Wonka

78%

Komentáře a recenze 61

30 219 bodů
6
Vysoce hodnoceného Wonky jsem se bál, ale nakonec to není tak špatné, přesto jdu šedesáti procenty proti proudu. Tyto přebarvené fantasy snímky prostě nemusím. Vizuál je však slušný.. příběh prostě čokoládový a ve výsledku je to docela slušný rodinný film. Nadšení se u mě prostě nekoná.
9 382 bodů
7
Po kultovním Gene Wilderovi, ikonickém Johnny Deppovi se postava továrníka Willyho Wonky dočkala třetí adaptace kasovně úspěšného příběhu Roalda Dahla.. Jak tvůrci sami přiznávají Wonka je po letech natočený prequel právě legendární omalovánky ze sedmdesátek, i proto jde o příběh poprvé více soustředěný na charakter Wonky jako takového, než na jeho neodolatelnou továrnu.. Paul King navazuje na svoje zamilované dopisy Anglii v podobě dvojice filmů o Paddingtonovi a potřetí představuje látku, kterou si užijí jak děti tak dospělí a skutečně po letech může dostát až tradičnímu statusu (série s medvídkem Paddigtonem je v Anglii už teď skoro národní klasika).. Poprvé tak vidíme jakýsi origin Wonky jako slavného prodejce, který si podmaní svět byznysu a vypořádá se s chamtivou konkurencí, jež má na prvním místě zisk namísto zákazníka.. Wonka je o snu mladého ambiciózního podivína, bez Umpalumpů a bez pověsti.. Timotheé Chalamet v další ikonické roli, v níž dokazuje, že jde o nejzajímavějšího herce svojí generace (Tom Holland už ho nemůže předehnat a už vůbec ne Spidermanem) a skutečně si postavu čokoládového magnáta užíval a přidal do filmu krásnou vlnu pozitivní energie.. Barevné, okázalé a plné nevkusu, ale k látce to patří a sedí, o to víc když se projeví geniální muzikální stránka. Je to klišé, ale podobně jako v případě vynikajícího Největšího showmana to sem zkrátka patří a nevěřím, že si to někdo neužije (i když třeba jako já skoro nejí čokoládu).. Vánoční klasikou se to stát sice nemůže, ale výborně se svým vyrovnala předchůdcům. I přesto, že už jste něco podobného viděli jinde (i třeba několikrát), Wonka, obzvlášť přes Vánoce, krásně zahřeje u srdíčka.. No a Hugh Grant i na tak malém prostoru je pořád boží! 70%
8 642 bodů
0
Nápadité? Ani ne. Jedna epizoda Ricka a Mortyho bývala nápaditější (do třetí série) a ještě mě ušetřila kýče a patetického pozitivismu. Jasně, je to muzikál a k těm to vlastně patří, jenže tyhle spngy, co ve filmu hrají, bych snad raději neslyšel. Vzhledem k tomu, že muzikálová čísla mají být rozšířením reality, tak se často potýkají s tím, že v nich postava na plnou hubu říká (vlastně zpívá), jak se cítí, o čem přemýšlí nebo co dělá. Jistě pomáhá nebýt v textu písně příliš explicitní, ale dalo by se říci pouze to, že prominu jen tehdy, pokud je hudební číslo dostatečně podmanivé, zábavné nebo vyloženě strhující. Vzhledem k tomu, že se tvůrci nebyli schopni ani přiblížit k úrovni 70 let starému Zpívání v Dešti, které má nesrovnatelně lepší hudbu i choreografii, tak si to mohli odpustit, muzikál z vize vyškrtnou a radši napsat zajímavější scénář. Vizuálně to taky docela ošklivé - zhruba na úrovni indického blockbusteru, což už je něco, co si lze užít (viz RRR), pokud divák nemá zas tak vysoké nároky a film to případně kompenzuje něčím jiným. Avšak vzhledem k tomu, že příběh je takovou naivní a ohranou sračkou a hudební čísta za moc nestojí, tak nelze říci, že by to kompenzováno bylo. Vyzdvihnout snad mohu jen to, že se Timotheé Chalamet vskutku naučil technicky dobře zpívat.
