Artel J. Great se narodil 11. září 1981 v Chicagu a je americký herec a filmař. Ve věku 16 let, po přeskočení druhého ročníku střední školy, nastoupil na Columbia College Chicago, kde studoval divadlo a filozofii, než byl obsazen do blockbusteru Save the Last Dance.
Herecké začátky a průlom
Artel Great se přestěhoval do Los Angeles, aby se věnoval herecké kariéře, a získal role ve filmech Light It Up (1999) a Save the Last Dance (2001). Ve 17 letech získal roli ve filmu Save the Last Dance, který se stal číslem jedna v Americe a zcela změnil směr jeho života. Ve filmu Save the Last Dance hrál postavu Arvela pod jménem Artel Jarod Walker. Úspěch filmu byl klíčový pro jeho kariéru a získaná sebedůvěra ho povzbudila k pokračování v herectví, čímž získával stále větší známost, až mu začaly chodit scénáře.
Významné filmové role
V roce 2002 se Artel Great objevil po boku Jeremyho Rennera a Bruce Davisona v biografickém filmu Dahmer režiséra Davida Jacobsona, který pojednával o sériovém vrahovi Jeffreym Dahmerovi. Je známý především díky ztvárnění postavy Rodneyho ve filmu Dahmer z roku 2002. Po přestěhování do Los Angeles získal také role v adaptaci Their Eyes Were Watching God. V televizním filmu Their Eyes Were Watching God z roku 2005 hrál postavu Motor Boata pod jménem Artel Kayaru. Tento film byl režírován Darnell Martinovou, produkován společností Harpo Productions Oprah Winfrey a vysílán na ABC.
Režijní debut a akademická dráha
Dr. Artel Great je filmař nominovaný na Independent Spirit Award, autor a kulturní kritik. Je prvním černošským valedictoríanem, který absolvoval UCLA Film School, kde získal bakalářský i magisterský titul. Doktorát získal na NYU Tisch. Jeho režijní debut Love Like Winter byl nominován na cenu za nejlepší režii prvního celovečerního narativního filmu. Love Like Winter je první částí The Love Cycle, chicagské tetralogie filmů, které zkoumají černošskou lásku a moderní randění. Jeho profesionální tvorba zahrnuje také velké hollywoodské studiové filmy jako kasovní hit Save the Last Dance, Their Eyes Were Watching God od Oprah Winfrey a nezávislý klasický film Dahmer. Napsal a režíroval dva oceněné filmy, které zkoumají dekolonizaci černošských narativů.