María Onetto: Nejlepší filmy a seriály

6.4

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

María Onetto: Filmy a seriály

  • Mujeres asesinas
    Mujeres asesinas (2005)
    Seriál
    80%
    1
  • Divoké historky
    Divoké historky (2014)
    FilmRole: Helena
    Šest divokých historek spojuje téma drobných i větších nespravedlností a křivd, kterým se člověk nemůže bránit, nechce-li překročit hranice zákona či dobrých mravů. Čeho je ale moc, toho je příliš. V různých situacích se hrdinové filmu dostanou do bodu, kdy už jim dojde trpělivost. Vezmou věci do svých rukou a s lidskou malostí, byrokracií či vypočítavostí si to vyřídí s intenzitou rozzuřeného zvířete. Černá komedie koprodukovaná bratry Almodóvarovými si podmanila diváky festivalu v Cannes i Karlových Varech. Není divu. Nervy totiž můžou rupnout každému a pocity hněvu jsou stejně univerzální jako uvolňující účinek smíchu, který se dostaví při každém z šesti překvapivých rozuzlení.
    79%
    Šest divokých historek spojuje téma drobných i větších nespravedlností a křivd, kterým se člověk nemůže bránit, nechce-li překročit hranice zákona či dobrých mravů. Čeho je ale moc, toho je příliš. V různých situacích se hrdinové filmu dostanou do bodu, kdy už jim dojde trpělivost. Vezmou věci do svých rukou a s lidskou malostí, byrokracií či vypočítavostí si to vyřídí s intenzitou rozzuřeného zvířete. Černá komedie koprodukovaná bratry Almodóvarovými si podmanila diváky festivalu v Cannes i Karlových Varech. Není divu. Nervy totiž můžou rupnout každému a pocity hněvu jsou stejně univerzální jako uvolňující účinek smíchu, který se dostaví při každém z šesti překvapivých rozuzlení.
    2
  • 3
  • El peso de la ley
    El peso de la ley (2017)
    FilmRole: Fiscal Dra. Rivas
    70%
    4
  • Ringo. Glory and Death
    Ringo. Glory and Death (2023)
    SeriálRole: Doña Dominga
    V roce 1976, po sérii nepříjemných kontaktů, přijíždí nejlepší argentinský boxer těžké váhy, Oscar "Ringo" Bonavena, do Nevady, aby restartoval svou kariéru. Tam Ringo nevědomky narazí na zločinecký svět Joea Conforteho, který mu slibuje zářnou budoucnost. Ta ale nepřijde, stejně jako vytoužená odveta s Alim. Boxer je nalezen mrtvý o tři měsíce později.
    Žánry:Drama
    67%
    V roce 1976, po sérii nepříjemných kontaktů, přijíždí nejlepší argentinský boxer těžké váhy, Oscar "Ringo" Bonavena, do Nevady, aby restartoval svou kariéru. Tam Ringo nevědomky narazí na zločinecký svět Joea Conforteho, který mu slibuje zářnou budoucnost. Ta ale nepřijde, stejně jako vytoužená odveta s Alim. Boxer je nalezen mrtvý o tři měsíce později.
    Žánry:Drama
    5
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    FilmRole: Verónica
    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila. Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niña santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy“: odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme. Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)
    65%
    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila. Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niña santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy“: odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme. Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)
    6
  • Skládačka
    Skládačka (2010)
    FilmRole: María del Carmen
    Marie dostala od rodiny k 50. narozeninám puzzle a byla nadšená. Tato trpělivá žena v domácnosti nejenže se skvěle bavila při skládání, ale byla v tom i neuvěřitelně dobrá. Plná nadšení pro svou nově objevenou vášeň se vrátila do obchodu, kde dárek koupili, pro další puzzle. Tam ji zaujal inzerát na nástěnce: Hledá se partner do turnaje v puzzle. Marie sebrala odvahu a navzdory obavám své rodiny na inzerát odpověděla.
    Žánry:DramaKomedie
    62%
    Marie dostala od rodiny k 50. narozeninám puzzle a byla nadšená. Tato trpělivá žena v domácnosti nejenže se skvěle bavila při skládání, ale byla v tom i neuvěřitelně dobrá. Plná nadšení pro svou nově objevenou vášeň se vrátila do obchodu, kde dárek koupili, pro další puzzle. Tam ji zaujal inzerát na nástěnce: Hledá se partner do turnaje v puzzle. Marie sebrala odvahu a navzdory obavám své rodiny na inzerát odpověděla.
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Cerrajero, El
    Cerrajero, El (2014)
    FilmRole: Fabiana
    Sebastian, zámečník, který nevěří na trvalé vztahy, se od své nedávné přítelkyně Moniky dozví, že je těhotná a on by mohl být otcem. Současně objeví zvláštní schopnost: když opraví lidem zámky, dostane vizi do jejich životů – náhlý záblesk odhalující jejich pocity. Tento nechtěný dar mu ale začne komplikovat život. Poté, co varuje služebnou Daisy, že její přítel je potížista, Daisy přítele opustí a Sebastian se jí ujme. Když další vize vrhne světlo na jeho vlastní život, Sebastian je nucen přehodnotit své komplexy, svou rodinu a vztah s Monikou.
    Žánry:Drama
    57%
    Sebastian, zámečník, který nevěří na trvalé vztahy, se od své nedávné přítelkyně Moniky dozví, že je těhotná a on by mohl být otcem. Současně objeví zvláštní schopnost: když opraví lidem zámky, dostane vizi do jejich životů – náhlý záblesk odhalující jejich pocity. Tento nechtěný dar mu ale začne komplikovat život. Poté, co varuje služebnou Daisy, že její přítel je potížista, Daisy přítele opustí a Sebastian se jí ujme. Když další vize vrhne světlo na jeho vlastní život, Sebastian je nucen přehodnotit své komplexy, svou rodinu a vztah s Monikou.
    Žánry:Drama
    8
  • Ten druhý
    Ten druhý (2007)
    FilmRole: Receptionist

