Robin Hood

51%

Komentáře a recenze 25

4
Nakonec to nebylo zas tak zlé. Teda,abych to uvedl na pravou míru,tak ten film je hodně ZLÝ,ALE viděl jsem rozhodně horší. Každopádně se vůbec nedivím,že se snímku do kin moc nechtělo. Celé mi to přišlo jako takový mix nedávného Krále Artuše a Bitvy u Thermophyl. To,že snímek vypráví jiný příběh o Hoodovi mi nevadí,ale co mi vadí je že to celé nedává vůbec smysl. Herci jsou fajn,ale zbytek stojí vážně za prd.
28 483 bodů
8
Robin Hood ve stylu snímku 'Assassin's Creed'? Nakonec, proč ne. Fantazii se přece meze nekladou. Pokud na toto téma již bylo vše vyslovené, neboť snímků o této postavě bylo natočeno už opravdu bezpočet, proč s námětem nezačít experimentovat. A tak, po temnějším pohledu od Ridleyho Scotta, tu máme další překvapivý, šokující a rozporuplný snímek, jakým byl naposled počin z roku 2011 'Tři mušketýři'. Když se řekne Robin Hood, každý si vybaví romanticko-dobrodružný legendární příběh o zbojníkovi, který je po desetiletí znám již jako leckterá známá legenda, pohádka či pověst. Nic z toho tu však tentokrát opět není. Snímek je pojat v zábavném akčně-dobrodružném fantasy podání, což je nápad samozřejmě svým způsobem troufalý, ale jak je vidět, ne neuskutečnitelný. Jedná se tvůrčně o fantazijní nálož, čímž se na to můžeme dívat všelijak. Zábavný potenciál však snímek má.
4
Zhruba do půlky to ještě jde, pak se to ale začalo sypat. Pokusy o hlášky nefungují, ta romantika taky moc ne..přitom těmhle pokusům, natočit remake originálně docela fandím. Tady se to prostě ale moc nesešlo.
4
Nový Robin Hood- režíruje celovečerní debutant Otto Bathurst, debutují také scénáristé Ben Chandler a David James Kelly a z nějakého důvodu to produkuje Leonardo DiCaprio (vážně!) společně s Jennifer Davissonou, producentku ,,skvostů´´ jako Červená Karkulka, Pod rouškou noci nebo Delirium. I přes účast Dicapria tak účast této slečny a tří debutantů moc naděje nevzbuzovala, což ještě utvrdili nemastné neslané trailery, které lákali na podivnou béčkovou verzi něčeho z čeho se studio Lionsgate pokusí udělat novou dojnou náhradu na pár let za ukončené Hunger Games. A kdyby byla základní kostra použita a celé by se to nejmenovalo Robin Hood a logicky by tam tak nebyli postavy z Robina Hooda, celé by to ve finále nemuselo být vůbec špatné. Právě fakt, že je ale Robin Hood už téměř 2 století známá firma a především už vznikli filmová zpracování, které divák zbožňuje nebo si ho alespoň pustí radši než to co vzniklo z nejnovějšího Robina Hooda.... Na rovinu říkám, že z nového Robina Hooda nejsem ani unavenej ani nasranej, ale reálně prostě nedorazil dobrý film. Dokonce jsem si při něm několikrát vzpomněl na ty nejhorší filmy od Netflixu a říkal jsem si, proč to sakra někdo nezkusil zrovna tam. Horší film, který má nefungující příběh nezajímavý vizuál a dementně napsaný dialogy jsem za hodně dlouhou dobu v kině neviděl. Režie Otty Bathursta (jehož jméno jsem se marně pokusil přeložit) je totálně mimo. Celé to reálně působí tak jak to asi bylo: Robin Hood stál 70-85 milionů dolarů, což sice není moc ale pořád to je slušná částka, má to perfektní herce v podání Taronem Egertonem, Jamiem Foxxem a Bena Mendelsohna, produkuje to DiCaprio, který si umí i jako producent věci pohlídat..... a teď vám tam najednou dorazí člověk, který jako by držel filmovou kameru v ruce poprvé v životě a vůbec neví co co se děje a jak se to dělá. Bathurst jako by nevěděl co je význam záběru nebo výstavba scény. Až příliš na sílu se snaží kopírovat (nejen) akční scény z jiných filmů ať už Království nebeské od Ridleyho Scotta (jeho Robin Hood z roku 2010 je pořád nedoceněný a doufám, že po tomto u lidí stoupne) nebo 2 roky starého Krále Artuše: Legendy o meči. Historické nepřesnosti se dají přežit a ve finále je nejzajímavější sledovat právě je. Jakási očividná kritika církve, která církev představuje jako jasné zlo ve finále vůbec nefunguje. Akční scény se střelbou z luku jsou v pohodě. Co se týče herců, jenom tady je asi o co stát: Taron Egerton bude mít sice asi ještě hodně dlouho problém, že v něm pořád člověk vidí Eggsyho z Kingsmanů, jeho Robin Hood je ale ve finále fajn hrdina, který má problém v tom, že podání Kevina Costnera z filmu Robin Hood: Král Zbojníků z roku 1990 nebo podání Russela Crowea z filmu z roku 2010 jsou pořád zajímavější postavy. Pochválit se musí především ale Jamie Foxx, který pořád musel poslouchat, že přece jako maur nemůže hrát (Malého) Johna a přeci jen stvořil nejzajímavější postavu filmu. Ben Mendelsohn si klasicky zahrál hlavního záporáka a musí se nechat, že není špatný, ale má za sebou už zajímavější záporáky. Jamie Dorman je v pohodě a