Peter Mosbacher se narodil 17. února 1912 v Mannheimu v Německu a byl německým divadelním, filmovým a televizním hercem. Zemřel 9. října 1977 v Kempfenhausenu v Bavorsku.
Divadelní kariéra
Peter Mosbacher byl charakterní herec a divadelní režisér, který si vybudoval pověst na klasické scéně v rolích Iaga, Mefista a Dona Carlose, stejně jako v moderních hrách Tennessee Williamse, Maxe Frische a Jean-Paula Sartra. Po válce byl různě členem souboru hamburského Thalia Theater a berlínských divadel Schloßpark-Theater a Schiller-Theater. Mosbacher patřil k významným představitelům německého poválečného divadla a jeho divadelní práce měla zásadní vliv na jeho pozdější filmovou kariéru.
Filmové začátky
Peter Mosbacher začal svou filmovou kariéru rolí ve filmu Two Times Lotte z roku 1950. Two Times Lotte byl západoněmecký film režírovaný Josefem von Bákym, ve kterém Mosbacher hrál po boku Antje Weisgerber, Isy a Jutty Güntherových. Tento film, založený na slavném románu Ericha Kästnera, se stal jednou z prvních adaptací příběhu, který později inspiroval Disney film The Parent Trap.
Významné filmové role
Mosbacher se začal více soustředit na film po objevení se ve snímku Canaris z roku 1955 a hororovém filmu The Face of Fu Manchu s Christopherem Lee z roku 1965. Film Canaris byl v Británii uveden pod názvem Canaris Master Spy a ve Spojených státech jako Deadly Decision. Mosbacher byl známý především díky filmům The Plot to Assassinate Hitler z roku 1955, The Face of Fu Manchu z roku 1965 a Die Theaterwerkstatt - Zur Überprüfung empfohlen z roku 1973.
Spolupráce s Alainem Delonem
Později ve své kariéře Mosbacher hrál v napínavé adaptaci Diabolically Yours z roku 1967 s Alainem Delonem. Diabolically Yours byl psychologický thriller s Alainem Delonem a Sentou Berger a stal se posledním filmem režiséra Juliena Duviviera. V tomto filmu Mosbacher ztvárnil postavu tajemného sluhy jménem Kim, což byla jedna z jeho výraznějších filmových rolí.
Charakteristika hereckého stylu
Peter Mosbacher se specializoval na charakterní role a často ztvárňoval vedlejší postavy, které však byly pro děj filmů klíčové. Jeho divadelní zkušenosti mu umožnily vytvářet přesvědčivé a komplexní postavy i v menších rolích. Mosbacher dokázal svým hereckým projevem obohatit filmy různých žánrů - od rodinných komedií přes válečné drama až po psychologické thrillery.
Osobní život a odkaz
Peter Mosbacher byl ženatý s Edith Schneider. Jeho kariéra reprezentovala přechod německého herectví z divadelních tradic do moderní kinematografie. Ačkoliv nehrál hlavní role ve velkých mezinárodních produkcích, jeho práce v německém filmu a divadle zůstává důležitou součástí kulturní historie poválečného Německa.