Fernando Osés: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Fernando Osés: Filmy a seriály

  • El bello durmiente
    El bello durmiente (1952)
    Film
    74%
    1
  • El Santo bojuje proti Frankensteinově dceři
    El Santo bojuje proti Frankensteinově dceři (1972)
    Film
    Mexický wrestler Santo je po třiceti letech oslnivé kariéry neustále při síle a navíc jako by vůbec nestárnul. To nedává spát doktorce Fredě Frankensteinové, která se pustí do zkoumání vzorku jeho krve. A skutečně se jí díky němu brzy podaří objevit zázračné omlazující sérum. Má to ale jeden háček – jeho účinek je dočasný, a tak je třeba neustále od Santa získávat novou krev. Maskovanému hrdinovi se ale příliš nechce být dobrovolnou krevní bankou. Paní doktorka tedy unese jeho snoubenku Normu, aby hrdinu vlákala do pasti. Do ní je totiž Santo zamilovaný až po uši. Ty sice nejsou pod jeho stříbrnou maskou za normálních okolností vidět, ale Santo v milostném oblouznění v tomto díle dokonce před svou milou jednou odhalí svou tvář. Podruhé mu pak masku násilím serve vilná doktorka Freda, načež je Santovou krásou očarována až k polibku.
    Nové Santovo dobrodružství obsahuje pouze dvě kratší scény zápasu v ringu. Těšit se ale můžete na dvě „uměle“ vytvořená monstra – gorilího muže Truxóna, který ve své době byl v Mexiku známou cirkusovou atrakcí, a Gerarda Zepedu alias Ursuse neboli hrajícího trpaslíka. O dobové slávě luchadorských filmů se Santem vypovídá také fakt, že tento díl snímal kameraman Raúl Martínez Solares známý především díky spolupráci s Luisem Buñuelem a celý film byl natočen v nejmodernějších mexických studiích Churubusco za využití nejlepší tehdejší techniky. Přesto se nemusíte bát, že by toto Santovo dobrodružství bylo byť o píď méně zhůvěřilé než ta předchozí. (Festival otrlého diváka 2017)
    57%
    Mexický wrestler Santo je po třiceti letech oslnivé kariéry neustále při síle a navíc jako by vůbec nestárnul. To nedává spát doktorce Fredě Frankensteinové, která se pustí do zkoumání vzorku jeho krve. A skutečně se jí díky němu brzy podaří objevit zázračné omlazující sérum. Má to ale jeden háček – jeho účinek je dočasný, a tak je třeba neustále od Santa získávat novou krev. Maskovanému hrdinovi se ale příliš nechce být dobrovolnou krevní bankou. Paní doktorka tedy unese jeho snoubenku Normu, aby hrdinu vlákala do pasti. Do ní je totiž Santo zamilovaný až po uši. Ty sice nejsou pod jeho stříbrnou maskou za normálních okolností vidět, ale Santo v milostném oblouznění v tomto díle dokonce před svou milou jednou odhalí svou tvář. Podruhé mu pak masku násilím serve vilná doktorka Freda, načež je Santovou krásou očarována až k polibku.
    Nové Santovo dobrodružství obsahuje pouze dvě kratší scény zápasu v ringu. Těšit se ale můžete na dvě „uměle“ vytvořená monstra – gorilího muže Truxóna, který ve své době byl v Mexiku známou cirkusovou atrakcí, a Gerarda Zepedu alias Ursuse neboli hrajícího trpaslíka. O dobové slávě luchadorských filmů se Santem vypovídá také fakt, že tento díl snímal kameraman Raúl Martínez Solares známý především díky spolupráci s Luisem Buñuelem a celý film byl natočen v nejmodernějších mexických studiích Churubusco za využití nejlepší tehdejší techniky. Přesto se nemusíte bát, že by toto Santovo dobrodružství bylo byť o píď méně zhůvěřilé než ta předchozí. (Festival otrlého diváka 2017)
    2
  • El hacha diabólica
    El hacha diabólica (1965)
    FilmRole: Encapuchado Negro
    V době inkvizice, roku 1603, je Santo, Stříbrná maska, pohřbíván skupinou mnichů. U jeho hrobky se objeví Černá kukla, muž s tváří zohyzděnou utrpením, který se po ztrátě své lásky svedené Santem upsal ďáblu. Přísahá pomstu, ať to trvá staletí. El Santo je vyvolený, který přísahal bojovat za dobro a spravedlnost za každou cenu. Když najde svou lásku Alicii zavražděnou Černou kuklou, musí El Santo věřit ve svou víru a použít svou sílu v bitvě dobra proti zlu.
    55%
    V době inkvizice, roku 1603, je Santo, Stříbrná maska, pohřbíván skupinou mnichů. U jeho hrobky se objeví Černá kukla, muž s tváří zohyzděnou utrpením, který se po ztrátě své lásky svedené Santem upsal ďáblu. Přísahá pomstu, ať to trvá staletí. El Santo je vyvolený, který přísahal bojovat za dobro a spravedlnost za každou cenu. Když najde svou lásku Alicii zavražděnou Černou kuklou, musí El Santo věřit ve svou víru a použít svou sílu v bitvě dobra proti zlu.
