Yelena Samarina se narodila 16. prosince 1927 v Omsku v Ruské SFSR, SSSR jako Yelena Georgievna Vologzhaninona . Byla ruskou herečkou, která se usadila ve Španělsku . Zemřela 4. května 2011 v Madridu ve Španělsku .
Začátky filmové kariéry
Yelena Samarina začala svou filmovou kariéru v pozdních padesátých letech ve španělské kinematografii. Mezi její rané filmy patřil Un vaso de whisky z roku 1959, kde hrála postavu Laury . Samarina se rychle etablovala jako herečka španělského filmu a postupně si budovala pozici v místní filmové scéně.
Šedesátá léta a klíčové role
V šedesátých letech dosáhla Yelena Samarina největší popularity ve španělském filmu. V roce 1963 hrála v dramatu The Happy Sixties režiséra Jaime Camina , kde ztvárnila postavu Mónici. V roce 1965 se objevila ve filmu Currito de la Cruz v roli Teresy . Rok 1966 byl pro Samarinu významný díky roli La Peregrina ve filmu La dama del alba .
Spolupráce s Nuevo Cine Español
Samarina se podílela na významném díle španělské kinematografie Nine Letters to Berta z roku 1966, které režíroval Basilio Martín Patino a je považováno za klíčový titul takzvaného Nuevo Cine Español . Tento film představoval nový směr ve španělské kinematografii a Samarina tak byla součástí důležitého filmového hnutí.
Horrorové filmy a mezinárodní spolupráce
Jedním z nejznámějších filmů Yeleny Samariny se stal horor The Werewolf Versus the Vampire Woman z roku 1971 režiséra Leóna Klimovského . Tento španělsko-německý horor je považován za film, který nastartoval španělský hororový boom sedmdesátých let . Film se stal finančně nejúspěšnějším dílem Paula Naschyho , hlavního představitele.
Osobní život a filmová produkce
Yelena Samarina byla provdaná za Juana Manuela Lópeze Iglesiase, zakladatele španělské společnosti Alta Films . Toto spojení s filmovou produkcí jí umožnilo pokračovat v aktivní filmové kariéře. Během své kariéry se objevila v desítkách filmů a televizních seriálů .
Pozdější kariéra
V pozdějších letech své kariéry se Samarina objevila ve filmu Don Juan in Hell z roku 1991 . Mezi její další známé filmy patřily Celia, Foul Play, Amador, Ditirambo, Blood Stains in a New Car a A Glass of Whiskey . Samarina zůstala aktivní ve španělském filmu až do vysokého věku a stala se respektovanou postavou místní kinematografie.