Carlos Reygadas: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Carlos Reygadas: Filmy a seriály

  • Naše doba
    Naše doba (2018)
    FilmRole: Juan
    Naše doba je film jednoho z nejvýraznějších artových režisérů Carlose Reygadase, který v něm zároveň hraje hlavní roli. Na ranči s bojovými býky na mexické náhorní plošině žije šťastná rodina. Zatímco Ester spravuje ranč, její manžel Juan, uznávaný básník, chová a vybírá dobytek. Hranice jejich otevřeného vztahu začínají být nabourávány, když se Ester zamiluje do jiného muže.
    Žánry:Drama
    72%
    Naše doba je film jednoho z nejvýraznějších artových režisérů Carlose Reygadase, který v něm zároveň hraje hlavní roli. Na ranči s bojovými býky na mexické náhorní plošině žije šťastná rodina. Zatímco Ester spravuje ranč, její manžel Juan, uznávaný básník, chová a vybírá dobytek. Hranice jejich otevřeného vztahu začínají být nabourávány, když se Ester zamiluje do jiného muže.
    Žánry:Drama
    1
  • Tiché světlo
    Tiché světlo (2007)
    Film

    Na severu Mexika žije komunita Menonitů. Ti dodržují poměrně přísný způsob života. Ve filmu vystupují neherci složení z příslušníků této náboženské skupiny. Rozehrávají před námi příběh o lásce, její nekontrolovatelnosti a možném božím zásahu do lidského života. Děj se odvíjí v dlouhých záběrech téměř oproštěných od jakýchkoliv emocí. Ty vyvstávají až prostřednictvím vztahů mezi jednotlivými postavami. Estetika a způsob vyprávění filmů Carlose Reygadase rozdělují diváky i kritiku a je tomu tak i v případě tohoto snímku. Tentokrát spojení tradic, písně Jacquese Brela a mystické atmosféry vyžaduje velké soustředění a pozornost. Evokace obrazové hypnózy zde dosáhla dalšího vývojového stupně.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    72%

    Na severu Mexika žije komunita Menonitů. Ti dodržují poměrně přísný způsob života. Ve filmu vystupují neherci složení z příslušníků této náboženské skupiny. Rozehrávají před námi příběh o lásce, její nekontrolovatelnosti a možném božím zásahu do lidského života. Děj se odvíjí v dlouhých záběrech téměř oproštěných od jakýchkoliv emocí. Ty vyvstávají až prostřednictvím vztahů mezi jednotlivými postavami. Estetika a způsob vyprávění filmů Carlose Reygadase rozdělují diváky i kritiku a je tomu tak i v případě tohoto snímku. Tentokrát spojení tradic, písně Jacquese Brela a mystické atmosféry vyžaduje velké soustředění a pozornost. Evokace obrazové hypnózy zde dosáhla dalšího vývojového stupně.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    2
  • Japonsko
    Japonsko (2003)
    Film
    71%
    3
  • Heli
    Heli (2013)
    Film
    68%
    4
  • Post Tenebras Lux
    Post Tenebras Lux (2012)
    Film
    Fascinující snímek jednoho z nejzajímavějších mexických režisérů současnosti Carlose Reygadase zachycuje osudy mladé rodiny, která se z města odstěhuje žít na venkov. Střet s realitou venkova však není tak poetický, jak se na první pohled zdálo. Místní jsou nedůvěřiví, vztahy na venkově jsou ovlivněny událostmi z dávné minulosti, mladý pár provokuje svým stylem života a stavbou opulentního, moderního domu. To vše ještě podpoří to horší ve vztahu mladého páru, který si musí uvědomit, že “život v přírodě” jim nezaručí lásku a spokojenost. Film je v mnoha ohledech radikální autorskou výpovědí o vztahu muže a ženy, o rodičovské lásce, o démonech v každém z nás. Je natočený ve formátu 4:3 a jeho větší část pracuje s rozostřením okrajů obrazu. V dětských rolích se představí režisérovy děti a obecně pro herce platí, že jsou mimořádně autentičtí. Post tenebras lux (v překladu “po temnotě budiž světlo”) je filmem, který pracuje s exotičností mexického venkova, ale zároveň je až nečekaně univerzální.
    61%
    Fascinující snímek jednoho z nejzajímavějších mexických režisérů současnosti Carlose Reygadase zachycuje osudy mladé rodiny, která se z města odstěhuje žít na venkov. Střet s realitou venkova však není tak poetický, jak se na první pohled zdálo. Místní jsou nedůvěřiví, vztahy na venkově jsou ovlivněny událostmi z dávné minulosti, mladý pár provokuje svým stylem života a stavbou opulentního, moderního domu. To vše ještě podpoří to horší ve vztahu mladého páru, který si musí uvědomit, že “život v přírodě” jim nezaručí lásku a spokojenost. Film je v mnoha ohledech radikální autorskou výpovědí o vztahu muže a ženy, o rodičovské lásce, o démonech v každém z nás. Je natočený ve formátu 4:3 a jeho větší část pracuje s rozostřením okrajů obrazu. V dětských rolích se představí režisérovy děti a obecně pro herce platí, že jsou mimořádně autentičtí. Post tenebras lux (v překladu “po temnotě budiž světlo”) je filmem, který pracuje s exotičností mexického venkova, ale zároveň je až nečekaně univerzální.
    5
  • 6
  • Eami
    Eami (2022)
    Film
    Eami je dívka, jejíž vesnici i okolní přírodu zničili farmáři lační po půdě. „Eami“ je také v jazyce původních obyvatel Paraguaye výraz pro „les“, ale i „svět“. Režisérka Paz Encina ve svém v pomalém tempu vyprávěném filmu staví do kontrastu mírumilovný život a brutální vykořenění lidí, na jejichž domovské prostředí se dokáže citlivě napojit. Přestože už nic nebude jako dřív, odmítá se Eami podvolit a prochází místy, s nimiž je niterně spjata. Může poslední cesta mezi zvířaty, na něž je bytostně napojena – a ona na ni –, utlumit bolest ze ztráty? Vemlouvavě mystický film postupně rozkrývá jedinečný svět původních obyvatel, jimž doslovně i metaforicky dává hlas. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    Režie:Paz Encina
    60%
    Eami je dívka, jejíž vesnici i okolní přírodu zničili farmáři lační po půdě. „Eami“ je také v jazyce původních obyvatel Paraguaye výraz pro „les“, ale i „svět“. Režisérka Paz Encina ve svém v pomalém tempu vyprávěném filmu staví do kontrastu mírumilovný život a brutální vykořenění lidí, na jejichž domovské prostředí se dokáže citlivě napojit. Přestože už nic nebude jako dřív, odmítá se Eami podvolit a prochází místy, s nimiž je niterně spjata. Může poslední cesta mezi zvířaty, na něž je bytostně napojena – a ona na ni –, utlumit bolest ze ztráty? Vemlouvavě mystický film postupně rozkrývá jedinečný svět původních obyvatel, jimž doslovně i metaforicky dává hlas. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    Režie:Paz Encina
    7
  • Bitva na nebi
    Bitva na nebi (2005)
    Film

