Uros Djuric

7.4

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Uros Djuric
Uroš Djurić (narozen 4. prosince 1964 v Bělehradě, Srbsko, tehdejší Jugoslávie) je srbský herec, konceptuální umělec a malíř. Studoval dějiny umění na Filozofické fakultě Bělehradské univerzity a malířství na Fakultě výtvarných umění v Bělehradě. Jeho všestranný talent mu umožnil vyniknout jak v umělecké, tak filmové sféře. Filmová kariéra Uroš Djurić se do povědomí filmových fanoušků zapsal především rolí Anděla ve filmu We Are Not Angels (1992) režiséra Srdjana Dragojeviće. Tento kultovní srbský komediální snímek vypráví příběh o Andělovi (Djurić) a Ďáblovi (Srdjan Todorović), kteří bojují o duši bělehradského playboye Nikoly (Nikola Kojo), jenž během opilecké noci nevědomky přivedl do jiného stavu středoškolačku Marinu. Film se stal jedním z nejpopulárnějších snímků 90. let v regionu bývalé Jugoslávie a byl oceňován za inovativní režii, precizní střih, městský humor a množství popkulturních odkazů. Zajímavostí je, že roli Anděla měl původně hrát Dragan Bjelogrlić, který ji však odmítl, a tak byla nabídnuta právě Djurićovi. K úspěchu filmu přispěly i specifické okolnosti doby - po uvedení snímku do kin byla Federativní republika Jugoslávie pod sankcemi OSN, což omezilo přístup k hollywoodským blockbusterům, a domácí filmy tak zaplnily vzniklou mezeru. V roce 1996 se Uroš Djurić objevil v dalším významném srbském filmu Pretty Village, Pretty Flame režiséra Srdjana Dragojeviće. Tento válečný snímek, odehrávající se během bosenské války, vypráví příběh Milana, který je součástí malé skupiny srbských vojáků uvězněných v tunelu bosňáckými silami. Djurić zde ztvárnil roli Profitera, což dále upevnilo jeho pozici v srbské kinematografii. Film získal uznání za režii, herecké výkony a brutálně realistické zobrazení války v bývalé Jugoslávii. Významným milníkem v Djurićově filmové kariéře byla role Kacamaka ve filmu The Parade (2011), opět pod režijním vedením Srdjana Dragojeviće. Tento komediálně-dramatický snímek se zabývá problematikou LGBT práv v Srbsku a obsahuje záběry z bělehradské gay pride parade z roku 2010. Film vypráví příběh skupiny gay aktivistů, kteří se snaží zorganizovat pochod hrdosti v Bělehradě, a homofobního srbského gangstera, který je nucen uzavřít dohodu s gay aktivistou, aby sestavil tým, který bude chránit nadcházející pochod. The Parade získal několik ocenění na Berlinale, včetně ceny publika Panorama za celovečerní film. Umělecká dráha a další aktivity Vedle herectví se Uroš Djurić věnuje konceptuálnímu umění a malbě. V roce 1994 napsal společně se Stevanem Markušem manifest "Autonomismus", který byl později zahrnut do katalogu jejich společné výstavy v Pančevu v červnu 1995. Koncem 90. let začal Djurić vystavovat převážně samostatně a přešel od olejomalby a kresby uhlem k elektronickým kolážím, fotografiím a performancím. Jeho hlavním projektem konce 90. let byl The Populist Project, jehož cílem bylo ukázat interakci mezi systémem hvězd a identitou. V letech 2013-2018 byl Uroš Djurić jedním z "Pronásledovatelů" v Потера, srbské verzi vědomostní soutěže The Chase. Tato role dále zvýšila jeho popularitu a upevnila jeho pozici jako výrazné osobnosti srbské popkultury. Uroš Djurić je známý svou výraznou přítomností v populárních médiích jako veřejná osobnost a svým charismatickým vystupováním. Jeho vlastní obraz často hraje roli "teoretického objektu" v jeho uměleckých dílech, což mu umožňuje rozvíjet specifické diskurzy a zasahovat do oblasti současného umění a kultury.


Uros Djuric: Filmy a pořady 18


Dodatečné informace

Narození:
4. 12. 1964

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.