Samotný atentát je vyřešen za pár minut, přesto mu napětí, ani více času nechybí. Jde především o pozdější skládání střípků, stále se opakující myšlenky a hledání odpovědí na několik otázek. Odpovědí, jenž by mohly pomoci v boji s posttraumatickou poruchou, kterou Alice Winocour dokáže podat stejně dobře, jako Virginie Efira v hlavní roli. Překvapilo mě, že zrovna opakovaný pobyt na místě může být ku prospěchu, ale minimálně ve vzpomenutí si to smysl dává. Mia tu však nenalézá pouze pochopení, ale i osočení. Pozdější přiznání je jednou z nejlepších scén, stejně jako to v soukromém životě, které na vzniklou situaci hází úplně jiné světlo a někdo má jistě nad čím přemýšlet.
Kritika poměrů v Indii je sice pro motivaci Monkey Mana důležitá, chybí jí však opora v lepším scénáři, ději tak spíše ubírá tempo, než by ho dělala zajímavějším. Podstatně lépe funguje mystično kolem příběhu o Hanumanovi a atmosféra vůbec. S tou si Dev Patel vyhrál, výborně využívá noční Indii, její špinavost i luxus a všudypřítomné neony. Akční scény tohle kopírují, zápasy v ringu připomenou stará turnajová béčka (potěší, mohlo jich být více), aby se jelo až nahoru do VIP salónku. Patel v soubojích zase využívá celý prostor, doplní je trefně zvolenou hudbou a nejednou i vtipem. Mimo velmi dobré choreografie dělá své i vždy originální kamera, každý souboj je natočen jiným stylem. Svůj (bubenický) styl má i tréninková proměna Monkey Mana, zase odkazující na nejednu béčkovou klasiku.
Při sledování filmu jsem si několikrát pokládal otázku, co je ještě umění. Film je to především díky silnému příběhu, výborné režii a snad ještě lepším hereckým výkonům, opravdu pozoruhodný. Jde z něj cítit, že Eva Ionesco žel "ví co točí" a Isabelle Huppert s Anamarii Vartolomei jí to bravurně odehrály. Taktéž si myslím, že o poslední jmenované ještě uslyšíme.
Zase vůbec nic nového, což mě vlastně ani nepřekvapuje. Spíš než o horor jde o velice slabý thriller. Děsivých momentů, je pomálu a když už jsou, tak vcelku neúčinné. Navíc se film i přes svou krátkou stopáž neuvěřitelně táhne. Ale toho pravého hororu jsem se nakonec dočkal a to v samotném závěru filmu, protože takový konec snad i hrozí pokračováním?! Jen to ne.
Ano, podobně si představuji pravěk. Annaud dokázal výborně zrežírovat vlastně prostý příběh cesty za ohněm, poznáním a také získáváním lidských emocí. Nejen zrežírovat, navíc ji zasadil do krásných exteriérů a opravdu pečlivě vybral herce. Ti odvedli precizní výkony a že zahrát takového pračlověka nebude zrovna snadné, o tom není pochyb. Z herců vyčnívá Ron Perlman, který se na tuhle roli svým zjevem hodí snad nejvíce a maskéři s ním možná opravdu měli o něco méně práce, než s jinými. Je to unikátní dílo, kterému se dá bez problémů odpustit několik málo přešlapů, nebo slabších chvilek.