mottleone
mottleone
3 433 bodů
9
Sladká tečka na závěr roku!! 💕🍫 Přiznám se, že nemám rád muzikály a svátečně laděné filmy, ale tady funguje dohromady vše skvěle a snímek z vás opět udělá malé dítě ve světě fantazie - což já rád. Krásně barevný, kouzelný, vyváženě naivní snímek o začátcích cukrovinkového vizionáře Willyho Wonky v podání hvězdného Chalameta, který se do role natolik ponořil, až sem v jeho přednesu/chování/pohybech kolikrát spatřil původního - Gene Wildera; sukundující Hugh Grant správně umpalumpovsky zábavnej a víc věrný originálu. Prim ale hraje především hudba, která je chytlavá, neruší tempo a i skrze choreografii posouvá příběh dál; některé melodie si broukáte i po skončení filmu. Je tu zkrátka vše, co mi naopak nesedlo na verzi od Burtona a nebojím se říct, že nám tu zraje "Vánoční klasika" status filmík, který zahřeje u srdíčka a který možná ještě zvládne ovlivnit některé kategorie oscarů - 90%
  • Film z Vás opět udělá malé dítě ve světě fantazie🌌💕
  • Barvy; Nápaditost; Hudba; Kostýmy
  • Timothée Chalamet + Hugh Grant
  • Zahořklé existence dostanou cukrovku..
kknk2
kknk2
2 989 bodů
8
Konečně film pro děti, který pobaví celou rodinu. Scénář nemá chyby, Timothée Chalamet je v roli Willyho Wonky okouzlující. Styl, který známe z Paddingtona, zde úspěšně nabírá muzikálovou podobu. Taky mě potěšily známé tváře a všudypřítomná pozitivní nálada. Vyrážíte-li do kina s dětmi, český dabing má nejspíše smysl, pokud ne, byla by škoda nechat si ujít originální verze písniček. 85 %
JaraSlama
JaraSlama
2 070 bodů
9
Wonka představuje oslnivý návrat do čokoládového světa s nadějným Timothée Chalametem v hlavní roli. Film režírovaný Paulem Kingem, tvůrcem úspěšných dílů Paddingtona, balancuje nostalgii s půvabným vyprávěním a vizuálním podáním. Příběh o Willym Wonkovi se nebojí odlišit od předchozích verzí, vytváří dojemné muzikálové scény, které okouzluje svou naivitou a stylizovaným retro přístupem. Chalametovo charisma a britská DNA filmu přispívají k jeho poutavosti. Wonka slibuje stát se novou rodinnou klasikou s nezapomenutelným vizuálním a zvukovým zážitkem, který může oslovit diváky různých generací. No, myslím si že tohle se mu už podařilo.
65David21
65David21
1 988 bodů
8
Úžasná a krásná barvitá pohádka. Wonka je velice překvapivě (minimálně pro mě) velkým překvapením. Opravdu jsem byl potěšen kvalitou a celkovým zpracováním. Ačkoliv má být snímek hlavně pro ty nejmenší, tak se tu dle mého zasmějí i dospělí. Toho vizuálu se nemohu do teď nabažit. Wonka je moje první setkání s údajnou vycházející hvězdou Hollywoodu Timothée Chalametem a musím říct, že vážně jsem s ním spokojený, fenomenální výkon. Ačkoliv nemám muzikály rád, tak jsem tady mi to nevadilo. Nepřišlo mi to tak ,,vlezlé’’. 80-85%
Jonák
Jonák
1 695 bodů
9
Muzikáli osobně moc nemusím, avšak tento mě velmi nadchl. Celý film byl na plátně krásně barevný, zkrátka radost sledovat. Děj přeci jen hodně takový pohádkový a místy slabší, ale to byl také cíl. Rozhodně se nebojím tvrdit, že se i tento film stane jakousi vánoční klasikou, zaslouženě. Doporučuji!
