Arthur Hoerl (17. prosince 1891 – 6. února 1968) byl americký scenárista a filmový režisér narozený v New Yorku. Byl synem Louise Hoerla, německého přistěhovalce a leštitele stříbra, a Teresy Hoerlové. Podle sčítání lidu z roku 1940 dokončil tři roky střední školy, což mu však nebránilo v budování úspěšné kariéry v Hollywoodu.
Počátky kariéry
Hoerl začal svou filmovou kariéru v roce 1921, kdy pracoval jako střihač a autor titulků pro filmy jako Jungle Adventures a His Nibs. V průběhu 20. let se postupně vypracoval na pozici scenáristy a podílel se na tvorbě mnoha němých filmů. Mezi jeho rané práce patří titulky k filmům Head Hunters of the South Seas (1922) a adaptace románu The Drums of Jeopardy (1923). V roce 1924 napsal příběh k filmu The Sixth Commandment a pracoval jako střihač na snímku The Desert Sheik. V následujícím roce se podílel na scénářích k filmům The Pride of the Force, The White Monkey a Lover's Island.
Zlatá éra
Ve 30. letech se Hoerl stal plnohodnotným scenáristou a jeho kariéra nabírala na obrátkách. V roce 1931 napsal příběh a dialogy k filmu Hell-Bent for Frisco, který režíroval Stuart Paton a v hlavních rolích se představili Charles Delaney a Vera Reynolds. Tento akční film vyprávěl příběh sanfranciského novináře, který pátrá po vrazích bratra své přítelkyně. V roce 1932 napsal divadelní hru A Few Wild Oats, která byla uvedena na Broadwayi. Ve stejném roce se také podílel na scénáři k filmu The Arm of the Law a v roce 1933 na snímku Fighting Playboy.
Režijní zkušenosti
Kromě psaní scénářů se Hoerl v letech 1932 až 1934 věnoval také režii. Během tohoto krátkého období režíroval celkem čtyři filmy, což mu poskytlo cenné zkušenosti s další stránkou filmové tvorby, i když se později vrátil především ke scenáristické práci.
Reefer Madness
Nejznámějším Hoerlovým dílem je bezpochyby scénář k filmu Tell Your Children z roku 1936, který je dnes známý pod názvem Reefer Madness. Tento propagandistický film, režírovaný Louisem J. Gasnierem a produkovaný Georgem Hirlimanem, byl původně zamýšlen jako varování před údajnými nebezpečími marihuany. Film vypráví melodramatický příběh o skupině dealerů drog, kteří lákají nevinné teenagery ke kouření "reefer" cigaret, což vede k závislosti, kriminalitě a tragickým událostem včetně vraždy, sebevraždy a pokusu o znásilnění. Ačkoli byl film původně natočen jako vážné varování, později se stal kultovním dílem, známým pro svou přehnanou a nepřesnou reprezentaci účinků marihuany. Film byl údajně natočen během pouhých tří týdnů a inspirován skutečným případem, kdy psychopat Victor Licata zavraždil svou rodinu, údajně pod vlivem marihuany (později bylo zjištěno, že trpěl schizofrenií).
Pozdější kariéra
V průběhu 40. let Hoerl pokračoval v psaní scénářů pro různé filmové žánry. V roce 1943 se podílel na scénáři k filmu The Mystery of the 13th Guest, mysterióznímu thrilleru režírovanému Williamem Beaudinem pro společnost Monogram Pictures. Film byl založen na románu Armitage Traila z roku 1929 a vyprávěl příběh mladé ženy, která se vrací do domu svého dědečka třináct let po jeho smrti, aby si přečetla jeho závěť, což vede k sérii vražd dědiců. Ve stejném roce napsal také scénář ke komedii Sarong Girl, kterou režíroval Arthur Dreifuss a v hlavních rolích se představili Ann Corio a Tim Ryan.
Závěr kariéry
Arthur Hoerl zůstal aktivním scenáristou až do konce svého života. Jeho poslední významnou prací byl scénář k filmu Young Dillinger z roku 1965, kriminálnímu dramatu o mladém Johnu Dillingerovi, který se po pokusu o loupež dostává do vězení a následně se spojuje s dalšími zločinci jako Nelson a Floyd. Film režíroval Terry O. Morse a v hlavních rolích se představili Nick Adams, Robert Conrad a John Ashley.
Během své dlouhé kariéry, která trvala téměř pět desetiletí, napsal Arthur Hoerl scénáře k více než 150 filmům, což z něj činí jednoho z nejplodnějších scenáristů své doby. Zemřel 6. února 1968 v Hollywoodu v Kalifornii ve věku 76 let, zanechávaje za sebou bohaté filmové dědictví.