    3
  • El imperio de Drácula
    El imperio de Drácula (1967)
    FilmRole: Igor
    53%
    4
  • El Santo bojuje proti vládci zla
    El Santo bojuje proti vládci zla (1961)
    FilmRole: El Incognito
    Každý má své „tenkrát poprvé“, dokonce i mexická luchadorská legenda a bojovník s nadpřirozeným zlem Santo. Nyní konečně mohou první zjevení maskota našeho festivalu na filmovém plátně ocenit i čeští diváci. V roce 1958 vznikly dva první filmy, v nichž se Santo objevuje: El Santo bojuje proti vládci zla a Santo contra los hombres infernales (El Santo proti ďábelským mužům). Jejich premiéry v době uvedení proběhly bez povšimnutí, avšak dnes jsou to vzácné perly. Restaurovaná kopie Vládce zla byla dokonce uvedena na loňském ročníku prestižního filmového festivalu Berlinale. Oba snímky byly natočeny na Kubě a negativy odvezeny z Havany těsně předtím, než ji dobyl Fidel Castro se svými vousáči. Karibský ostrov byl zvolen pro exotickou přitažlivost a také proto, že natáčení tam bylo mnohem levnější. Vládce zla je dnes vnímán jako typický camp – natočený se zanedbatelným rozpočtem. Kromě Santa uvádí na scénu též bojovníka se stříbrnou maskou a luchadora El incógnita (vlastním jménem Fernando Osés – jeden ze spoluautorů scénáře). Hlavní zápletku tvoří naprosto ztřeštěný zápas se zločinným doktorem a zároveň hypnotizérem spolupracujícím s tlupou překupníků čehokoliv. Sám Santo je ve filmu využit způsobem, který se již nikdy v takovém stylu nebude opakovat. Téměř celou dobu je v transu, neustále někde nepřítomně postává, a dokonce se ve slabé chvíli přidá na stranu zla. Vládce zla může směle aspirovat na nejhorší film všech dob. Zápletky a dramatické obezličky nedávají smysl, postavy jednají vesměs proti jakékoliv logice, obtížně se orientujeme i v samotném prostoru a vše vrcholí podivně nejednoznačným tragikomickým koncem. Prostě Santo už od začátku divákům nekompromisně ukázal, jaký typ filmů jim bude v následujících desetiletích předkládat. (Festival otrlého diváka)
    51%
    Každý má své „tenkrát poprvé“, dokonce i mexická luchadorská legenda a bojovník s nadpřirozeným zlem Santo. Nyní konečně mohou první zjevení maskota našeho festivalu na filmovém plátně ocenit i čeští diváci. V roce 1958 vznikly dva první filmy, v nichž se Santo objevuje: El Santo bojuje proti vládci zla a Santo contra los hombres infernales (El Santo proti ďábelským mužům). Jejich premiéry v době uvedení proběhly bez povšimnutí, avšak dnes jsou to vzácné perly. Restaurovaná kopie Vládce zla byla dokonce uvedena na loňském ročníku prestižního filmového festivalu Berlinale. Oba snímky byly natočeny na Kubě a negativy odvezeny z Havany těsně předtím, než ji dobyl Fidel Castro se svými vousáči. Karibský ostrov byl zvolen pro exotickou přitažlivost a také proto, že natáčení tam bylo mnohem levnější. Vládce zla je dnes vnímán jako typický camp – natočený se zanedbatelným rozpočtem. Kromě Santa uvádí na scénu též bojovníka se stříbrnou maskou a luchadora El incógnita (vlastním jménem Fernando Osés – jeden ze spoluautorů scénáře). Hlavní zápletku tvoří naprosto ztřeštěný zápas se zločinným doktorem a zároveň hypnotizérem spolupracujícím s tlupou překupníků čehokoliv. Sám Santo je ve filmu využit způsobem, který se již nikdy v takovém stylu nebude opakovat. Téměř celou dobu je v transu, neustále někde nepřítomně postává, a dokonce se ve slabé chvíli přidá na stranu zla. Vládce zla může směle aspirovat na nejhorší film všech dob. Zápletky a dramatické obezličky nedávají smysl, postavy jednají vesměs proti jakékoliv logice, obtížně se orientujeme i v samotném prostoru a vše vrcholí podivně nejednoznačným tragikomickým koncem. Prostě Santo už od začátku divákům nekompromisně ukázal, jaký typ filmů jim bude v následujících desetiletích předkládat. (Festival otrlého diváka)
    5
  • Arañas infernales
    Arañas infernales (1968)
    FilmRole: Príncipe Arac / Ocram
    49%
    6
  • Santo contra las mujeres vampiros, El
    Santo contra las mujeres vampiros, El (1962)
    FilmRole: Igor
    48%
    7
  • Santo vs. Infernal Men
    Santo vs. Infernal Men (1961)
    Film
    42%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.