    Marcos, který je řidičem v rodině generála, unesl se svou ženou malé dítě kvůli výkupnému, ale dítě nečekaně zemřelo a Marcos se tím trápí. Když veze generálovu dceru Anu z letiště, svěří se jí a Ana, která se prostituuje pro vlastní potěšení, mu pro útěchu nabídne sex. Marcose nepřestávají sužovat výčitky svědomí, a vydá se proto se zástupem kajícníků na pouť k Panně Marii Guadalupské. Ve svém druhém filmu, vybraném letos do hlavní soutěže v Cannes, se Carlos Reygadas vrací k tématům, jež rozvíjel už ve svém pozoruhodném debutu Japonsko. Jsou to témata sexu, smrti a duchovního rozměru života. Vztah Marcose, Any a Marcosovy ženy je zasazen do tísnivé atmosféry přelidněné metropole, kde chudší vrstvy obyvatel domorodého původu nejsou s to zakořenit v městském prostředí, hledají náhražková uspokojení a duchovní spásu v náboženství. Záběry orálního sexu, jimiž režisér nešetří, nepůsobí ani trochu pornograficky, naopak získávají v kontextu filmu až metafyzický rozměr. (MFF Karlovy Vary)...Explicitní erotické scény ve filmu vyvolaly velkou diskusi.

    59%

    Marcos, který je řidičem v rodině generála, unesl se svou ženou malé dítě kvůli výkupnému, ale dítě nečekaně zemřelo a Marcos se tím trápí. Když veze generálovu dceru Anu z letiště, svěří se jí a Ana, která se prostituuje pro vlastní potěšení, mu pro útěchu nabídne sex. Marcose nepřestávají sužovat výčitky svědomí, a vydá se proto se zástupem kajícníků na pouť k Panně Marii Guadalupské. Ve svém druhém filmu, vybraném letos do hlavní soutěže v Cannes, se Carlos Reygadas vrací k tématům, jež rozvíjel už ve svém pozoruhodném debutu Japonsko. Jsou to témata sexu, smrti a duchovního rozměru života. Vztah Marcose, Any a Marcosovy ženy je zasazen do tísnivé atmosféry přelidněné metropole, kde chudší vrstvy obyvatel domorodého původu nejsou s to zakořenit v městském prostředí, hledají náhražková uspokojení a duchovní spásu v náboženství. Záběry orálního sexu, jimiž režisér nešetří, nepůsobí ani trochu pornograficky, naopak získávají v kontextu filmu až metafyzický rozměr. (MFF Karlovy Vary)...Explicitní erotické scény ve filmu vyvolaly velkou diskusi.

