?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Hélène Cattet: Filmy a seriály

  • Fin de notre amour, La
    Fin de notre amour, La (2003)
    Film
    69%
    1
  • Chambre jaune
    Chambre jaune (2002)
    Film
    Žánr giallo přetvořený v experimentální horečnatý sen s prvky S&M, vyprávěný kombinací barevně stylizované kamery a střihových fotografií, prostoupený temnou smyslností a zvrácenou krutostí. Krátké filmy režisérů snímku Amer jsou technicky syrovější, ale ukazují, co mělo přijít, pokud jde o témata vycházející z filmů giallo a abstraktní styl, od použití statických záběrů jako ve filmu La Jetée Chrise Markera až po ostré barevné osvětlení. Stojí za to je vidět samostatně jako zušlechťování jejich nápadů do fantastického debutového celovečerního filmu.
    67%
    Žánr giallo přetvořený v experimentální horečnatý sen s prvky S&M, vyprávěný kombinací barevně stylizované kamery a střihových fotografií, prostoupený temnou smyslností a zvrácenou krutostí. Krátké filmy režisérů snímku Amer jsou technicky syrovější, ale ukazují, co mělo přijít, pokud jde o témata vycházející z filmů giallo a abstraktní styl, od použití statických záběrů jako ve filmu La Jetée Chrise Markera až po ostré barevné osvětlení. Stojí za to je vidět samostatně jako zušlechťování jejich nápadů do fantastického debutového celovečerního filmu.
    2
  • Santos Palace
    Santos Palace (2006)
    Film
    Santos Palace je kavárna v Belgii. Tam servírka obsluhuje zvláštního zákazníka. Jejich pohledy se setkají, minuty plynou a zdá se, že jsme svědky milostného příběhu, který buď ještě nezačal, nebo už začal, s jeho potenciální žárlivostí a vášní, nebo který se možná nikdy nestane; jiný druh romantiky. Pocit vidět nebo být viděn, rytmická střihová skladba, použití cinemascope, aby se objekty a prostory jevily jako abstraktní formy, převaha detailních záběrů: to vše jsou posedlosti, formy a audiovizuální nápady, které explodují v tomto překvapivém filmu.
    64%
    Santos Palace je kavárna v Belgii. Tam servírka obsluhuje zvláštního zákazníka. Jejich pohledy se setkají, minuty plynou a zdá se, že jsme svědky milostného příběhu, který buď ještě nezačal, nebo už začal, s jeho potenciální žárlivostí a vášní, nebo který se možná nikdy nestane; jiný druh romantiky. Pocit vidět nebo být viděn, rytmická střihová skladba, použití cinemascope, aby se objekty a prostory jevily jako abstraktní formy, převaha detailních záběrů: to vše jsou posedlosti, formy a audiovizuální nápady, které explodují v tomto překvapivém filmu.
    3
  • Etrange portrait de le dame en jaune, L'
    Etrange portrait de le dame en jaune, L' (2004)
    Film
    63%
    4
  • Podivná barva slz tvého těla
    Podivná barva slz tvého těla (2013)
    Film
    62%
    5
  • Catharsis
    Catharsis (2001)
    Film
    61%
    6
  • Amer
    Amer (2009)
    Film
    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem. Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi. Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)
    Žánry:HororThriller
    61%
    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem. Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi. Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)
    Žánry:HororThriller
    7
  • Odlesk v mrtvém diamantu
    Odlesk v mrtvém diamantu (2025)
    Film
    • Edison
    • Magenta TV
    60%
    8
  • Nechte mrtvoly chytat bronz!
