?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Oldřich Král, narozen 19. února 1948 v Praze, je český operetní a muzikálový zpěvák a herec, tenor. Po úspěšném absolvování gymnázia vystudoval v Praze Státní konzervatoř hudby, kde se specializoval na obory operní zpěv a operní režie. Počátky kariéry a mezinárodní úspěch Již v roce 1968, tedy ve svých dvaceti letech, prokázal Oldřich Král svůj mimořádný talent, když uspěl v konkurzu na prestižním wagnerovském festivalu v Bayreuthu. Tento úspěch předznamenal jeho budoucí kariéru v oblasti hudebního divadla. O rok později, v roce 1969, byl přijat do Hudebního divadla v Karlíně a Nuslích jako první tenorový obor. Jeho první významnou rolí byl poručík Niki v operetě Oscara Strause Kouzlo valčíku, kde mohl naplno uplatnit své pěvecké i herecké schopnosti. Působení v Hudebním divadle Karlín V karlínském divadle, které patří mezi nejprestižnější hudební scény v České republice, se Oldřich Král postupně vypracoval mezi přední sólisty. Během své kariéry ztvárnil hlavní tenorové role ve 25 operetních inscenacích. Mezi jeho významné role patřil Dr. Falke v operetě Netopýr a St. Brioche ve Veselé vdově. Karlínské divadlo se v té době zaměřovalo především na klasický operetní repertoár, který byl v 60. a 70. letech obohacován o světové muzikály jako My Fair Lady, Kankán, Hello, Dolly!, Líbej mne, Katko!, Muž jménem La Mancha či West Side Story. V tomto prostředí mohl Oldřich Král rozvíjet svůj talent a postupně se stal jednou z výrazných osobností české operetní a muzikálové scény. Umělecký přínos a charakteristika tvorby Oldřich Král vyniká především svým tenorovým hlasem a schopností propojit pěvecký výkon s přesvědčivým hereckým projevem, což je pro žánr operety a muzikálu klíčové. Jeho interpretace se vyznačuje technickou precizností a výrazovou bohatostí. Kromě operetního repertoáru se postupně začal prosazovat i v muzikálech, kde mohl uplatnit svůj všestranný talent. Díky svému klasickému hudebnímu vzdělání a zkušenostem z prestižních scén přispěl k udržování vysoké úrovně českého hudebního divadla v době, kdy opereta a muzikál patřily k nejpopulárnějším divadelním žánrům.


Oldřich Král: Filmy a pořady 3

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.