela nového světla a nepřekvapivě mu obrací dosavadní život naruby. Minulosti nikdo neuteče, obzvláště pokud má tvář Jonathana Majorse, který si ústředního vazouna neskutečně užívá a znovu dokazuje, že je v Hollywoodu čím dál důležitější osobou, která teprve vystrkuje ďábelské růžky. V první hodině to má výborné tempo, dramatické oblouky, postupné budování vztahů a živelnou choreografii soubojů... o to víc tak zamrzí, že se v druhé půlce očividně dost stříhalo a scénář najednou působí zkratkovitě, nedotaženě a ke konci i bohužel nenaplňuje všechna vydlážděná očekávání. Pořád jde o sympatický kousek, který naplňuje kvóty sportovních dramat a ústřední duel je dravou třešničkou na dortu, avšak neubráním se pocitu, že někde ve střižně či autorském záměru se ke konci vytratila silnější katarze a komplexnější témata. Více: ZDE
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Po velmi povedeném prvním dílu a následně velmi nudném druhém dílu, tady máme něco mezi. Creeda dohání jeho vlastní minulost a je to super. Ukázka toho kam to dotáhnul, jak zápasí s životem, když skončil s boxováním. Návrat starých ran a kostlivců ze skříně je ukázka lidskosti. Prostě jo. Je to hodně příjemný od posledního dílu. Ten závěr byl možná až moc rychlý a víceméně bez výrazného dopadu na cokoliv. Každopádně to asi nemusí vadit, protože je otázka jestli se dalšího dílu ještě dočkáme nebo ne. Takže prozatím je to důstojné zakončení.
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
8
Prvý film Creeda ktorý stojí na vlastných nohách a zaobíde sa aj bez Rockyho. Teraz tu máme naozaj osobný konflikt ktorý bol naozaj dobre prezentovaný. Prvý film Jordana ktorý si vedie naozaj dobre a to inšpirovanie ktoré si zobrali od Anime pracuje úžasne a nesmierne ma to bavilo od začiatku do konca. Perfektné práce z kamerou a výborné scénky filmu dodávajú atmosféru ktorú Creed má mať. Ten záverečný súboj sa mohol zaobísť bez falošnej cely alebo ako to nazvať. Aj keď Rocky mi tu trocha chýbal tak za mňa je to naozaj solídne pokračovanie ktoré to zvládlo na jednotku. Bravo! HODNOTENIE: 8/10
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 361 bodů
7
Teď ale vážně. Creed III je první díl stojící na vlastních nohách bez postavy Rockyho a první film režírovaný Michaelem B. Jordanem. To budilo obavy, už jen protože je velké sousto mít takový film jako první v kariéře a jelikož byl vztah Donnieho s Rockym srdcem obou předchozích filmů. Naštěstí to funguje skvěle a Creed se tak zformoval do série, která stojí na vlastních nohách a má zápletku a děj, který je čistě originální. Příběh nám říká, že minulosti neutečeme a musíme se jí stavět čelem a tohle funguje, protože srdcem snímku je tentokrát Adonisova minulost a jeho vztah se soupeřem Damienem, se kterým byli jako bratři. Opět fungují osobní i boxerské linky, které se fajnově prolínají a tvoří solidní podívanou. Jordan je přiznaně inspirován anime a je to znát, díky tomu má každý souboj svůj nápad a provedení, které je na západě nevídané a funguje je tu parádně. Přesto to tvoří určitý nesourodý styl, prozrazující, že je režisér začátečník, kterému jde nejlépe točení dialogů a příběhových chvíli. I přesto, že soubojům chybí to pravé napětí a emocionální vypětí předchozích dílů, jsou pořád skvělé a památné, jen to finále mohlo být údernější. Nejlepší Creed to sice není, ale je to důstojný člen série a fungující film s jedním z nejlepších záporáků série. Navíc malý Creed měl v pokoji plakát Naruta, takže instantních 10/10! Více ZDE!
2 487 bodů
7
7/10
JaraSlama
JaraSlama
2 088 bodů
7
Michael B. Jordan se tentokrát postavil i za kameru a zrežiroval nám třetí díl této boxerské série, která jde ve šlépějích slavného boxera Rockyho. Snímek je plný nápadů, jak se odlišit od stejného formátu, která všechny tyto filmy provází. Jonathan Majors tu má úžasnou roli, která mu konečně sedla a oproti poslednímu Ant-Manovi má reálně co hrát. Přestože druhá polovina je příliš urychlená, tak jde stále o skvělý zážitek, který diváka motivuje.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Michael B. Jordan překvapivě neselhává po herecké ani režijní stránce. Vlastně bych řekl, že režie je nejzajímavější částí celého snímku. Velká inspirace japonskou animovanou tvorbou není na škodu, uvítal bych i více podobně laděných scén. Všechno ostatní, začínaje scénářem a strukturou vyprávění konče, je průhledné od prvních minut. Uspěchaná druhá polovina a brutálně rychlý finální zápas mě ujistil v tom, že se jedná o prozatímní nejslabší díl z Creed série. 7/10