Jocelyn Herbert

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jocelyn Herbert (22. února 1917 – 6. května 2003) byla britská kostymérka a scénografka, narozená v Londýně jako druhá ze čtyř dětí dramatika, novelisty, humoristy a parlamentáře A. P. Herberta. Díky svému otci měla kontakt s umělci, spisovateli a divadelními lidmi, což významně ovlivnilo její budoucí kariéru v oblasti divadelního a filmového designu. Počátky kariéry a divadelní tvorba Herbert začala své umělecké vzdělání v Paříži u malíře André Lhote, poté pokračovala ve studiu na Slade School of Art v Londýně, kde se školila v divadelním designu, než se v roce 1936 připojila k London Theatre Studio. Zde byla vyučována Margaret Harris a Sophie Harris z Motley Theatre Design Group. Druhá světová válka přerušila tuto závěrečnou fázi výcviku a Herbert se soustředila na rodinný život. Jocelyn Herbert spolu se svým současníkem Johnem Burym transformovala britský divadelní design v polovině 20. století, přinesla na jeviště mnohem jednodušší, minimalistický přístup: holá jeviště, někdy s odhalenou zadní stěnou divadla a s fragmentární a sugestivní scénografií. Filmová kariéra Kromě divadelní práce Herbert také navrhovala pro kino, kde pracovala jako produkční nebo kostymní návrhářka. Její filmová práce začala v roce 1963 s filmem Tom Jones režiséra Tonyho Richardsona a spolupracovala s ním znovu na filmech Ned Kelly (1970) a The Hotel New Hampshire (1984). Pro Karela Reisz navrhla kostýmy k filmu Isadora (1968) a filmy s Lindsay Andersonem zahrnovaly If.... (1968), O Lucky Man! (1973) a The Whales of August (1987). Její práce na těchto významných filmech britské nové vlny potvrdila její postavení jako jedné z předních kostymních návrhářek své generace. Pozdější kariéra a odkaz Herbert později přešla do National Theatre pod vedením režiséra, herce a producenta Laurence Oliviera v Old Vic, což vedlo k tomu, že ji Olivier pozval, aby se připojila ke Komitétu plánujícímu novou budovu National Theatre na londýnském South Bank (otevřena 1976) a měla značný vliv na utváření hlediště. V National Theatre Herbert poprvé spolupracovala s dramatikem Tony Harrisonem na jeho překladu The Oresteia (1980), který se také hrál v amfiteátru v Epidauru v Řecku. To bylo začátkem bohatého partnerství s Harrisonem, které pokračovalo jak v řadě divadelních projektů, tak i ve filmu Channel 4 Prometheus (1998). Mezi Harrisonem a Herbert vznikla vzácná sympatie do té míry, že hranice mezi scénářem a designem se staly plynulými. Herbertovy návrhy se vyznačovaly jednoduchostí, aby upoutaly pozornost na herce a text.


Jocelyn Herbert: Filmy a pořady 11


Dodatečné informace

Narození:
22. 2. 1917
Úmrtí:
6. 5. 2003

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.