Beverly Michaels, 28. prosince 1928, New York City, USA – 9. června 2007, Phoenix, Arizona, USA, americká herečka a modelka
Beverly Eileen Michaels se narodila v New Yorku a svou kariéru zahájila již v útlém věku. V pouhých devíti letech začala pracovat jako dětská modelka a ve svých šestnácti letech se stala jednou z tanečnic v proslulém nočním klubu Billy Rose's Diamond Horseshoe v New Yorku. Její divadelní debut se odehrál také v šestnácti letech v představení "Glad to See You", které se hrálo ve Filadelfii a Bostonu od listopadu 1944 do ledna 1945. Po skončení tohoto představení působila přibližně rok jako tanečnice na Kubě, než se vrátila do USA, kde pracovala jako sboristka na Broadwayi.
Do Hollywoodu přišla v roce 1948 ve věku 21 let. Se svou výškou přes 175 cm (některé zdroje uvádějí až 183 cm) rychle našla uplatnění jako modelka, přičemž zpočátku byla uváděna jako "Beverley Michaels". Pod smlouvou se studiem MGM debutovala na filmovém plátně v roce 1949 ve snímku East Side, West Side režiséra Mervyna LeRoye, kde se objevila po boku takových hvězd jako Barbara Stanwyck, Ava Gardner, James Mason a Van Heflin. V tomto filmu ztvárnila menší, ale zapamatovatelnou roli Felice Backett, vysoké platinové blondýny, kterou jeden z charakterů popsal jako "postavenou jako Empire State Building".
Zlomovým okamžikem v její kariéře bylo setkání s nezávislým filmovým režisérem a producentem Hugo Haasem, který ji obsadil do dvou filmů noir. První z nich, Pickup (1951), byl překvapivým hitem, byť jako druhotný béčkový film, a odstartoval Haasovu kariéru hollywoodského režiséra. Michaels v něm ztvárnila roli Betty, mladé ženy, která si vezme mnohem staršího železničního dispečera (Hugo Haas) kvůli jeho penězům a plánuje s milencem jeho vraždu. Film měl významný podíl na zahájení cyklu filmů o "zlých dívkách" 50. let, v nichž obvykle hrály blonďaté sexbomby. Recenzent The New York Times o jejím výkonu napsal: "Beverly Michaels, relativní nováček, je nápadně atraktivní, tvrdá a vulgární jako jeho nevěrná partnerka, ale její herectví je, stejně jako laciná postava, kterou ztvárňuje, hrubé a potřebuje vybrousit." Haasův následující film The Girl on the Bridge (1951) byl jeho posledním snímkem s Michaels. Zde ztvárnila mladou svobodnou matku, kterou od sebevraždy zachrání starší hodinář.
Michaels následně získala smlouvy se studii Columbia a později Universal Pictures. Objevila se také ve filmu No Holds Barred (1952) s komediální skupinou Bowery Boys, který vydalo nízkorozpočtové studio Monogram Pictures. Koncem roku 1952 podnikla turné po Aljašce pro USO, kde zpívala vánoční koledy pro vojáky. Přibližně v této době se seznámila s režisérem a scenáristou Russellem Rousem, který se později stal jejím druhým manželem.
Rouse ji obsadil do hlavní role ve svém filmu noir Wicked Woman (1953), který se stal jejím nejvýznamnějším filmem. Ztvárnila v něm Billie Nash, atraktivní blonďatou tulačku, která přijede do města, najde si práci jako servírka v baru a svede jeho pohledného majitele (Richard Egan), který je ženatý s alkoholičkou (Evelyn Scott). Společně plánují prodat bar bez vědomí manželky a utéct do Mexika. The Village Voice později chválil její výkon jako "nádherně lascivní" a zařadil film na seznam 25 nejpamátnějších kultovních filmů.
Mezi její další významné role patřil film Crashout (1955), kde ztvárnila osamělou svobodnou matku Alice Mosher, která se zaplete s uprchlým trestancem (Arthur Kennedy). Následovaly vězeňské filmy Betrayed Women (1955), kde hrála drsnou gangsterskou milenku Honey Blake, a Women Without Men (1956), který byl v USA uveden pod názvem Blonde Bait. Tento film produkovaný britskou společností Hammer Films byl pro americký trh výrazně přestříhán a doplněn o nové scény, které změnily původní příběh. V americké verzi ztvárnila Michaels zpěvačku Angelu Booth, která je využita jako návnada pro dopadení zrádce a vraha.
V roce 1949 se Beverly Michaels provdala za producenta MGM Voldemara Vetluguina, který produkoval její první film East Side, West Side. Jí bylo 20 let, jemu přes 50. Rozvedli se v roce 1952. V roce 1957 se provdala za Russella Rouse, režiséra a scenáristu filmu Wicked Woman a mnoha dalších snímků. Měli spolu dva syny. Jeden z nich, střihač Christopher Rouse, získal v roce 2007 Oscara za střih filmu The Bourne Ultimatum.
Po Blonde Bait se Beverly Michaels objevila ještě v několika televizních pořadech, včetně epizod seriálů Alfred Hitchcock Presents a Cheyenne, ale poté se stáhla z hereckého světa, aby se věnovala rodině. S Rousem zůstala až do jeho smrti v roce 1987. V 80. letech 20. století vznikl mezi fanoušky žánru "zlých dívek" 50. let kultovní zájem o její filmy, a přestože se tento zájem soustředil především na herečky jako Cleo Moore, Diana Dors a Mamie Van Doren, byly oceněny i příspěvky Michaels, včetně pocty filmu Wicked Woman, kterou napsala Lily Tomlin pro krátkodobě vydávaný časopis Movies.
Po odchodu do důchodu se Beverly Michaels vyhýbala rozhovorům a pokusům o návrat do záře reflektorů, s výjimkou jednoho vystoupení na festivalu filmu noir, kde uctila památku svého zesnulého manžela Russella Rouse během promítání filmu Wicked Woman. Po Rouseově smrti se přestěhovala z jižní Kalifornie do Phoenixu v Arizoně, kde žila až do své smrti na následky mrtvice ve věku 79 let.
Beverly Michaels zůstává v paměti filmových fanoušků jako ikonická představitelka drsných, svůdných a ambiciózních žen v béčkových filmech 50. let. Její vysoká postava, platinově blond vlasy a charakteristický hluboký hlas z ní učinily nezapomenutelnou osobnost, která i přes relativně krátkou filmovou kariéru zanechala výraznou stopu v žánru film noir.