Joe Pasternak

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Joe Pasternak
Joe Pasternak se narodil 19. září 1901 v Szilágysomlyó v Rakousko-Uhersku (dnešní Rumunsko) a byl filmový producent. Pocházel z židovské rodiny devíti dětí, jeho otec Samuel Pasternak byl šamašem místní synagogy. V roce 1921 emigroval do Spojených států, kde zpočátku pracoval v továrně na pásy ve Filadelfii. Poté se přestěhoval do New Yorku, kde pracoval jako číšník v kavárně a díky štědrým porcím pro divadelní uvaděče získával volné vstupenky do kin. Začátky v Hollywoodu V roce 1922 získal Joe Pasternak práci jako číšník ve studiu Paramount v Astorii za 8 dolarů týdně, po roce už vydělával 120 dolarů týdně včetně spropitného. V roce 1923 se stal asistentem režiséra Allana Dwana a postupně se vypracoval z čtvrtého asistenta za 16 dolarů týdně na prvního asistenta za 75 dolarů týdně. Pracoval jako asistent režiséra na filmech The Phantom of the Opera (1925) a It's the Old Army Game (1926). Evropské období V roce 1928 poslala Universal Pasternaka do Evropy jako asociovaného producenta, aby pracoval na německojazyčných filmech pro mezinárodní trh. Od roku 1929 do 1936 vyrobil nejméně třináct filmů, většinou lehké romantické komedie s hudbou. Mezi nejúspěšnější patřily Fraülein Paprika (1931) a Pardon, Tévedten! (Scandal in Budapest, 1933), oba s maďarskou herečkou Francisou Gaál. Požár Říšského sněmu v Berlíně v roce 1933 přivedl Pasternaka k přesunu produkce nejprve do Vídně a později do Budapešti. V roce 1936, když Universal ukončila evropské natáčení, se vrátil do Spojených států. Úspěch s Deannou Durbin Po návratu do Hollywoodu v roce 1936 obsadil Pasternak čtrnáctiletou kanadskou zpěvačku Deannu Durbin do filmu Three Smart Girls. Film se stal obrovským hitem a zachránil Universal před bankrotem. Pasternak byl zodpovědný za rozvoj kariéry zpěvačky a herečky Deanny Durbin, jejíž výdělečné filmy pro Universal doslova zachránily studio před bankrotem. Brzy objevil další talentovanou sopranistku Glorii Jean, která začala svou vlastní sérii v roce 1939 filmem The Under-Pup. Znovu produkoval Durbin ve filmu First Love (1939). Oživení kariéry Marlene Dietrich Pasternak měl velký hit s komediálním westernem Destry Rides Again (1939) s Marlene Dietrich a Jamesem Stewartem, který pomohl oživit Dietrichinu kariéru. Téměř sám oživil upadající kariéru Marlene Dietrich, která byla označována za "box-office poison", třemi filmy pro Universal, zejména Destry Rides Again. S Dietrich natočil také Seven Sinners (1940) s Johnem Waynem a The Flame of New Orleans (1941). Éra MGM V červnu 1941 oznámil Pasternak, že se připojil k Metro-Goldwyn-Mayer jako producent za údajných 3 500 dolarů týdně. Několik studií mělo zájem o jeho služby, ale Louis B. Mayer chtěl Pasternaka a umožnil producentovi několik ústupků. Pasternak později zasedal ve výkonném výboru a byl považován za jednu ze tří nejdůležitějších osob ve společnosti vedle Louise B. Mayera a viceprezidenta Sama Katze. V MGM pokračoval v produkci operetních filmů, začínal Seven Sweethearts (1942) s Kathryn Grayson a Presenting Lily Mars (1943) s Judy Garland. Oba filmy byly úspěšné v kinech. Zatímco Arthur Freed vedl A-tým, Joe byl přidělen k druhé produkční jednotce MGM, která se zabývala operetami a lehkými hudebními zábavami. Během svého působení se stal mentorem Kathryn Grayson a Jane Powell a pomohl udělat z plavkyně Esther Williams bankabilní filmovou hvězdu. Největší úspěchy V roce 1949 přivedl Mayer Maria Lanzu do MGM a svěřil jeho kariéru Pasternakovi. Pasternak ho vedl čtyřmi filmy, včetně fiktivního, ale nesmírně úspěšného biografického filmu The Great Caruso (1951). Pasternak produkoval poslední film Judy Garland v MGM, Summer Stock v roce 1950 s Gene Kellym, a poté měl největší hit své kariéry s The Great Caruso (1951), vozidlem pro Maria Lanzu, který přinesl studiu téměř 4 miliony dolarů zisku. Měl také obrovské úspěchy s operními filmy, jako byl Mario Lanzův The Great Caruso (1951) a The Merry Widow (1952). Také se zabýval některými honosnými, velkými extravaganzami, včetně Thousands Cheer (1943), Anchors Aweigh (1945) a působivým, i když fiktivním příběhem Ruth Etting, Love Me or Leave Me (1955). Závěr kariéry V roce 1967 Pasternak opustil MGM a stal se přidruženým k 20th Century Fox, ale natočil pro Fox pouze jeden film, The Sweet Ride (1968). Pasternak měl před natáčením mrtvici a Sweet Ride se ukázal být jeho posledním filmem. Jeho kariéra filmového producenta trvala 40 let a vynesla mu dvě nominace na Oscara a tři nominace na Zlatý glóbus. Řekl tehdy: "Jsem hrdý na to, že jsem vyprodukoval 105 filmů a ani jeden z nich není pouze pro dospělé". Joe Pasternak zemřel v Beverly Hills v Kalifornii na komplikace vyplývající z Parkinsonovy choroby šest dní před svými 90. narozeninami.


Joe Pasternak: Filmy a pořady 92


Dodatečné informace

Narození:
19. 9. 1901
Úmrtí:
13. 9. 1991

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.