Graham Reznick (5. července 1981, USA) je americký filmový režisér, scenárista, herec, zvukový designér a hudebník, který se proslavil především svou prací v oblasti nezávislého hororu a videoher.
Počátky kariéry a filmová tvorba
Graham Reznick začínal jako zvukový designér a asistent režie pro svého dlouholetého přítele z dětství Ti Westa. Jeho vlastní režijní debut přišel v roce 2008 s psychologickým hororovým filmem I Can See You, který produkoval Larry Fessenden, významná osobnost newyorské nezávislé hororové scény. Film sleduje příběh pracovníků reklamní agentury, kteří se vydávají na kempování, aby našli inspiraci pro svou nejnovější kampaň, ale v lesích je čeká zkouška jejich příčetnosti. Snímek byl kritiky velmi dobře přijat, přičemž Samuel Zimmerman z časopisu Fangoria jej označil za "bezpochyby jeden z nejzajímavějších a nejlépe zpracovaných nízkorozpočtových hororových filmů poslední doby". Kritik Nathan Lee z The New York Times o Reznickovi napsal, že "David Lynch je zde klíčovým vlivem a pan Reznick se prokazuje jako zdatný žák mistra." Film byl doplněn krátkým snímkem The Viewer, který byl součástí DVD vydání a měl sloužit jako úvod do Reznickova experimentálního, surrealistického stylu.
Deadwax a televizní tvorba
V roce 2018 Reznick vytvořil, napsal a režíroval hororový dramatický seriál Deadwax pro streamovací službu Shudder. Seriál sleduje mladou ženu jménem Etta (v podání Hannah Gross), která je najata, aby vystopovala vzácnou vinylovou desku, o níž se říká, že dokáže zabít každého, kdo si ji poslechne. Název seriálu odkazuje na prostor mezi etiketou desky a poslední skladbou, kam nelze nahrát zvuk. Reznick o seriálu řekl: "Může se zdát, že to bude něco jako The Ring, ale není to tak docela pravda. Je to spíše noir, v jistém smyslu, provedený jako horor – s mnoha hororovými prvky – pravděpodobně trochu více sci-fi, než si lidé uvědomují. Je to o vážné věci, ale chtěl jsem vytvořit něco, co by bylo také velmi zábavné." Inspirace pro seriál přišla z techniky backmasking, kdy jsou nebo se věřilo, že jsou na nahrávce skryté zprávy nahrané pozpátku. Reznick se také zajímal o dopad, jaký může mít zvukový design na diváky, protože mu umožňuje změnit jejich vnímání bez nutnosti poskytovat vizuální vodítka k příběhu.
Práce na videohrách
Reznick se významně prosadil i ve světě videoher. Společně s Larrym Fessendenem napsal scénář pro hororovou videohru Until Dawn (2015) pro PlayStation 4, přičemž jejich scénář měl téměř 10 000 stran. Hra získala pozitivní recenze a obdržela ocenění "Original Property" na BAFTA Games Awards 2016. Fessenden a Reznick také stanovili Guinnessův světový rekord za "Nejdelší scénář pro grafickou dobrodružnou videohru", když jejich scénář dosáhl 1 000 stran. Reznick je také spoluautorem spin-offů Until Dawn: Rush of Blood a The Inpatient. V původní hře Until Dawn propůjčil svůj hlas rozhlasovému moderátorovi Martymu, který diskutuje o zmizení dvojčat na Blackwood Mountain se šerifem před první kapitolou. V roce 2022 se podílel na hře The Quarry, která je považována za duchovního nástupce Until Dawn. Hra sleduje devět dospívajících táborových vedoucích, kteří musí přežít svou poslední noc v letním táboře Hackett's Quarry mezi nadpřirozenými bytostmi a násilnými místními obyvateli. Hráči činí mnoho rozhodnutí, která mohou významně ovlivnit vývoj postav, vztahy, zápletku příběhu a jeho zakončení.
Zvukový design a další projekty
Reznick je uznávaným zvukovým designérem, který pracoval na mnoha nezávislých filmech. Využívá své rozsáhlé zkušenosti v oblasti zvukového designu, které zahrnují práci na filmech jako The House of the Devil a In a Valley of Violence. Reznick zakládá své projekty na myšlence zvuku jako krásné, ale hrozivé věci, schopné způsobit strašlivé škody. Jeho elektrická hudba inspirovaná giallo ze 70. let, děsivé výbuchy statického šumu v pozadí a zvukové signály před lekacími momenty povyšují jeho díla nad běžné hororové projekty. Kromě filmové a herní tvorby se Reznick věnuje i hudbě, vydal několik alb včetně Glass Angles a R0B0PHAS1A.