Sulkhan Tsintsadze: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sulkhan Tsintsadze: Filmy a seriály

  • Gimilis bichebi
    Gimilis bichebi (1969)
    Film
    84%
    1
  • Otec vojáka
    Otec vojáka (1965)
    Film
    Druhá světová válka. Gruzínský vesničan Giorgi Macharašvili jede navštívit raněného syna. V nemocnici jej nenajde, a proto se vydá ho hledat. Stává se tak svědkem a přímým účastníkem válečných událostí, které jej přivedou až do Berlína. V titulní roli vysoce oceňovaný Sergo Zakariadze.

    Režisér Revaz Čcheidze debutoval společně s Tengizem Abuladzem. Jejich Oslík (1955, uveden v závěru loňské LFŠ 2006) slavil úspěchy na mezinárodních festivalech (Cannes, Edinburgh) a upozornil světovou veřejnost na přitažlivou svébytnost gruzínské kinematografie. Po tomto snímku se cesty obou tvůrců rozešly. Zatímco Abuladze směřoval ke stylizovanější poetičnosti, Čcheidze zůstal v prozaičtější poloze vyprávění. S oblibou budoval ostře dramatické situace, jež mu umožňovaly detailní prokreslení charakterů. Na takovém „půdorysu“ byl postaven i film Otec vojáka, jehož děj se odehrával během druhé světové války.

    Scénář k němu napsal Suliko Žgenti, který v něm zúročil vlastní frontovou zkušenost a také osobní vzpomínku na matku, jež za ním přijela na návštěvu do nemocnice, kde jej ale už nezastihla, protože tři dny předtím ho propustili a on se vrátil ke své vojenské jednotce.

    Tato situace nechybí ani v Čcheidzeho filmu, ovšem s tím rozdílem, že rodičem je zde muž, stárnoucí Giorgi Macharašvili, jenž se nedá zastrašit a hledá svého syna Goderziho tak dlouho, až se sám stane vojákem a doputuje s Rudou armádou až do Berlína.

    Otec vojáka zaznamenal u veřejnosti nebývalý ohlas. Do Macharašviliho postavy si diváci projektovali vlastní životní osudy, rozuměli počínání otce, kterého vynikajícím způsobem ztvárnil Sergo Zakariadze (1909 – 1971, uvidíme jej též jako doktora Levana v Danělijově snímku Nebuď smutný). Zakariadze dobře zvládl i méně obvyklé vlastnosti svého hrdiny, k nimž patřil zejména údiv a pokora nad vinnou révou, jež byly pro něj jako obyvatele Kachetie, jedné z nejúrodnějších oblastí Gruzie, přirozenou součástí osobnosti.

    Na Zakariadzeho památku, ale především na památku každého, kdo za války bojoval proti nepříteli, vznikla v kachetské obci Guardžaani patnáctimetrová měděná socha otce vojáka. Navrhoval ji Merab Berdzenišvili a slavnostně byla odhalena 9. 5. 1978. Promítání Otce vojáka se stalo každoroční součástí tamních oslav Dne vítězství.

    Natáčení Čcheidzeho filmu se zúčastnila vojska Moskevského, Zakavkazského a Pobaltského vojenského okruhu. K vyvolání co největší autenticity v něm byly použity úryvky z archivních dokumentárních snímků. (Tomáš Hála, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    75%
    Druhá světová válka. Gruzínský vesničan Giorgi Macharašvili jede navštívit raněného syna. V nemocnici jej nenajde, a proto se vydá ho hledat. Stává se tak svědkem a přímým účastníkem válečných událostí, které jej přivedou až do Berlína. V titulní roli vysoce oceňovaný Sergo Zakariadze.

    Režisér Revaz Čcheidze debutoval společně s Tengizem Abuladzem. Jejich Oslík (1955, uveden v závěru loňské LFŠ 2006) slavil úspěchy na mezinárodních festivalech (Cannes, Edinburgh) a upozornil světovou veřejnost na přitažlivou svébytnost gruzínské kinematografie. Po tomto snímku se cesty obou tvůrců rozešly. Zatímco Abuladze směřoval ke stylizovanější poetičnosti, Čcheidze zůstal v prozaičtější poloze vyprávění. S oblibou budoval ostře dramatické situace, jež mu umožňovaly detailní prokreslení charakterů. Na takovém „půdorysu“ byl postaven i film Otec vojáka, jehož děj se odehrával během druhé světové války.

    Scénář k němu napsal Suliko Žgenti, který v něm zúročil vlastní frontovou zkušenost a také osobní vzpomínku na matku, jež za ním přijela na návštěvu do nemocnice, kde jej ale už nezastihla, protože tři dny předtím ho propustili a on se vrátil ke své vojenské jednotce.

    Tato situace nechybí ani v Čcheidzeho filmu, ovšem s tím rozdílem, že rodičem je zde muž, stárnoucí Giorgi Macharašvili, jenž se nedá zastrašit a hledá svého syna Goderziho tak dlouho, až se sám stane vojákem a doputuje s Rudou armádou až do Berlína.

    Otec vojáka zaznamenal u veřejnosti nebývalý ohlas. Do Macharašviliho postavy si diváci projektovali vlastní životní osudy, rozuměli počínání otce, kterého vynikajícím způsobem ztvárnil Sergo Zakariadze (1909 – 1971, uvidíme jej též jako doktora Levana v Danělijově snímku Nebuď smutný). Zakariadze dobře zvládl i méně obvyklé vlastnosti svého hrdiny, k nimž patřil zejména údiv a pokora nad vinnou révou, jež byly pro něj jako obyvatele Kachetie, jedné z nejúrodnějších oblastí Gruzie, přirozenou součástí osobnosti.

