?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Pedro Marques: Filmy a seriály

  • Grand Tour
    Grand Tour (2024)
    Film
    Píše se rok 1917. Edward je zaměstnán jako úředník britského impéria v myanmarském hlavním městě Rangún. V den, kdy za ním přijede jeho snoubenka Molly, aby se vzali, v panice uteče pryč. Brzy se mu ale po jeho milé začne stýskat. Molly, pobavená Edwardovým zkratkovitým jednáním, se nevzdává naděje a vyráží po stopách svého snoubence. Za film Grand Tour dostal Miguel Gomes v Cannes roku 2024 cenu coby nejlepší režisér.
    Žánry:Drama
    68%
    Píše se rok 1917. Edward je zaměstnán jako úředník britského impéria v myanmarském hlavním městě Rangún. V den, kdy za ním přijede jeho snoubenka Molly, aby se vzali, v panice uteče pryč. Brzy se mu ale po jeho milé začne stýskat. Molly, pobavená Edwardovým zkratkovitým jednáním, se nevzdává naděje a vyráží po stopách svého snoubence. Za film Grand Tour dostal Miguel Gomes v Cannes roku 2024 cenu coby nejlepší režisér.
    Žánry:Drama
    1
  • Évonprs deníky
    Évonprs deníky (2021)
    Film
    64%
    2
  • Banzo
    Banzo (2024)
    Film
    Píše se rok 1907 a Alonso přijíždí na Princův ostrov, kde má za úkol vyléčit skupinu pracovníků, sužovaných záhadnou nemocí banzo, též přezdívanou jako nostalgie otroků. Ti, které postihne, ze stesku po domově propadají apatii, nemají sílu žít a umírají. Alonso postupně zjišťuje, že léčit fyzické symptomy nestačí. Musí porozumět duši těch, kteří byli vykořeněni. Dusivá atmosféra izolovaného tropického ostrova se stává pozadím příběhu z temné koloniální minulosti, v němž je lidství podrobeno zatěžkávací zkoušce. Banzo je rovněž připomínkou, že neexistuje jen jeden výklad minulosti a že za každým příběhem stojí nějaký vypravěč. (KVIFF)
    Žánry:DramaHistorický
    63%
    Píše se rok 1907 a Alonso přijíždí na Princův ostrov, kde má za úkol vyléčit skupinu pracovníků, sužovaných záhadnou nemocí banzo, též přezdívanou jako nostalgie otroků. Ti, které postihne, ze stesku po domově propadají apatii, nemají sílu žít a umírají. Alonso postupně zjišťuje, že léčit fyzické symptomy nestačí. Musí porozumět duši těch, kteří byli vykořeněni. Dusivá atmosféra izolovaného tropického ostrova se stává pozadím příběhu z temné koloniální minulosti, v němž je lidství podrobeno zatěžkávací zkoušce. Banzo je rovněž připomínkou, že neexistuje jen jeden výklad minulosti a že za každým příběhem stojí nějaký vypravěč. (KVIFF)
    Žánry:DramaHistorický
    3
  • Ševelící pobřeží
    Ševelící pobřeží (2004)
    Film
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům. Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity. Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    62%
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům. Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity. Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.