Jules Engel

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jules Engel
Jules Engel (11. března 1909 – 6. září 2003) byl americký filmař, malíř, sochař, grafický umělec, scénograf, animátor, filmový režisér a pedagog maďarského původu. Engel se narodil v Budapešti v Rakousko-Uhersku a ve třinácti letech emigroval do Chicaga. Žil v Oak Park v Illinois, navštěvoval Evanston Township High School, kde začal rozvíjet svůj kreslířský styl. Ve 17 letech se přestěhoval do Los Angeles, kde studoval na Chouinard Art Institute a začal kreslit pro časopisy. Začátky v animaci a Disney Studios V roce 1938 mu malíř a učitel umění Phil Dike pomohl získat příležitost pracovat ve Walt Disney Studios v Burbanku. Ve studiu Disney Engel pracoval na filmu Fantasia, který byl vydán v roce 1940. Disney v té době zamýšlel integrovat „nízké" umění (animaci) a „vysoké" umění (klasickou hudbu) a studio potřebovalo někoho, kdo byl obeznámen s časováním tance. Díky svému kreslířskému talentu a rostoucím znalostem tance byl Engel pověřen prací na choreografii tanečních sekvencí ruských skřítků a čínských hub z Čajkovského Louskáčka, které animoval Art Babbitt. David Hand, režisér filmu Bambi, požádal Engela o spolupráci na filmu. Engel vytvořil storyboard pro sekvenci, kde Bambi poprvé potkává laň Faline. Po dokončení sekvence vytvořil barevné náčrty, které se odchylovaly od naturalistických barevných schémat používaných ve výrobě. UPA Studios a průlomové animované filmy Engel byl jedním ze skupiny animátorů – včetně Johna Hubleyho a Herberta Klynna – kteří opustili Disney a připojili se ke studiu United Productions of America (UPA). V UPA Engel pracoval jako výtvarník pozadí na kreslených filmech včetně oceněného Gerald McBoing Boing, Madeline a Mr. Magoo, přičemž v roce 1950 se stal uměleckým ředitelem. Engel přinesl do UPA své charakteristické použití barev, ovlivněné abstraktním malířstvím a dílem Kandinského, Kleea, Miróa, Matisse, Dufyho, stejně jako knihou Bauhaus „Language of Vision". Charakteristický styl Gerald McBoing Boing, díky designu Billa Hurtze a barevnému pojetí Herba Klynna a Julese Engela, zdůrazňuje vše, co příběh obsahuje. Format Films a nominace na Oscara V roce 1959 se Engel spojil s přáteli a kolegy z UPA Herbem Klynnem a Buddym Getzlerem a založil Format Films. Tam pracoval na několika populárních kreslených seriálech včetně The Alvin Show a The Lone Ranger. V roce 1962 režíroval a produkoval na Oscara nominovaný animovaný krátký film Icarus Montgolfier Wright, založený na scénáři spisovatele science fiction Raye Bradburyho. Film Icarus Montgolfier Wright, napsaný Rayem Bradburym, byl nominován na Oscara za nejlepší animovaný krátký film v roce 1962. Pedagogická činnost a CalArts V roce 1968 ho jeho přítelkyně Anaïs Nin představila Robertu Corriganovi, prvnímu prezidentovi Cal Arts. Corrigan najal Engela, aby založil animační program na novém kampusu Cal Arts ve Valencii. V roce 1970 se Engel stal zakladatelem a ředitelem programu experimentální animace na CalArts, který je široce uznáván jako jedno z předních světových center animačního umění. V roce 2001 CalArts ocenila jeho nezmazatelný přínos umění udělením titulu Institute Fellow, což je nejvyšší pocta, kterou uděluje fakultě. Toto stipendium bylo dosud uděleno pouze dvěma dalším členům fakulty, Alexanderu Mackendrickovi a Melu Powellovi. Dnes mnozí z jeho studentů pokračují v jeho vlivu prostřednictvím své práce, včetně Johna Lassetera, Henryho Selicka, Tima Burtona, Stephena Hillenburga, Joanny Priestley, Christine Panushka, Petera Chunga, Glena Keanea, Ellen Woodbury, Erica Darnella, Marka Osborne, Stevena Subotnicka, Patrice Stellest, Janeann Dill a Marka Kirklanda.


Jules Engel: Filmy a pořady 49


Dodatečné informace

Narození:
11. 3. 1909
Úmrtí:
6. 9. 2003

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.