Nora Kaye

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Nora Kaye se narodila 17. ledna 1920 v New Yorku jako Nora Koreff a stala se jednou z nejvýznamnějších amerických baletních tanečnic a později filmovou producentkou. Pocházela z rodiny ruských židovských imigrantů, jejím otcem byl Gregory Joseph Koreff, herec, který pracoval v moskevském Uměleckém divadle pod vedením Konstantina Stanislavského. Své příjmení změnila z Koreff na Kaye, protože si myslela, že „americká tanečnice by měla mít americké jméno". Baletní kariéra a průlom Nora Kaye začala studovat tanec ve věku pěti let pod vedením Michela Fokina a ve věku osmi let vstoupila do baletní školy Metropolitan Opera. Ve 15 letech se stala členkou sboru Metropolitan Opera Ballet a po dalším výcviku u Michela Fokina a George Balanchina vstoupila v roce 1939 do nově založeného Ballet Theatre (později American Ballet Theatre). V pozdních třicátých letech se krátce věnovala Broadwayi, kde tančila v muzikálových produkcích Virginia (1937), Great Lady (1938) a Stars in Your Eyes (1939). Nora Kaye se stala primabalerinou v dubnu 1942 díky svému výkonu jako Hagar ve světové premiéře Antony Tudorova baletu Pillar of Fire. Její výkon byl kritikou označen jako „vynikající" a New York Times napsal, že Kaye tančila roli „tak krásně, že si nelze představit, že by ji někdo jiný mohl zatančit". Kaye byla často označována jako „Duse tance" podle slavné herečky Eleonory Duse pro svou schopnost ztvárnit dramatické role. Vrchol baletní kariéry Jako vedoucí dramatická balerina Ballet Theatre následně tančila hlavní role v Tudorových dílech Lilac Garden a Dim Lustre, Balanchinově Waltz Academy (premiéra říjen 1944), Bronisławy Nijinské Harvest Time a Jerome Robbinsově Facsimile (premiéra říjen 1946). Hlavní role v Agnes de Mille Fall River Legend byla choreografována přímo pro Kaye, ale nemoc jí zabránila zatančit si ji při premiéře v dubnu 1948. V únoru 1951 Kaye přešla do New York City Ballet, kde vystupovala v Robbinsově The Cage (premiéra červen 1951) a Age of Anxiety a Tudorově La Gloire (premiéra únor 1952). V roce 1954 se vrátila do Ballet Theatre, kde zůstala až do roku 1959. Filmová produkce a pozdější kariéra V roce 1959 se Nora Kaye provdala za choreografa a režiséra Herberta Rosse a v roce 1961 ukončila aktivní taneční kariéru. Po ukončení baletní kariéry pokračovala v asistování svému manželovi při mnoha filmech, včetně Goodbye, Mr. Chips (1969), The Last of Sheila (1973), Funny Lady a The Sunshine Boys (oba 1975) a The Seven-Per-Cent Solution (1976). Společně s manželem produkovala film The Turning Point v roce 1977 a spolupracovala znovu v roce 1987 na Rossově filmu Dancers. Mezi její producentské kredity patří The Turning Point (1977), Nijinsky (1980), Pennies from Heaven (1981) a The Secret of My Success (1987). V letech 1977 až 1983 působila jako associate artistic director American Ballet Theatre. Nora Kaye zemřela 28. února 1987 v Los Angeles ve věku 67 let na rakovinu.


Nora Kaye: Filmy a pořady 9


Dodatečné informace

Narození:
17. 1. 1920
Úmrtí:
28. 2. 1987

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.