Nikolai Nademsky: Nejlepší filmy a seriály

6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Nikolai Nademsky: Filmy a seriály

  • Arzenál
    Arzenál (1929)
    Film
    Arsenál je revoluční epos, filmová báseň. Jde o jeden z nejsložitějších filmů Oleksandra Dovženka a ukrajinské kinematografie dvacátých let 20. století vůbec. Film je považován za nejvýraznější příklad expresionismu v ukrajinské kinematografii. Arsenál ukazuje nejradikálnější hledání filmového autorského stylu Oleksandra Dovženka v různých aspektech jeho režijní tvorby. Zajímavá je především dramaturgie, umělecká forma vyprávění a střih filmu. Národní rada amerických filmových kritiků zařadila Arsenál mezi pět nejlepších filmů roku 1929. Arsenál nebo Lednové povstání v Kyjevě 1918, jak zní druhý titul snímku, vypráví básnickou formou o tragických letech první světové války. Režisér propojuje válečné běsnění s obrazy bídy na venkově, které symbolicky zesiluje záběr vychrtlého koně, s nímž se chudý muž pokouší orat ztvrdlou, vysušenou půdu. Volně navazující básnické obrazy spojuje postava mladého venkovana, jenž odešel do války a v roce 1917 se vrátí a začne pracovat v Arsenálu, továrně na zbraně. Dělníci se však brzy vzbouří a hrdina je odsouzen k trestu smrti, což Dovženko opět vyjádří v básnické metafoře. Představitel lidu v jeho interpretaci nemůže zemřít, i když je do něho pálena jedna rána za druhou. Pro originální montáž atrakcí a diagonální záběry byl Dovženko obviněn ze symbolismu a expresionismu. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečný
    71%
    Arsenál je revoluční epos, filmová báseň. Jde o jeden z nejsložitějších filmů Oleksandra Dovženka a ukrajinské kinematografie dvacátých let 20. století vůbec. Film je považován za nejvýraznější příklad expresionismu v ukrajinské kinematografii. Arsenál ukazuje nejradikálnější hledání filmového autorského stylu Oleksandra Dovženka v různých aspektech jeho režijní tvorby. Zajímavá je především dramaturgie, umělecká forma vyprávění a střih filmu. Národní rada amerických filmových kritiků zařadila Arsenál mezi pět nejlepších filmů roku 1929. Arsenál nebo Lednové povstání v Kyjevě 1918, jak zní druhý titul snímku, vypráví básnickou formou o tragických letech první světové války. Režisér propojuje válečné běsnění s obrazy bídy na venkově, které symbolicky zesiluje záběr vychrtlého koně, s nímž se chudý muž pokouší orat ztvrdlou, vysušenou půdu. Volně navazující básnické obrazy spojuje postava mladého venkovana, jenž odešel do války a v roce 1917 se vrátí a začne pracovat v Arsenálu, továrně na zbraně. Dělníci se však brzy vzbouří a hrdina je odsouzen k trestu smrti, což Dovženko opět vyjádří v básnické metafoře. Představitel lidu v jeho interpretaci nemůže zemřít, i když je do něho pálena jedna rána za druhou. Pro originální montáž atrakcí a diagonální záběry byl Dovženko obviněn ze symbolismu a expresionismu. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Země
    Země (1930)
    Film
    68%
    2
  • Plod lásky
    Plod lásky (1926)
    Film
    66%
    3
  • Zvenigora
    Zvenigora (1928)
    Film
    V památném filmu hraje Mykola Nademskyj roli dědečka Tymisha (Semen Svashenko), kterého upozorní na tajný poklad ukrytý v horách Zvenyhora – poklad, který právem patří jeho vlasti. Film skvěle kombinuje lyričnost a politiku a používá svou ústřední konstrukci k vytvoření montáže oslavující ukrajinskou industrializaci, útočící na buržoazii, oslavující krásu ukrajinské stepi a převyprávějící starověký folklór. Sergej Ejzenštejn o filmu řekl: "Když se rozsvítila světla, cítili jsme, že jsme právě byli svědky památné události ve vývoji kinematografie."
    Žánry:Drama
    64%
    V památném filmu hraje Mykola Nademskyj roli dědečka Tymisha (Semen Svashenko), kterého upozorní na tajný poklad ukrytý v horách Zvenyhora – poklad, který právem patří jeho vlasti. Film skvěle kombinuje lyričnost a politiku a používá svou ústřední konstrukci k vytvoření montáže oslavující ukrajinskou industrializaci, útočící na buržoazii, oslavující krásu ukrajinské stepi a převyprávějící starověký folklór. Sergej Ejzenštejn o filmu řekl: "Když se rozsvítila světla, cítili jsme, že jsme právě byli svědky památné události ve vývoji kinematografie."
    Žánry:Drama
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.