?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mikael Rundquist: Filmy a seriály

  • 1
  • Hodina vlků
    Hodina vlků (1968)
    FilmRole: Boy in Dream (uncredited)
    • Edison
    V prvním filmu ostrovní trilogie (HODINA VLKŮ, HANBA, NÁRUŽIVOST), natočené na ostrově Fårö, se střetávají pozitivní a negativní síly, které se složitě přelévají v partnerském vztahu duševně nemocného malíře Johana (Max von Sydow) a jeho těhotné ženy. Zemitá Alma (Liv Ullmannová), prozářená vnitřním jasem a cele oddaná svému muži, bývá označována za jednu z nejkrásnějších ženských figur v Bergmanově filmografii. Její celistvá osobnost, kypící tělesným i duševním zdravím, napájená archetypální silou mateřství, se bytostně brání temnotám manželova vnitřního světa. Cit jí však velí sdílet s ním jeho úzkostné chiméry, a tak se nechá vtáhnout do Johanovy chorobně rozjitřené imaginace. Tam však už ztrácí svou světskou sílu a nedokáže muže uchránit před ničivými běsy. Po jeho zmizení zůstane Alma na ostrově sama, v očekávání dítěte, které se ovšem v Bergmanově filmu už nenarodí. Naděje, naznačovaná na začátku filmu v rozkvetlém stromu, se na jeho konci vytratila: Almu zastihujeme sedící pod holou kostrou stromu. V Bergmanových filmech bývá často mateřství upřeno právě těm hrdinkám, které jsou k němu svou přirozeností nejvíc disponované. A naopak ty, které jsou dětmi obdařené, k nim nenacházejí blízký vztah. Hodina vlka je časem mezi půlnocí a úsvitem, kdy umírá nejvíce nemocných a rodí se nejvíce dětí. Je to čas, kdy živé v hlubokém spánku pronásledují jejich nejtemnější obavy a noční můry. V tomto čase ožívají duchové a démoni. Těm musí čelit Johan Borg, malíř sužovaný strachem i tvůrčí krizí, který žije na odlehlém ostrově daleko od lidí pouze se svou těhotnou manželkou Almou. Johan se noc co noc vyhýbá spánku, aby unikl před svými vnitřními démony. Během probdělých nocí vypráví ženě zvláštní příběhy, neznámo zda noční můry nebo vzpomínky, a ona jen poslouchá. Jejich tichý život naruší bohémská společnost zchudlého barona von Merkensa, který manžele pozve do svého sídla na druhém konci ostrova. Během této návštěvy bujará společnost konfrontuje Johana s jeho minulostí a noční můry se náhle mění ve skutečnost. Režisér Ingmar Bergman natočil existenciální podobenství o strachu, dřímajícím v každém člověku, jako surrealisticky laděný horor. Fantazie se v něm mísí se skutečností a pohlcuje hrdiny v bezedné propasti jejich vlastního nitra. Americká filmová kritika ocenila režii Ingmara Bergmana a sdružení amerických filmařů National Board of Review udělilo herečce Liv Ullmannové cenu za ztvárnění role Almy Borgové.
    Žánry:DramaHororGotický
    72%
    V prvním filmu ostrovní trilogie (HODINA VLKŮ, HANBA, NÁRUŽIVOST), natočené na ostrově Fårö, se střetávají pozitivní a negativní síly, které se složitě přelévají v partnerském vztahu duševně nemocného malíře Johana (Max von Sydow) a jeho těhotné ženy. Zemitá Alma (Liv Ullmannová), prozářená vnitřním jasem a cele oddaná svému muži, bývá označována za jednu z nejkrásnějších ženských figur v Bergmanově filmografii. Její celistvá osobnost, kypící tělesným i duševním zdravím, napájená archetypální silou mateřství, se bytostně brání temnotám manželova vnitřního světa. Cit jí však velí sdílet s ním jeho úzkostné chiméry, a tak se nechá vtáhnout do Johanovy chorobně rozjitřené imaginace. Tam však už ztrácí svou světskou sílu a nedokáže muže uchránit před ničivými běsy. Po jeho zmizení zůstane Alma na ostrově sama, v očekávání dítěte, které se ovšem v Bergmanově filmu už nenarodí. Naděje, naznačovaná na začátku filmu v rozkvetlém stromu, se na jeho konci vytratila: Almu zastihujeme sedící pod holou kostrou stromu. V Bergmanových filmech bývá často mateřství upřeno právě těm hrdinkám, které jsou k němu svou přirozeností nejvíc disponované. A naopak ty, které jsou dětmi obdařené, k nim nenacházejí blízký vztah. Hodina vlka je časem mezi půlnocí a úsvitem, kdy umírá nejvíce nemocných a rodí se nejvíce dětí. Je to čas, kdy živé v hlubokém spánku pronásledují jejich nejtemnější obavy a noční můry. V tomto čase ožívají duchové a démoni. Těm musí čelit Johan Borg, malíř sužovaný strachem i tvůrčí krizí, který žije na odlehlém ostrově daleko od lidí pouze se svou těhotnou manželkou Almou. Johan se noc co noc vyhýbá spánku, aby unikl před svými vnitřními démony. Během probdělých nocí vypráví ženě zvláštní příběhy, neznámo zda noční můry nebo vzpomínky, a ona jen poslouchá. Jejich tichý život naruší bohémská společnost zchudlého barona von Merkensa, který manžele pozve do svého sídla na druhém konci ostrova. Během této návštěvy bujará společnost konfrontuje Johana s jeho minulostí a noční můry se náhle mění ve skutečnost. Režisér Ingmar Bergman natočil existenciální podobenství o strachu, dřímajícím v každém člověku, jako surrealisticky laděný horor. Fantazie se v něm mísí se skutečností a pohlcuje hrdiny v bezedné propasti jejich vlastního nitra. Americká filmová kritika ocenila režii Ingmara Bergmana a sdružení amerických filmařů National Board of Review udělilo herečce Liv Ullmannové cenu za ztvárnění role Almy Borgové.
