77%

Komentáře a recenze 23

JaraSlama
JaraSlama
2 145 bodů
8
Návrat ságy o Planetě opic v podobě filmu Zrození planety opic přinesl nečekaný úspěch a odstartoval chválenou filmovou sérii. Nový protagonist Noe vede diváky na dobrodružnou cestu za záchranou světa, čelícímu nátlaku přírody a opicí vlády. Režisér Wes Ball dokázal vytvořit poutavý film, který oslavuje kreativitu a narativní strukturu původní série. I přes mnohé kvality však trpí nedostatkem prostoru pro vedlejší postavy a některé logické díry ve finálním závěru. Nicméně Království Planeta opic stále nabízí kvalitní zábavu a slibuje zajímavé pokračování této ceněné filmové ságy.
HNTR
HNTR
1 049 bodů
6
Po Caesarově trilogii pokračuje planeta opic dalším příběhem. Avšak podle mě nedosahuje takových kvalit. Noa jako hlavní hrdina z orlího klanu je sympatický a všechny jeho motivace jsou pochopitelné. Avšak postava, která mě strašně vytáčí je Mae v podání Freyi Allan. Ona prostě od role Ciri hraje každou postavu stejně nudně s kamennou tváří. Proximus, hlavní záporák je nevyužitý a ukazuje se ve filmu poprvé strašně pozdě, přitom by si v zápletce zasloužil mnohem více prostoru a všechno by dosáhlo většího smyslu. Film by mohl být klidně o něco kratší, v určitých momentech se to všechno strašně táhne. Cgi by v určitých záběrech stálo za dolazení, pusobí hodně uměle, v zásadě právě Proximus je vzhledově nedodělaný. Původní trilogie nastavila laťku dost vysoko, proto je pro mě těžké hodně věcí přehlížet, i tak si ale nemyslím, že se jedná o špatný začátek nové trilogie a rozhodně se jedná o start, který má potenciál nakopnout další dění.
Pasadenka
Pasadenka
894 bodů
7
Opice přicházejí s neodolatelnou sílou obelhávání diváka. Ukázkám se podařilo navnadit bez toho, aby člověk děj odtušil. A pak jsme dostali poslední ukázku, která nám řekne toho tolik, že diváci, kteří dychtí po překvapení budou zklamáni. Naštěstí to není můj případ, a tudíž v kině mě čekalo hodně překvapení. :)

Jaké jsou opice? Dobré. Solidních 6-7 hvězdiček. Samo sebou byl v kině i můj malý Djungelskog. Zábavné na jeho jméně je to, že tento orangutánek je pojmenovaný džungle džungle jen ve dvou jazycích. :D Navíc původní význam slova Orangutan je lesní muž, nebo lépe muž z džungle. :) No není to fascinující? Asi ne. :D Ale Skog byl z filmu nadšen. Hlavně z hrdiny jeho druhu, Raky, který mě osobně také bavil nejvíc. A ten miloval knížky. :)

Co se délky týká, tak by film snesl ostřejší režii. Film má hodně pomalé tempo a akčních scén je v poměru hodně málo. O nějakém napětí zde nemůžeme mluvit. Na co film sází, tak to je tajemno a jeho postupné rozkrývání, které se zas povedlo na jedničku a scénář si mě hezky povodil, aby mě následně donutil zamyslet se nad tím, cože se to vlastně stalo. :o

Lze tedy říct, že film zde vybudoval solidní základ pro novou trilogii a nechal si dvířka otevřená pro různé cesty, kterýma se případná pokračování mohou ubírat. Nemohu také nevzpomenout odkazy na původní film, které připomínají ikonické scény, ale jdou si vlastní cestou. I tento přístup mě nakonec donutil pochybovat o tom, jak se naznačené pokračování vyvine dál. Jen u toho lovení se sítí mi vždy vytane na mysl scénka ze Simpsonů a nepovedlo se mi zaslechnout ikonickou hudbu od Jerryho Goldsmitha. :/ I když v titulcích se na něj odkazovali.

Jak to u tohoto zpracování bývá, opice jsou citelně vrstevnatější a dostáváme také příjemnou psychologii postav. Mezidruhová nenávist dvou inteligentních druhů na jedné planetě a ukotvování morálních hodnot nám již načrtl druhý díl a zde s ním stále pokračujeme. Jsou lepší lidé, nebo opice? Nebo opice jsou stejně nelidské jako lidé, když získaly lidství? Uvidíme, zda na tyto otázky dostaneme odpověď v šestém díle. :)

Nakonec ale musím říct, že se těším na pokračování. Jak moc bude scénář čerpat z původního filmu nedokážu odhadnout. Jak poskočíme v čase, jak bude vybudovaný konflikt? Dočkáme se čisté planety opic bez lidského plémě v současnosti, jak nám ji ukázal Burton? Budeme cestovat časem? Nebo to bude až v další trilogii? :D Kdo by si pomyslel, jak podnětná bude jedna francouzská opičí knížka od Boulleho. :)