  • Pestrost, barevnost, kvalita obrazu
  • Jednoduchost
  • Plynulost děje
ondy9
ondy9
1 476 bodů
10
Velké vánoční překvapení! Já miluji "Karlík a továrna na čokoládu" od Tima Burtona, ale nečekal bych, že by tento prequel mohl být tak neuvěřitelně dobrý. Muzikály sice nemusím, ale Wonka není pouze jen tak nějaký muzikál, je to TEN muzikál. Ten muzikál, co má v sobě víc než kvalitní příběh o plnění svých snů. Co má tolik chytlavých a překrásných písniček, které neomrzí ani muzikálové neznalce jako jsem já. Co si jde proti ostatním filmovým adaptacím tohoto příběhu svou vlastní cestou. Zkrátka je to TEN muzikál, co vám po dokoukání vykouzlí úsměv na tváři. Vtipy, jako třeba neustále uplácený tlustý policista, či "čokoholičtí" mniši, fungovali na jedničku. Stejně tak choreografie tanců a chemie jednotlivých herců. K tomu ještě božský casting, sympatické postavy, vtipní záporáci, a jako mini bonus, do puntíku precizní CGI efekty, a to jsem od nich fakticky nic nečekal. Jedná se o instantní vánoční klasiku, která se bez pochyb bude pokaždé pouštět v telkách na vánoce po celém světě. A já se nemůžu dočkat, až v té své tento kinematografický skvost znovu uvidím.
Jto_rating
Jto_rating
1 422 bodů
8
🗣️uMpA, LuMpA 🎶... Recenze na film Wonka (2023) . Vítám vás, toto je poslední review za rok 2023 🎆, doufám že jste si filmy z tohoto roku užily a už se těšíte na audiovizuální zážitky co budete mít příští rok 🔥. . Tento kreativní, krásný a zábavný muzikál (přestože tajil že je co je, přece jen teď tolik muzikály nejedou), byl sladká tečka roku 2023. . Film má nádherný vizuál (našel jsem jen 2 slabší efekty,přes všechny SGI efekty. Takže tleskám 👏) je kreativní skoro každou scénu. Hodně si hraje, jo a ZPÍVÁ se tam. Takže pokud vaše mužská mužnost, nevydrží tuto nemužskou zabavicku, tak pls aspoň nerozsvicejte telefon pokaždé co se tam začne zpívat... Ehm, ehm pane vedle mě v sále 👺xD. Pokud jste viděli verzi s pirátem Černé perly, tak si toto 💯 už užijete. Film není tak moc infantilní a otravný i přes všechny klišé a měl by hrát do nostalgické noty. Ale upozorňuji že je to spíše inspirace Továrnou na čokoládu. Není to prequel, jde to mimo lore v Karlíkovi. Ale tak zase aspoň to není další otrávené dojení krav a může se vyprávět něco nového. . Snímek rychle utíká. A vypráví o tom jak se Wonka dostal do území který ovládá čokoládový kartel, s ním a s hotelovými podvodníky musí bojovat, aby se vůbec mohl pokusit začít plnit si čokoládový sen. Postavy jsou dobře napsané a jsou zábavné (Mr. Bean omg) a celý film dává takový feeling dětství. Takže super pro rodiny s dětmi a na svátky, což je dost možné že to bude vánoční klasika. Vyzdvihnout bych chtěl taky výpravu a kameru, filmařsky je to uspokojivé. . Takže jo krásných 7,5/10 a pokud budete mít nostalgické růžové brýle či milujete muzikály, já teda ne. Tak to bude pro vás silných 8/10. 🍫🍫🍫🍫❌