    Nechte mrtvoly chytat bronz! (2017)
    Film
    Když přijde na to dělat jednoduché věci složitě, těžko v současné kinematografii najdete větší odborníky, než je belgická manželská a tvůrčí dvojice Hélène Cattet a Bruno Forzani. Jejich první dva filmy Amer a Podivná barva slz tvého těla byly nejpodivnější a nejzašmodrchanější variace na italský žánr giallo, jaké se dají vidět. Zatímco o Podivné barvě jsme psali, že vypadá, jako by ji za bezměsíčné noci společně zplodili David Lynch a Dario Argento, jejich novinka Nechte mrtvoly chytat bronz působí spíš jako francouzská kriminálka, kterou sleduje někdo po vydatné konzumaci halucinogenů. Cattet a Forzani zfilmovali stejnojmenný román od Jean-Patricka Manchetta a Jean-Pierre Bastida z počátku sedmdesátých let, který je považovaný za základní dílo subžánru néo-polar, knih ze zločineckého prostředí, které byly nelítostně cynické, psané jazykem dělnické třídy a otevřeně kritické vůči tehdejší francouzské společnosti. Jednoduchý příběh vypráví o bankovních lupičích s autem plným zlatých cihel, kterým se situace hodně vymkne z rukou u odlehlého stavení, kde žije párek avantgardních umělců. Děj by se dal zpracovat jako komorní konverzační drama, ale Cattet a Forzani z něj udělali neobyčejně opojný audiovizuální zážitek, který si bere ty nejvíc cool prvky evropské žánrové kinematografie sedmdesátých let a dělá z nich extravagantní kaleidoskop plný krve, špíny, střelných zbraní, nahých těl a roztaveného zlata. Na začátku března bude zkrátka v kině Aero horko na chcípnutí. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:Thriller
    59%
    Když přijde na to dělat jednoduché věci složitě, těžko v současné kinematografii najdete větší odborníky, než je belgická manželská a tvůrčí dvojice Hélène Cattet a Bruno Forzani. Jejich první dva filmy Amer a Podivná barva slz tvého těla byly nejpodivnější a nejzašmodrchanější variace na italský žánr giallo, jaké se dají vidět. Zatímco o Podivné barvě jsme psali, že vypadá, jako by ji za bezměsíčné noci společně zplodili David Lynch a Dario Argento, jejich novinka Nechte mrtvoly chytat bronz působí spíš jako francouzská kriminálka, kterou sleduje někdo po vydatné konzumaci halucinogenů. Cattet a Forzani zfilmovali stejnojmenný román od Jean-Patricka Manchetta a Jean-Pierre Bastida z počátku sedmdesátých let, který je považovaný za základní dílo subžánru néo-polar, knih ze zločineckého prostředí, které byly nelítostně cynické, psané jazykem dělnické třídy a otevřeně kritické vůči tehdejší francouzské společnosti. Jednoduchý příběh vypráví o bankovních lupičích s autem plným zlatých cihel, kterým se situace hodně vymkne z rukou u odlehlého stavení, kde žije párek avantgardních umělců. Děj by se dal zpracovat jako komorní konverzační drama, ale Cattet a Forzani z něj udělali neobyčejně opojný audiovizuální zážitek, který si bere ty nejvíc cool prvky evropské žánrové kinematografie sedmdesátých let a dělá z nich extravagantní kaleidoskop plný krve, špíny, střelných zbraní, nahých těl a roztaveného zlata. Na začátku března bude zkrátka v kině Aero horko na chcípnutí. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:Thriller
    9
  • O Is for Orgasm
    O Is for Orgasm (2012)
    Film
    Muž a žena, označovaní jako „Muž“ a „Žena“, mají sex, který je prezentován v sérii abstraktních, tlumeně osvětlených detailních záběrů, jako jsou bubliny, cigarety, kůže, sténání a dýchání.
    56%
    Muž a žena, označovaní jako „Muž“ a „Žena“, mají sex, který je prezentován v sérii abstraktních, tlumeně osvětlených detailních záběrů, jako jsou bubliny, cigarety, kůže, sténání a dýchání.
    10
  • The ABCs of Death
    The ABCs of Death (2013)
    Film
    47%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.