Masao Tamai

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Masao Tamai se narodil 3. října 1908 v Matsuyamě v Japonsku a byl jedním z nejvýznamnějších japonských kameramanů 20. století. Vystudoval Osaka Photography School v roce 1924 a následně zahájil svou filmovou kariéru, která se stala synonymem pro vizuální dokonalost japonské kinematografie. Spolupráce s režisérem Mikio Naruse Masao Tamai byl japonský kameraman známý především svou prací na filmech Mikio Naruse a originálním Godzilla. Naruse byl popisován jako vážný a uzavřený člověk, a dokonce jeho nejbližší a dlouhodobí spolupracovníci jako kameraman Tamai Masao tvrdili, že o něm osobně nic nevěděli. Masao Tamai byl jedním z nejlepších kameramanů studia Toho a natáčel všechny Naruseho filmy v 50. letech. V případě Naruse Mikio jeho spolupráce s kameramanem Tamai Masao skončila produkcí z roku 1960 When a Woman Ascends the Stairs. Jejich spolupráce přinesla řadu mistrovských děl japonské kinematografie. Mezi další filmy, na kterých se podílel jako kameraman, patří Tsuma (Wife), Yamano Oto (Sound of Mountain), Bangiku (Late Chrysanthemum) a Ukigumo (Floating Cloud). Masao Tamai získal 6. cenu Japan Movie Concours Photography za svou kameru ve filmu Meshi (Boiled Rice). Hideko Takamine dosáhla vrcholu své kariéry ve filmu When A Woman Ascends The Stairs, kterému pomohly některé z nejlepších kompozic kameramana Masao Tamai. Práce na filmu Godzilla Masao Tamai byl kameraman známý pro filmy Godzilla (1954), Repast (1951) a Godzilla (1957). Kamerou filmu Godzilla byl Masao Tamai, což představovalo jeden z nejdůležitějších projektů jeho kariéry. Atmosféra Godzilla je důkladně bezútěšná a je umocněna zrnitou, dokumentární prací kameramana Masao Tamai. Kameraman Godzilla Masao Tamai, jehož příspěvky nelze přeceňovat, spojuje rozdílné prvky do jedné soudržně podivné časové kapsle. Film také stanovil zlatý standard pro efektovou práci Eiji Tsuburaya, jehož design tvorů a miniaturní zázraky (krásně vytvarované v noir-ovém světle a stínu kameramanem Masao Tamai) se ukázaly jako těžko překonatelné. Profesní odkaz a smrt Akira Mimura (Harry Mimura) se vrátil z Hollywoodu v roce 1945 a byl inspirován zprávou o organizaci a hnutí American Society of Cinematographers (ASC), Masao Tamai a Aokawa usilovali o organizaci skupiny fotografů v Japonsku. Byl aktivním pracovníkem v kinematografických hnutích a úředníkem Japan Movie Photographers Club, který byl založen po druhé světové válce. Zemřel 26. května 1997, zanechav za sebou bohaté filmové dědictví, které ovlivnilo generace japonských kameramanů.


Masao Tamai: Filmy a pořady 26


Dodatečné informace

Narození:
3. 10. 1908
Úmrtí:
26. 5. 1997

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.