ze stínu Christana Greye pomalu mizí. F. Murray Abraham má zajímavé cameo a ve finále jediný problém s castingem mám s Evou Hewsenovou jakožto Robinovou láskou Marian. Je sice pořád pohledná, na roli se ale imho nehodí a především se i přes snahu vykreslit silnou ženskou postavu nic takového nepovedlo. Robin Hood není zábavný film ani po přirozené ani po té dementní je stránce, není vtipný, není napínavý, romantická linka nefunguje, hudba od Josepha Trapanese překvapivě taky není nic moc, střih bolestivý, akční scény nepřehledné.... Robin Hood se pokusil známého hodného zloděje ze Sherwoodského zloděje prodat pro mladou mládež a nějak zapomněl na to, že dnešní mládež už prostě Robin Hood nezajímá. Ve finále tak vznikl film, který nepotěší ani oblíbence Hoodova příběhu. Mohl bych tady začít tvrdit, že je to škoda, ale není.... jedná se pravděpodobně o jeden z nejzaslouženějších propadáků posledních let. Pusťte si radši znova Robina Hooda od Ridleyho Scotta a konečně ho doceňte! A nebo ještě líp, pusťte si znova Robina Hooda: Krále Zbojníků ve kterém by Robin Hood v podání Kevina Costnera tvůrce tohoto paskvilu střelil šípy rovnou do hrudníku.... PS: Když se film ještě ani nezačal natáčet, myslím, že konkrétně Bathurst mával slovy v tom smyslu, že by měla vzniknout rovnou celá trilogie, která by se měla inspirovat Trilogií o Temném rytíři. Tak určitě....
8 683 bodů
0
proč?
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
4
Takže to teď zřejmě bude tak, že každý rok dostaneme jeden sci-fi propadák a k tomu navrch jednu modernizovanou legendu, která to v kinech taky ve velkém projede. Zatímco však Smrtelné stroje (abych se držel roku 2018) potopila nezajímavost postav, zkratkovitý děj a neschopnost přijít s pamětihodnou akční scénou, Hood se utápí v nehezké formě a až vzácně pitomém scénáři - s absurdním plánováním hlavních postav, kdy se každá jejich akce téměř rovná jisté smrti, může soupeřit jen demence hradní stráže v odhalování "kdo je asi kumpán toho jediného černocha, kterého tu máme a kterého jsme xkrát viděli po boku Loxleyho". Akční část je ucházející a i když chvílemi křičí "Guy Ritchie" tak moc, až je jednomu za Bathursta skoro trapně, rozhodně dokáže strhnout (třeba "Ben Hur vložkou"). Ale atmosféra nula, dějově to tak monstrózním způsobem nedává smysl, až je to ubíjející a vizuál vypadá díky hnusné kameře hrozně lacině. Taron Egerton a Jamie Foxx každopádně nejsou marná dvojka (nicméně u Egertona se ukazuje, že má své limity, pokud jde o charisma).
Riverdon
Riverdon
7 405 bodů
4.5
Nečekejte klasického Robina Hooda, ale cyberpunkovou fantasy.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Spoustu příběhu o Robinu Hoodovi až to prostě přestane bavit. Nemohlo to prostě přinést nic nového, nic zvláštního, nic překvapivého. Tuctové akční dobrodružství.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Rabín Úd a jeho anglosaská družinka, v sestavě negroida lišákka, mastnovlasýho downáka Pepu a cikánky Eržiky, se postaví proti britskému impériu vládnoucímu premiérovi Síru Borisi IV. A že ten Húd, byl fuckticky hustej týpek, potvrdí moderní a švihácky nedotažený příběh, který sepsal sám život. Takhle, já Bibli nečetl, nic o středověkém Ježíši nevím, ale vím, že spoustu odborníků, buď z historických archeologických nálezů (i když podle nových studií neexistoval, stejně jako Santa Claus), nebo z novinek.cz, tomu prostě dalo jednoduše samé městské odpady, a vztyčený fakáč se stížností, že to je nejhorší biják o panickým lukostřelci, co chudým brával a oslovi dával.. (asi do kaďáku). Hele, možná jsem já už z těch historických dodatků zhulený na tři prsty, ale nepřišlo mi natolik špatný, abych tu musel klýt. Někdy asi fakt záleží na rčení, vypnout mozek a užít si to. No, půlku jsem prospal a druhou zaseprosurfoval na instáči. Ale na filmu jsem viděl jen černý to, že podle učebnicových faktů by černobavlníci, se asi těžko dostali víc než z klece do křižáckých válek, ale já nejsem puntičkář a člen anglického čajového klubíku pro ty opravdové džentlemany, tak jen přimhouřím zánětové oko od vaginální mykózy, a šťourat se do toho nebudu, než abych posléze očekával do pošty zapálené psí lejno v sáčku. Ajtakrajta, blechy tají, hoši a děvčátka, mějte se hezky než nás admini zabanují. Tvoje prdel pozná středověk!
leafroller
leafroller
3 023 bodů
8
Podívat se na starou klasickou legendu nově je vždy problematické. Přesvědčil se o tom třeba pan Owen při svém, podle mě výborném, ztvárnění římského krále Artuše. Tenhle Hood však není jen nový, ale také aktuální. Pěkně se strefuje do problémů, které trápí nás všechny. Víc mi naponejprv neutkvělo. Jen, že se mi to líbilo.