Peter Petersen

3.7

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Peter Petersen
Peter Petersen (18. listopadu 1876, Hamburk, Německo – 11. března 1956, Vídeň, Rakousko) byl německo-rakouský herec, který se proslavil především svou divadelní kariérou a později i filmovými rolemi. Divadelní kariéra Peter Petersen, vlastním jménem Max Paulsen, byl respektovaným divadelním hercem, který většinu své kariéry spojil s prestižním vídeňským Burgtheatrem. Toto divadlo, považované za jedno z nejvýznamnějších německojazyčných divadel na světě, se stalo jeho domovskou scénou, kde se postupně vypracoval až na pozici uměleckého ředitele. Pod jeho vedením zažíval Burgtheater období velkých úspěchů a Petersen měl významný vliv na jeho umělecký rozvoj. Jeho působení v divadle mu přineslo uznání jako jednomu z předních divadelních herců své doby. Filmová kariéra Do filmového průmyslu vstoupil Peter Petersen poměrně pozdě, až ve věku 58 let, kdy debutoval ve filmu Maskerade (Masquerade in Vienna) z roku 1934 režiséra Williho Forsta. Při této příležitosti si také zvolil své umělecké jméno Peter Petersen. Film, který byl oceněn na Benátském filmovém festivalu za nejlepší scénář, se stal jedním z nejúspěšnějších rakouských snímků své doby. Petersen v něm ztvárnil roli profesora Carla Ludwiga Harrandta, chirurga, a po boku herečky Pauly Wessely a Antona Walbrooka (Adolfa Wohlbrücka) pomohl vytvořit dílo, které je dodnes považováno za klasiku německojazyčné kinematografie. V roce 1935 se objevil ve filmu Die ewige Maske (The Eternal Mask), rakousko-švýcarském dramatu režiséra Wernera Hochbauma. Tento expresionistický snímek, který byl zařazen mezi deset nejlepších zahraničních filmů roku 1937 podle americké National Board of Review of Motion Pictures, soutěžil také na 3. ročníku Benátského filmového festivalu. Petersen zde hrál po boku Mathiase Wiemana a Olgy Tschechowy. V roce 1937 ztvárnil hlavní roli Andreje Pozdnyševa v adaptaci Tolstého novely Die Kreutzersonate (The Kreutzer Sonata) pod vedením režiséra Veita Harlana. Film, odehrávající se v carském Rusku, vypráví příběh žárlivosti a vraždy, kdy Petersen hrál manžela, který ze žárlivosti zabije svou ženu. V roce 1938 účinkoval v dramatu Spiegel des Lebens (Mirror of Life, Life's Mirror) režiséra Gézy von Bolváryho, kde hrál po boku Pauly Wessely a Attily Hörbigera. Film se zabýval konfliktem mezi racionální vědou a mystickým pseudovědeckým přístupem k medicíně. Jedním z jeho posledních filmů byl propagandistický snímek Heimkehr (Homecoming) z roku 1941, režírovaný Gustavem Ucickym. Tento kontroverzní film, který se snažil ospravedlnit německou invazi do Polska, patří k problematickým dílům nacistické kinematografie. Petersen zde ztvárnil roli Dr. Thomase, otce hlavní hrdinky. Jeho filmovou kariéru uzavřel snímek Germanin - Die Geschichte einer kolonialen Tat (Germanin: The Story of a Colonial Deed) z roku 1943, kde hrál roli profesora Dr. Achenbacha. Film režírovaný Maxem W. Kimmichem vyprávěl příběh německých lékařů v Africe, kteří bojují proti spavé nemoci. Osobní život Peter Petersen byl ženatý s herečkou Hedwig Bleibtreu. Po své smrti v roce 1956 byl pohřben na hřbitově Pötzleinsdorf ve Vídni vedle své manželky. Přestože jeho filmová kariéra nebyla rozsáhlá, zanechal významnou stopu jak v divadelním, tak filmovém umění německy mluvících zemí první poloviny 20. století.


Peter Petersen: Filmy a pořady 11


Dodatečné informace

Narození:
18. 11. 1876
Úmrtí:
11. 3. 1956

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.