    Žánry:DramaHororGotický
    2
  • Raid
    Raid (2003)
    Film
    Raid je legenda podsvetia, ostražitý pomstiteľ mýtických rozmerov. Každý už o Raidovi počul, ale nikto ho ešte nevidel a všetci veria, že je len mýtom. Hovorí sa, že Raid má svoje vlastné metódy a morálku, od ktorých neustupuje. Po určitej dobe v zahraničí sa Raid vracia do Fínska. Chystá sa stretnúť svoju starú lásku Tarju, ale časy sa menia. Helsinky sú miestom zasadnutia Svetovej banky a antiglobalizačné demonštrácie si vyžiadajú život mladej ženy. Prípad pridelia Raidovmu priateľovi, inšpektorovi Janssonovi. Od neho sa Raid dozvedá, že Tarja je mŕtva. Ona a traja ďalší ľudia zomreli pri požiari sídla aktivistického časopisu. Inšpektor Jansson požiada Raida, aby podpaľačstvo vyšetroval. Má podozrenie, že Tarja ešte žije, ale pred Raidom to tají. Polícia si s prípadom nevie rady a ráta s tým, že sa Raid bude chcieť pomstiť a podpaľača nájde.
    Žánry:AkčníKrimiThriller
    64%
    Raid je legenda podsvetia, ostražitý pomstiteľ mýtických rozmerov. Každý už o Raidovi počul, ale nikto ho ešte nevidel a všetci veria, že je len mýtom. Hovorí sa, že Raid má svoje vlastné metódy a morálku, od ktorých neustupuje. Po určitej dobe v zahraničí sa Raid vracia do Fínska. Chystá sa stretnúť svoju starú lásku Tarju, ale časy sa menia. Helsinky sú miestom zasadnutia Svetovej banky a antiglobalizačné demonštrácie si vyžiadajú život mladej ženy. Prípad pridelia Raidovmu priateľovi, inšpektorovi Janssonovi. Od neho sa Raid dozvedá, že Tarja je mŕtva. Ona a traja ďalší ľudia zomreli pri požiari sídla aktivistického časopisu. Inšpektor Jansson požiada Raida, aby podpaľačstvo vyšetroval. Má podozrenie, že Tarja ešte žije, ale pred Raidom to tají. Polícia si s prípadom nevie rady a ráta s tým, že sa Raid bude chcieť pomstiť a podpaľača nájde.
    Žánry:AkčníKrimiThriller
    3
  • Återkomsten
    Återkomsten (2001)
    Seriál
    Tiché jarní ráno. Muž opouští vězení, kde strávil většinu svého dospělého života. Byl odsouzen za vraždu, a to hned dvakrát. Nyní si odpykal trest za poslední vraždu a autobusem se vrací domů do své malé komunity. Ale je vše zapomenuto a odpuštěno? O rok později je nalezena zohavená mrtvola... Inspektor Van Veeteren čelí bizarnímu a děsivému lidskému osudu a brutální vraždě, kde všechny stopy vedou zpět a kde jsou otázky spravedlnosti a trestu postaveny do popředí.
    Žánry:Krimi
    62%
    Tiché jarní ráno. Muž opouští vězení, kde strávil většinu svého dospělého života. Byl odsouzen za vraždu, a to hned dvakrát. Nyní si odpykal trest za poslední vraždu a autobusem se vrací domů do své malé komunity. Ale je vše zapomenuto a odpuštěno? O rok později je nalezena zohavená mrtvola... Inspektor Van Veeteren čelí bizarnímu a děsivému lidskému osudu a brutální vraždě, kde všechny stopy vedou zpět a kde jsou otázky spravedlnosti a trestu postaveny do popředí.
    Žánry:Krimi
    4
  • Stjärnsystrar
    Stjärnsystrar (1999)
    FilmRole: Martin
    51%
    5
  • Alfred
    Alfred (1995)
    Film
    48%
    6
  • Sjön
    Sjön (1999)
    FilmRole: Lasse
    45%
    7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.