    8
  • La influencia
    La influencia (2007)
    Film
    59%
    9
  • Bastardos, Los
    Bastardos, Los (2008)
    Film
    59%
    10
  • El Mudo
    El Mudo (2013)
    Film
    Constantino Zegarra je zásadový peruánský státní úředník, který se vymyká svým zkorumpovaným kolegům. Během své dvacetileté kariéry neochvějně odolával korupci, poháněn vzpomínkou na otcův zbídačený konec způsobený právě korupcí. Ve čtyřiceti letech je oddaným otcem rodiny s dospívající dcerou, která zpochybňuje jeho názory. Jednoho rána přežije střelnou ránu do krku, která ho připraví o hlas. Po zotavení je si jistý, že se ho pokusil zabít někdo z jeho úřadu.
    Žánry:Drama
    59%
    Constantino Zegarra je zásadový peruánský státní úředník, který se vymyká svým zkorumpovaným kolegům. Během své dvacetileté kariéry neochvějně odolával korupci, poháněn vzpomínkou na otcův zbídačený konec způsobený právě korupcí. Ve čtyřiceti letech je oddaným otcem rodiny s dospívající dcerou, která zpochybňuje jeho názory. Jednoho rána přežije střelnou ránu do krku, která ho připraví o hlas. Po zotavení je si jistý, že se ho pokusil zabít někdo z jeho úřadu.
    Žánry:Drama
    11
  • Sangre
    Sangre (2006)
    Film
    Diego je průměrný muž středního věku. Po práci leží spolu se svou ženou Blancou před televizí a sleduje telenovely, nebo se s ní miluje na kuchyňském stole. Jiné zájmy než sex a sledování televize tato dvojice nemá. Jednoho dne se ovšem objeví Karina, Diegova dcera z prvního manželství, bývalá narkomanka, a hledá u svého otce podporu a přijetí. Diego se nedokáže rozhodnout mezi žárlivou ženou a dcerou, jež zoufale potřebuje pomoc. Překvapující sled událostí donutí Diega k činům, které by nikdy nepředpokládal. Existenciální a nemilosrdně beznadějný portrét lidského odcizení.
    Žánry:Drama
    58%
    Diego je průměrný muž středního věku. Po práci leží spolu se svou ženou Blancou před televizí a sleduje telenovely, nebo se s ní miluje na kuchyňském stole. Jiné zájmy než sex a sledování televize tato dvojice nemá. Jednoho dne se ovšem objeví Karina, Diegova dcera z prvního manželství, bývalá narkomanka, a hledá u svého otce podporu a přijetí. Diego se nedokáže rozhodnout mezi žárlivou ženou a dcerou, jež zoufale potřebuje pomoc. Překvapující sled událostí donutí Diega k činům, které by nikdy nepředpokládal. Existenciální a nemilosrdně beznadějný portrét lidského odcizení.
    Žánry:Drama
    12
  • Revoluce
    Revoluce (2010)
    Film
    58%
    13
  • Začátek
    Začátek (2020)
    Film
    • Edison
    57%
    14
  • 42 One Dream Rush
    42 One Dream Rush (2010)
    Film
    55%
    15
  • Diamantový plášť
    Diamantový plášť (2023)
    Film
    • Edison
    Po matčině odchodu se její vily ujme dcera Isabela s rodinou. Dříve opečovávaný dům již dávno zapomněl na svá blyštivá léta a platí za zanedbanou a chátrající haldu cihel bez života. Ve stejné fázi se nachází i vztah Isabely s manželem, což stále více pociťují i jejich děti. Zároveň se po příjezdu setkávají s dlouholetou hospodyní Marií, jejíž dcera náhle zmizela. Tato skutečnost znamená pro Isabelu životní impuls a nehledíc na rodinu a závazky se vydává po stopách zmizelé, přičemž začne objevovat především sama sebe v nezmapovaném prostředí chudé vrstvy.
    52%
    Po matčině odchodu se její vily ujme dcera Isabela s rodinou. Dříve opečovávaný dům již dávno zapomněl na svá blyštivá léta a platí za zanedbanou a chátrající haldu cihel bez života. Ve stejné fázi se nachází i vztah Isabely s manželem, což stále více pociťují i jejich děti. Zároveň se po příjezdu setkávají s dlouholetou hospodyní Marií, jejíž dcera náhle zmizela. Tato skutečnost znamená pro Isabelu životní impuls a nehledíc na rodinu a závazky se vydává po stopách zmizelé, přičemž začne objevovat především sama sebe v nezmapovaném prostředí chudé vrstvy.
    16
  • Opus Zero
    Opus Zero (2018)
    Film
    46%
    17
  • Tenemos la carne
    Tenemos la carne (2016)
    Film
    • MUBI
    41%
    18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.