Ernest S. Pagano se narodil 16. ledna 1901 ve Florence v Coloradu a byl americkým scénáristou. Zemřel 29. dubna 1953 v Los Angeles v Kalifornii na infarkt.
Začátky v němém filmu
Ernest Pagano začal svou kariéru v zábavním průmyslu jako „gag-man" v němých filmech. Během své kariéry napsal scénáře pro 66 filmů mezi lety 1927 a 1947. Jedním z jeho prvních významných projektů byla adaptace Buster Keatonova posledního němého filmu Spite Marriage z roku 1929, kde Ernest Pagano spolunapsal scénář společně s Lew Liptonem a dalšími.
Spolupráce s Fredem Astairem a Ginger Rogersovou
Pagano se stal významným scénáristou hollywoodských muzikálů, zejména díky spolupráci na filmech s Fredem Astairem. Spolu s Allanem Scottem napsal scénář k filmu Shall We Dance z roku 1937, který byl osmým filmem Freda Astaira a sedmým, ve kterém hrál po boku Ginger Rogersové. Pagano také spolupracoval na dalším muzikálu s Astairem a Rogersovou - Carefree z roku 1938.
Práce na filmech bez Ginger Rogersové
Ernest Pagano se podílel na scénáři k filmu A Damsel in Distress z roku 1937, který byl prvním filmem Freda Astaira pro RKO bez Ginger Rogersové. Tento film byl druhým projektem bratří Gershwinových po jejich přestěhování do Kalifornie v roce 1936 a Astaire v něm hrál slavného amerického skladatele pracujícího v Londýně, který se zamiluje do mladé ženy z aristokratické anglické rodiny.
Pozdější filmová tvorba
V 40. letech Ernest Pagano pokračoval v psaní scénářů pro různé hollywoodské produkce. Mezi jeho známější pozdější práce patřily filmy Slave Girl z roku 1947, San Diego I Love You z roku 1944 a Her Primitive Man z roku 1944. Pagano také pracoval jako producent na některých projektech.
Osobní život
Ernest Pagano byl ženatý s Normou Drew. Jeho bratrem byl romanopisec a scénárista Jo Pagano, což ukazuje na literární tradici v rodině.
Odkaz
Ernest Pagano zanechal významnou stopu v zlaté éře hollywoodských muzikálů. Jeho práce na scénářích pro filmy s Fredem Astairem a Ginger Rogersovou přispěla k vytvoření některých z nejpamátnějších tanečních filmů 30. let. Během své dvacetileté kariéry napsal scénáře pro desítky filmů, čímž se stal jedním z produktivních scénáristů své generace.