A definitivním závěrem však musím poznamenat, že mě víc bavila první trilogie a nejvíc asi druhý díl, kdy jsou karty rozdány, ale hra se jenom začíná hrát. Pomalejší tempo snímků bylo nádherně rámováno ponurostí a bezútěšností a silným osobním příběhem jednotlivých postav. To u čtvrtého dílu postrádám a je možné, že další pokračování si na této absenci zláme vaz. Tak šup, vemte své Djungelskogy do kina! Laskavější filmovou sérii nemají. :)
Tom.kom
618 bodů
8
Rozhodně se netajím tím, že novodobou trilogii naprosto zbožňuji. A na Caesarovu cestu plnou hlubokých myšlenek bylo zajisté těžké obstojně navázat, ale Království Planeta opic to dokázalo a byť není úplně bezchybné, a tak kvalitní jako předešlé díly, stále se jedná o skvělý film a především velkolepý blockbuster. Samotný začátek vás nádherně vtáhne do děje a obeznámí s postavami. Hlavní hrdina Noa sice není žádný nový Caesar, ale stále si jej oblíbíte. A po jedné velké a skvěle natočené potyčce, při níž dojde i na hodně ztrát, se musí náš nový opičí hrdina vydat na nelehkou cestu. A tím se dostáváme do prostřední části filmu, která je rozhodně nejlepší. Putování krajinou, ve které si za dvě stě let příroda vzala zpět lidmi vybudovaný svět je úžasné a neskutečně pohlcující. Dozvídáme se spoustu nových informací a bylo nanejvýš zajímavé sledovat, jak se vše z předchozích filmů jeví jenom jako pouhé legendy. Dále se setkáváme s opičákem Rakou, který je jednoznačně nejlepší postava celého filmu a narazíme i na skvěle ztvárněnou lidskou hrdinkou Mae. Postupně se dostáváme do závěrečného aktu, kde se nám představí hlavní záporák Proximus, jenž byl naprosto skvělý a především ve scéně v jídelně si dokázal získat obrovský respekt. Avšak ke konci začne vše jaksi pokulhávat. Spousta linek je bohužel uspěchaných, některé věci jsou nelogické, tvoří se další zbytečné příběhové oblouky a rozpracovaná témata se vytrácí. I přesto si však novou Planetu opic zajisté užijete a byť sama o sobě není úplně dokonalá, pořád má spoustu výrazných momentů. Ať už si vzpomenu na první epickou konfrontaci, chvíli, kdy Mae poprvé promluví, již zmíněnou večeři, přílet orla na Noaovu ruku či souboj s gorilou v zaplavující se místnosti s temným a nečekaným koncem. Zkrátka není to dokonalé, ale přesto zatraceně dobré. 8/10
sammikk_
sammikk_
349 bodů
10
Našlapaný opičí blockbuster, s opět fenomenálním motion capture které působí zase přirozeně. Wes Ball byl přeci jen dobrá volba, myslím si že projekt ukočíroval takřka bezchybně. Sice příběh nebo celkový projekt nemá na to dosáhnout na to nejsilnější z minulé tří dílné trilogie, tak přeci jen se jedná o poutavý příběh s památnými a zajímavými postavami a se spoustou zvratů. Přeci jen mě to ale lehounce mrzí, mé očekávání bylo asi až moc vysoko, ačkoliv jsem na konec s výsledkem spokojen. Tak jsem přeci jen očekával trochu víc, každopádně silný start který může mířit ještě výš.
Vojtěch Allen
Vojtěch Allen
91 bodů
10
Tady není o čem, už předcházející triologie je naprosto dokonalá, a čtvrtý díl naštěstí pokračuje v její kvalitě. Mohl bych tu teď jako vždy začít rozebírat klady, kterých je tu nespočet, a rozhodně jich po dalších zhlédnutích bude víc a víc. Místo toho jen řeknu, že tohle chcete, ne chcete, ale MUSÍTE vidět na velkém plátně, protože taková podívaná tu prostě nemá žádnou konkurenci. 11/10
Ploty09
Ploty09
79 bodů
8
sice to není tak dobrý jako předchozí díly ale super.
gemet0m
gemet0m
38 bodů
7
Opice nejsou převratný film, který změní průmysl navždy. To od toho taky nikdo nečekal, ale to o co se snaží dělají dobře. Je to jednoduše dobrý a hlavně zábavný film na odreagovaní, na který bych se podíval klidně znova, ne však v kině. Jediný nedostatek který vnímám jsou vedlejší postavy, které na mě působily trochu ploše. Na druhou stranu vizualní stránka je moc dobrá a u mnoha scén jsem si nemohl pomoct a měl jsem pocit, že koukám na videohru a jakmile cutscena skončí budu moci prozkoumávat open world. Silnějších 7.
Štěpán Toth
Štěpán Toth
22 bodů