Videorecenze: Jízda smrti připoutala Neesona na sedadlo, protože už je starý na běhání

Jízda smrti | ATTACK FILM
Neeson někdy od roku 2008, čili posledních patnáct let, od snímku 96 hodin hraje tatíky za zenitem, kteří to „mají pořád v sobě“ a překvapí nenachystané protivníky. Kromě tří dílů 96 hodin, kdy mu pořád někdo nepoučitelně unáší dceru a manželku, to jsou třeba Neznámý, Mezi vlky, Non-stop, Mezi náhrobními kameny, Cizinec ve vlaku, Noční bězec, Mrazivá pomsta, Mrazivá past, Pro balík prachů nebo Poslední výstřel, ten bez Vinnetoua. Jednoduše – každý rok nějaká honičko-mlátička s Liamem.
Jízda smrti: videorecenze | Kinobox
Se svými 193 centimetry výšky má Neeson i velký rozsah paží a zjevně mu stačí dělat úsporné pohyby, aby všechny zmasil. A už jen promluví a padouši si nadělají do kalhot. V Jízdě smrti mu je ale 71 let. Tedy, my nevíme, kolik je jeho postavě, tipnul bych spíš pozdní padesátku. Ale už nebude skákat přes zábradlí, nikoho tlouct ani kopat. V tomto filmu si vystačíme hlavně se dvěma detaily. Na Neesonovu ustaranou tvář a na jeho ruce, jimiž drží volant a pořád mačká dotekový displej mobilu. Tento film není o fyzické mobilitě, ale o mobilech.
Liam Neeson
Liam Neeson

Herec

Hlavní hrdina je protřelý mezinárodní byznysmen, toho času v Berlíně. Minulý rok se finančně nevyvedl a má plnou hlavu starostí. Nemá čas na rodinu a manželka už chystá rozvodové papíry. Když nechtěně veze děti do školy, zjistí, že má pod sedadlem bombu. A ta může vybuchnout, jakmile se změní váha na sedadle. Lidí, co by ho chtěli zabít, je asi mnoho, včetně manželky. Jízda smrti je něco mezi Telefonní budkouColinem Farrellem a Nebezpečnou rychlostíKeanu Reevesem. Je to telefonní budka na kolečkách bez hezké a sympatické Sandry Bullock za volantem. Zastavit se prostě nesmí.
Jízda smrti
Jízda smrti
55%
A bodejť by ne, když jde o remake německého snímku Nezastavuj z roku 2018. Hlavní hrdina byl oproti Neesonovi mladší, impulzivnější a zoufalejší. Neeson svoje problémy nese spíš stoicky. Taky už to předtím patnáctkrát zažil a my s ním. Jízda smrti nestojí na řidičském umění ani na střelbě, je to čistý thriller, kdy padouch, co instaloval bombu, ví víc než hlavní hrdina. Jakmile hrdinovi dojde, že si může dovolit dělat něco jiného, než mu přikazuje tajemný hlas v telefonu, karta se obrací.

Jedná se o velmi standardní snímek, jakých ročně nevzniknou desítky, ale tak dva tři. A v jednom z nich hraje Liam Neeson. Zlaté časy 96 hodin se nedají opakovat, ale je to ideální film pro unavené otce, kteří si večer chtějí odpočinout u televize. Ale ano, tohle běží v kinech, takže to unavené otce nutí k troše akce. Zvednout zadek, sednout do auta a dojet do kina. Film není vyloženě bomba, ale aspoň ji nebudou mít pod sedadlem. Unavené mámy si mezitím skočí na Barbie, případně to s taťkou hodinu a půl vydrží.
Podívejte se na žebříček nejlepších akčních filmů podle hodnocení uživatelek a uživatelů Kinoboxu.