Erich Kettelhut

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Erich Karl Heinrich Kettelhut se narodil 1. listopadu 1893 v Berlíně a stal se jedním z nejvýznamnějších německých produkčních designérů, art direktorů a scénografů. Po ukončení školy získal vzdělání na řemeslné škole jako divadelní umělec, následně studoval v letech 1910-1912 na Vysoké škole užitého umění v Berlíně a pracoval jako učeň v místních divadlech po celém Německu, včetně pozice scénického malíře v Metropolitní opeře v Berlíně. Začátky filmové kariéry a spolupráce s Fritzem Langem Kettelhutova divadelní kariéra byla přerušena, když byl v roce 1914 povolán k službě na frontě. Po propuštění na konci první světové války mu jeho staří kolegové Otto Hunte a Karl Vollbrecht našli zaměstnání v designérské agentuře Martina Jacoby-Boye v Berlíně. Jedním z klientů firmy byla společnost MayFilms, produkční společnost filmaře Joe Maye, a právě prostřednictvím těchto vazeb začal Kettelhut poprvé pracovat v kinematografii. Kettelhut byl poprvé zaměstnán v kinematografii pro produkci May Film z roku 1919 Die Herrin der Welt, osmidílný epos německé kinematografie. Jeho raná kariéra byla definována pracovním vztahem s kolegy designéry Otto Huntem a Karlem Vollbrechtem, přičemž toto trio pracovalo na mnoha raných německých filmech Fritze Langa. Po vytvoření návrhů na obě části filmu The Indian Tomb z roku 1921 byl Kettelhut najat k práci na Langově Dr. Mabuse the Gambler (1922), kde se znovu setkal s Huntem a Vollbrechtem. Vrchol kariéry - Die Nibelungen a Metropolis Kettelhut je považován za jednoho z nejdůležitějších umělců v historii raného německého filmu, především pro svou scénickou režii pro Die Nibelungen (1924) a svůj design a vizuální efekty pro Metropolis (1927). V roce 1924 Kettelhut pracoval na jednom ze svých nejdůležitějších filmů, Die Nibelungen. Kettelhut byl průkopnickým specialistou na architektonické modely a vizuální trikové efekty. Film Metropolis představoval vrchol jeho spolupráce s Fritzem Langem. Jeho nejslavnější spolupráce byla na Langově velkolepém Metropolis (1927). Kettelhut byl jedním z produkčního týmu vytvořeného během roku 1924 pro práci s Fritzem Langem a Theou von Harbou na vývoji filmu a přípravě na natáčení. Samostatná kariéra a pozdější tvorba Po Metropolis se Kettelhut, Hunte a Vollbrecht vydali vlastními cestami. To umožnilo Kettelhutovi vystoupit do popředí jako designér, a od tohoto okamžiku byl obvykle hlavním designérem ve filmech, na kterých pracoval, především pro UFA. Jedním z Kettelhutových prvních sólových projektů byla nezaznamenána role art direktora pro dokumentární film Waltera Ruttmanna Berlin: Die Sinfonie der Großstadt. Aby zachoval integritu dokumentu, Kettelhut ukryl a ukryl kamery po městě, aby mohly zachytit občany Berlína bez přerušení. Od roku 1937 navázal silný profesní vztah s režisérem Georgem Jacobym a pracoval s ním na řadě muzikálů, včetně Gasparone (1937), Der Vorhang fällt (1939), Kora Terry (1940) a Frauen sind doch bessere Diplomaten (1941). S koncem druhé světové války opustil Kettelhut filmový průmysl na pět let. Kettelhut se k filmu vrátil v roce 1950 s komedií-dramatem Carla Froelicha Drei Mädchen spinnen. Pozdní kariéra a odkaz V roce 1954 našel práci znovu se svým bývalým šéfem Erichem Pommerem, který se vrátil ze samovolného exilu ve Spojených státech. Společně natočili dva poslední filmy Eine Liebesgeschichte (1954) a Kinder, Mütter und ein General, který se stal jedním z pěti snímků vybraných jako nejlepší zahraniční film na udílení Zlatých glóbů 1955. Jedním z Kettelhutových posledních filmů byl Langův Die 1000 Augen des Dr. Mabuse. S Langovým posledním filmem také Kettelhut opustil kinematografii. Zemřel 13. března 1979 v Hamburku, Západní Německo.


Erich Kettelhut: Filmy a pořady 53


Dodatečné informace

Narození:
1. 11. 1893
Úmrtí:
13. 3. 1979

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.