    Na Zakariadzeho památku, ale především na památku každého, kdo za války bojoval proti nepříteli, vznikla v kachetské obci Guardžaani patnáctimetrová měděná socha otce vojáka. Navrhoval ji Merab Berdzenišvili a slavnostně byla odhalena 9. 5. 1978. Promítání Otce vojáka se stalo každoroční součástí tamních oslav Dne vítězství.

    Natáčení Čcheidzeho filmu se zúčastnila vojska Moskevského, Zakavkazského a Pobaltského vojenského okruhu. K vyvolání co největší autenticity v něm byly použity úryvky z archivních dokumentárních snímků. (Tomáš Hála, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • Tojinebi itsinian
    Tojinebi itsinian (1963)
    Film
    74%
    3
  • Bashi-Achuki
    Bashi-Achuki (1956)
    Film
    V 17. století povstání v Kachetii, které naplánoval Bidzina Čolokashvili, zasáhne celou Gruzii. Imeretský mladík s přezdívkou Baši-Ačuk je skutečným postrachem Peršanů. Napadne perský doprovod a osvobodí gruzínské ženy, které měly být uvězněny v šáhově harému. Mezi zachráněnými zajatci jsou i Baši-Ačukovy sestry-dvojčata. Abdushahil, perský válečník, kterého Baši-Ačuk porazil v zápase, se zamiluje do Mzisy, Baši-Ačukovy sestry. Mzisa přivede Abdushahila do tábora gruzínských rebelů. Abdushahil zjistí, že je také Gruzínec. Jako dítě byl unesen a vychován v Persii. Abdushahilova armáda se vzdá a Gruzínci vyhrají bitvu.
    71%
    V 17. století povstání v Kachetii, které naplánoval Bidzina Čolokashvili, zasáhne celou Gruzii. Imeretský mladík s přezdívkou Baši-Ačuk je skutečným postrachem Peršanů. Napadne perský doprovod a osvobodí gruzínské ženy, které měly být uvězněny v šáhově harému. Mezi zachráněnými zajatci jsou i Baši-Ačukovy sestry-dvojčata. Abdushahil, perský válečník, kterého Baši-Ačuk porazil v zápase, se zamiluje do Mzisy, Baši-Ačukovy sestry. Mzisa přivede Abdushahila do tábora gruzínských rebelů. Abdushahil zjistí, že je také Gruzínec. Jako dítě byl unesen a vychován v Persii. Abdushahilova armáda se vzdá a Gruzínci vyhrají bitvu.
    4
  • Otaraant qvrivi
    Otaraant qvrivi (1957)
    Film
    69%
    5
  • Šídlo
    Šídlo (1954)
    Film
    Barevná sovětská veselohra podle divadelní hry M. Baratašviliho. Marine Piradzeová - Šídlo prožívá na kolchoze bezstarostné mládí. Přichází však doba zkoušek na zemědělské škole, při kterých Šídlo neuspěje. Teprve nyní začíná rozvažovat o tom, kam ji zavedla její dosavadní bezstarostnost, nedostatečná péče otce i hýčkání tetiček a babiček. Nachází však pochopení u svých mladých přátel, v jejichž kolektivu na drůbeží farmě začne pracovat. V novém prostředí a práci nachází také novou radost a po drobných zápletkách i svou první lásku. (FILMOVÝ PŘEHLED 5 / 1955)
    64%
    Barevná sovětská veselohra podle divadelní hry M. Baratašviliho. Marine Piradzeová - Šídlo prožívá na kolchoze bezstarostné mládí. Přichází však doba zkoušek na zemědělské škole, při kterých Šídlo neuspěje. Teprve nyní začíná rozvažovat o tom, kam ji zavedla její dosavadní bezstarostnost, nedostatečná péče otce i hýčkání tetiček a babiček. Nachází však pochopení u svých mladých přátel, v jejichž kolektivu na drůbeží farmě začne pracovat. V novém prostředí a práci nachází také novou radost a po drobných zápletkách i svou první lásku. (FILMOVÝ PŘEHLED 5 / 1955)
    6
  • Tříska
    Tříska (1956)
    Film
    Gruzínská veselohra. Řidička osobního auta Lia je mladá, živá dívka, která má ostrý jazyk. Její kritika jí způsobuje jen nesnáze. Nikdo ji nechce za šoférku. Lia se však změní, když se zamiluje do mladého architekta Georgije, s jehož služebním vozem jezdí. Ale Georgij je zasnouben s vypočítavou Tamarou a Lia proto nemá naději. Lia se snaží Georgijovi pomoci alespoň v jeho práci a jde k ministrovi, kterému vysvětlí, že jedině Georgij má správný názor na způsob stavby nových domů, i když s ním jeho šéf nesouhlasí. Georgij konečně prohlédne pravý charakter své snoubenky a rozchází se s ní, aby mohl žít s tou, která k němu patří, s Liou. (FILMOVÝ PŘEHLED 48 / 1957)
    63%
    Gruzínská veselohra. Řidička osobního auta Lia je mladá, živá dívka, která má ostrý jazyk. Její kritika jí způsobuje jen nesnáze. Nikdo ji nechce za šoférku. Lia se však změní, když se zamiluje do mladého architekta Georgije, s jehož služebním vozem jezdí. Ale Georgij je zasnouben s vypočítavou Tamarou a Lia proto nemá naději. Lia se snaží Georgijovi pomoci alespoň v jeho práci a jde k ministrovi, kterému vysvětlí, že jedině Georgij má správný názor na způsob stavby nových domů, i když s ním jeho šéf nesouhlasí. Georgij konečně prohlédne pravý charakter své snoubenky a rozchází se s ní, aby mohl žít s tou, která k němu patří, s Liou. (FILMOVÝ PŘEHLED 48 / 1957)
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.