    Juan Desouza, právník středního věku, se nachází v klíčové životní situaci, kdy si uvědomuje svou definitivní zakotvenost v životě, který mu byl vymezen. Jako nastávající otec hledá sám sebe a zároveň si pohrává s myšlenkou utéci nejen před novou zodpovědností, ale i před vyjetými kolejemi své profese a osudu. Jednoho dne mu obyčejná služební cesta nečekaně přihraje příležitost. Zjistí, že život, který žije, nikdy nebyl jeho jedinou šancí. Zmocní se cizí identity a je opět svobodný. Nemá žádné povinnosti. Nikdo nezná jeho a on zase nezná nikoho. Má dokonce příležitost zúčastnit se vlastního pohřbu. Ale není to jediné setkání se smrtí – a strach z ní staví Juana před nová existenciální poznání... Hlavní role byla napsána přímo pro Julia Cháveze, protagonistu filmu Bodyguard, uvedeného na 41. MFF Karlovy Vary.

    Žánry:DramaNezávislý
    52%

    Juan Desouza, právník středního věku, se nachází v klíčové životní situaci, kdy si uvědomuje svou definitivní zakotvenost v životě, který mu byl vymezen. Jako nastávající otec hledá sám sebe a zároveň si pohrává s myšlenkou utéci nejen před novou zodpovědností, ale i před vyjetými kolejemi své profese a osudu. Jednoho dne mu obyčejná služební cesta nečekaně přihraje příležitost. Zjistí, že život, který žije, nikdy nebyl jeho jedinou šancí. Zmocní se cizí identity a je opět svobodný. Nemá žádné povinnosti. Nikdo nezná jeho a on zase nezná nikoho. Má dokonce příležitost zúčastnit se vlastního pohřbu. Ale není to jediné setkání se smrtí – a strach z ní staví Juana před nová existenciální poznání... Hlavní role byla napsána přímo pro Julia Cháveze, protagonistu filmu Bodyguard, uvedeného na 41. MFF Karlovy Vary.

    Žánry:DramaNezávislý
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.