Michael Gore se narodil 5. března 1951 v Brooklynu v New Yorku jako Michael Goldstein. Je americký skladatel a mladší bratr zpěvačky Lesley Gore. Vyrůstal v Tenafly v New Jersey a v roce 1969 absolvoval Dwight-Englewood School.
Průlom s filmem Fame
Gore napsal hudbu pro filmový muzikál Fame z roku 1980, který sleduje studenty během jejich studia na newyorské High School of the Performing Arts. Gore společně s textařem Deanem Pitchfordem získal v roce 1981 Oscar za nejlepší původní píseň za „Fame" a také vyhrál cenu za nejlepší původní hudbu. Gore dosáhl průlomového úspěchu, když se stal prvním skladatelem v historii Akademie, který měl nominovány dvě písně v kategorii nejlepší píseň – titulní píseň „Fame" a „Out Here On My Own". Michael Gore's Fame rezonoval s veřejností a vyvolal kulturní fenomén, který ho dovedl k překvapivému vítězství nad The Empire Strikes Back od Johna Williamse.
Další filmové úspěchy
Gore také složil téma a hudbu pro úspěšný film Terms of Endearment z roku 1983 s Shirley MacLaine a Debrou Winger v hlavních rolích, přičemž dosáhl úspěchu na Adult Contemporary žebříčku pod svým vlastním jménem s „Theme" z tohoto filmu. V roce 1983 byl Gore znovu nominován na Oscar za nejlepší hudbu pro vítězný film Terms of Endearment. Složil původní hudbu pro Pretty in Pink v roce 1986 a byl významným přispěvatelem k hudebnímu doprovodu pro Broadcast News v roce 1987. Mezi další jeho filmové partitury patří Defending Your Life, Mr. Wonderful, The Butcher's Wife a Superstar.
Broadwayský neúspěch a revival muzikálu Carrie
Inspirován představením opery Lulu od Albana Berga v Metropolitan Opera House v roce 1981, Lawrence D. Cohen, který napsal scénář k filmové verzi Carrie z roku 1976, a Michael Gore začali pracovat na muzikálu založeném na románu Stephena Kinga. Gore's Fame spolupracovník Dean Pitchford byl přizván k práci na projektu. Jeden z nejslavnějších muzikálů Broadwaye, Carrie, měl premiéru ve Virginia Theatre 12. května 1988. Produkce režírovaná Terrym Handsem a choreografovaná Debbie Allen hrála 16 předpremiér a pouze pět představení před uzavřením 15. května, což z ní učinilo jeden z nejdražších propadáků v historii Broadwaye. Poškozena převážně negativními recenzemi, finanční podporovatelé stáhli své peníze ze show a podle The New York Times se „více než 7 milionů dolarů stojící show... stala nejdražším rychlým propadákem v historii Broadwaye". Později byl obnoven Off-Broadway divadlem MCC Theatre v roce 2012 v silně revidované verzi, která vyvolala novou vlnu regionálních a vysokoškolských produkcí.