Alma Reville

7.0
Alma Reville
Alma Lucy Reville se narodila 14. srpna 1899 v Nottinghamu jako druhá dcera Matthewa Edwarda a Lucy Reville. Byla anglickou scénáristkou a filmovou editorkou. Rodina se přestěhovala do Londýna, když byla Alma ještě malá, protože její otec získal práci ve filmových studiích Twickenham. Alma často navštěvovala otce v práci a nakonec zde získala místo jako pomocnice s čajem. Ve 16 letech byla povýšena na pozici střihačky, což zahrnovalo asistenci režisérům při editaci filmů. Začátky filmové kariéry Alma Reville vstoupila do filmového průmyslu dlouho před svým budoucím manželem Alfredem Hitchcockem. Kolem roku 1915, ve věku šestnácti let, se připojila k London Film Company, která sídlila poblíž jejího rodinného domova v Twickenhamu. Začínala jako pomocnice s čajem, brzy byla povýšena do střižny a během dvou let pracovala jako asistentka režiséra Maurice Elveyho. V roce 1918 si zahrála hlavní roli v The Life Story of David Lloyd George, kde ztvárnila Megan Lloyd George. Po uzavření studia Twickenham v roce 1919 získala práci u Paramount's Famous Players-Lasky v Islingtonu, kde se setkala se svým budoucím manželem. První film, na kterém Alma Reville spolupracovala s Hitchcockem, byl Woman to Woman (1923), kde působila jako filmová editorka a Hitchcock jako výtvarný ředitel a asistent editora. Spolupráce s Alfredem Hitchcockem Alma Reville spolupracovala na scénáři The Ring (1927) - první scénáristický kredit, který sdílela s Hitchcockem. Hitchcock a Reville se vzali 2. prosince 1926 v Brompton Oratory v Londýně poté, co se Alma konvertovala z protestantství na římský katolicismus. Jejich jediná dcera Patricia Alma Hitchcock se narodila 7. července 1928. Alma Reville byla Hitchcockovou nejbližší spolupracovnicí a oporou. Charles Champlin napsal v roce 1982: „Hitchcockův rukopis měl čtyři ruce a dvě z nich byly Alminy". Významné filmové projekty Alma Reville spolupracovala se svým manželem na filmech jako Shadow of a Doubt, Suspicion a The Lady Vanishes, ale také pracovala s dalšími slavnými režiséry jako Henrik Galeen, Maurice Elvey a Berthold Viertel. Spolupracovala na scénáři The Constant Nymph (1928), první filmové adaptaci bestselleru Margaret Kennedy. V roce 1929 spolupracovala na scénářích After the Verdict a A Romance of Seville. V letech 1931 a 1932 pracovala s režiséry jako Harry Lachman, Maurice Elvey a Basil Dean. Byla Hitchcockovou nejbližší spolupracovnicí a přispívala k většině jeho filmů, obvykle bez uvedení v titulcích. Byly jí předkládány příběhy, scénáře, storyboardy a všechny prvky až po finální střih. Profesní odkaz a pozdější život O editaci napsala: „Umění střihu je skutečně Umění s velkým U a má daleko větší význam, než se obecně uznává". Alma Reville si všimla, že Janet Leigh nechtěně polkla poté, co její postava měla fatální setkání s matkou Normana Batese ve filmu Psycho (1960), což si vyžádalo úpravu negativu. Byla obzvláště dobrá v revizi dialogů a odhalování nesrovnalostí v jeho dějích. Když Hitchcock přijímal cenu AFI Life Achievement Award v roce 1979, řekl, že chce zmínit „čtyři lidi, kteří mi dali nejvíce náklonnosti, uznání a povzbuzení a stálou spolupráci. První ze čtyř je filmová editorka, druhá je scénáristka, třetí je matka mé dcery Pat a čtvrtá je tak dobrá kuchařka, jaká kdy vykonala zázraky v domácí kuchyni. A jejich jména jsou Alma Reville". Alma Reville zemřela 6. července 1982 ve věku 82 let, dva roky po svém manželovi.



Alma Reville: Filmy a pořady 35


Dodatečné informace

Narození:
14. 8. 1899
Nottingham, Velká Británie
Úmrtí:
6. 7. 1982
Bel Air, Los Angeles, Kalifornie, USA

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.