Richard Compton se narodil 2. března 1938 ve Philadelphii v Pennsylvánii a byl americký režisér, scenárista a producent. Zemřel 11. srpna 2007 ve věku 69 let. Svou kariéru začal na počátku 60. let tvorbou propagandistických filmů pro United States Information Agency.
Raná filmová tvorba
Comptonův debutový celovečerní film The French Way nebyl nikdy uveden v Americe. Následoval motorkářský film Angels Die Hard z roku 1970, který byl prvním snímkem vydaným společností Roger Cormana New World Pictures. Poté natočil Welcome Home Soldier Boys z roku 1971, psychologické drama o vietnamských veteránech.
Největší úspěch - Macon County Line
Největšího úspěchu dosáhl Richard Compton kultovním filmem Macon County Line z roku 1974, jehož nečekaný obrovský kasovní úspěch inspiroval řadu podobných jižanských drive-in filmů. Macon County Line je nezávislý film, který Compton režíroval a spoluscenáristicky napsal s Maxem Baerem Jr., jenž ve filmu také hrál pomstichtivého šerifa. Film vydělal 10 milionů dolarů v Severní Americe.
Pokračování a další filmy
Následovalo vlažné pokračování Return to Macon County z roku 1975 s tehdy neznámými Nickem Noltem a Donem Johnsonem a postapokalyptický sci-fi film Ravagers z roku 1979, které byly bohužel průměrné, ačkoli thriller The Ransom z roku 1977 byl solidní a napínavý. Return to Macon County režíroval také Richard Compton a byl uveden v kinech v roce 1975.
Přechod k televizi
Na počátku 80. let začal Compton režírovat stále více pro televizi a natočil několik televizních filmů a četné epizody seriálů jako Miami Vice, Star Trek: The Next Generation, Babylon 5, L.A. Law, Hill Street Blues a mnoha dalších. Mezi jeho režijní práce patřily epizody seriálů The X-Files, Charmed, Sliders a Miami Vice.
Herectví a osobní život
Compton také v 60. a 70. letech hrál, včetně hostujících rolí ve dvou epizodách původního seriálu Star Trek. O dvě desetiletí později režíroval epizodu Haven první série Star Trek: The Next Generation. Byl ženatý s herečkou Veronicou Cartwright.
Odkaz
Richard Compton zanechal výraznou stopu v americké kinematografii 70. let, zejména díky filmu Macon County Line, který se stal kultovním snímkem žánru exploitation. Jeho přechod od nezávislé filmové tvorby k televizní režii dokumentuje vývoj amerického filmového průmyslu v posledních desetiletích 20. století.