?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Joaquim Pedro de Andrade: Filmy a seriály

  • Couro de Gato
    Couro de Gato (1962)
    Film
    75%
    1
  • Cinco vezes Favela
    Cinco vezes Favela (1962)
    Film
    71%
    2
  • Inconfidentes, Os
    Inconfidentes, Os (1972)
    Film
    V březnu 1789 bylo teoreticky připraveno spiknutí v Minas Gerais. Jeho vůdcem byl Joaquim José da Silva Xavier, řečený Tiradentes. Všichni významnější úředníci, intelektuálové, duchovní i vojenští a miliční představitelé přislíbili součinnost. Spiklenci nabízejí velmi nehrdinský pohled na tuto významnou událost brazilských dějin.

    V roce 1972 se konal v Brazílii první Kongres filmového průmyslu v Riu de Janeiru. V hlavním městě státu Bahia se uskutečnily Dny krátkých filmů. Premiéru má nejúspěšnější pornochanchada v historii – A Viúva Virgem (Pedro C. Rovai) a dva nepohodlné filmy – São Bernardo (L. Hirszman) a Spiklenci. Téma boje za nezávislost se v této době vojenské diktatury a krutého útlaku stává alegorií na aktuální situaci. Na plátnech kin se proti tupé ideologii bojuje historickým exkurzem. Navíc režisér se nedrží oficiální verze z učebnic dějepisu a uchyluje se k naprostému historickému revizionismu, aniž by si dělal starosti, jak moc bije do očí paralela s tehdejší situací. Film byl spoluprodukován italskou televizí (pod názvem La Congiura). Mučedník Tiradentes je pojat nezvykle realisticky se snahou o přesnou rekonstrukci. Scénář vznikl na základě sedmisvazkových prvopisů rozsudků, veršů básníků zapletených do povstání, moderních básní Cecilie Meirelesové a archivních rešerší. Téměř vědecký snímek je postaven na veršovaných dialozích za použití zastaralé formy portugalštiny, což má zvětšit odstup od jednotlivých postav. Nakonec vše vyznívá více jako psychologická diskuze současné brazilské levice, jež reviduje své úspěchy i neúspěchy. Poslední záběry navíc patří současnosti, čímž je umocněna aktualizace celého problému. Joaquim Pedro de Andrade (1932-1988) patří mezi nejzajímavější režiséry brazilského filmu. Vystudoval fyziku. Založil produkční společnost Saga Filmes, kde natočil řadu dokumentárních snímků. Studoval film v Paříži, Londýně a v New Yorku. Do cinema novo se zařadil již jednou epizodou z povídkového filmu Cinco Vezes Favela (1962). Největší úspěch zaznamenal kanibalistickým příběhem Macunaíma (1969; poprvé byl film v Čechách uveden na Letní filmové škole a následně na festivalu v Karlových Varech). Následoval pozoruhodný snímek Spiklenci. Většina historiků se shoduje, že rokem 1974 končí vklad tohoto režiséra do domácí kinematografie. Možná přeci jen za pozornost stojí i O Homem do Pau-Brasil (1981) – životopis básníka Oswalda de Andrade. (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    69%
    V březnu 1789 bylo teoreticky připraveno spiknutí v Minas Gerais. Jeho vůdcem byl Joaquim José da Silva Xavier, řečený Tiradentes. Všichni významnější úředníci, intelektuálové, duchovní i vojenští a miliční představitelé přislíbili součinnost. Spiklenci nabízejí velmi nehrdinský pohled na tuto významnou událost brazilských dějin.

    V roce 1972 se konal v Brazílii první Kongres filmového průmyslu v Riu de Janeiru. V hlavním městě státu Bahia se uskutečnily Dny krátkých filmů. Premiéru má nejúspěšnější pornochanchada v historii – A Viúva Virgem (Pedro C. Rovai) a dva nepohodlné filmy – São Bernardo (L. Hirszman) a Spiklenci. Téma boje za nezávislost se v této době vojenské diktatury a krutého útlaku stává alegorií na aktuální situaci. Na plátnech kin se proti tupé ideologii bojuje historickým exkurzem. Navíc režisér se nedrží oficiální verze z učebnic dějepisu a uchyluje se k naprostému historickému revizionismu, aniž by si dělal starosti, jak moc bije do očí paralela s tehdejší situací. Film byl spoluprodukován italskou televizí (pod názvem La Congiura). Mučedník Tiradentes je pojat nezvykle realisticky se snahou o přesnou rekonstrukci. Scénář vznikl na základě sedmisvazkových prvopisů rozsudků, veršů básníků zapletených do povstání, moderních básní Cecilie Meirelesové a archivních rešerší. Téměř vědecký snímek je postaven na veršovaných dialozích za použití zastaralé formy portugalštiny, což má zvětšit odstup od jednotlivých postav. Nakonec vše vyznívá více jako psychologická diskuze současné brazilské levice, jež reviduje své úspěchy i neúspěchy. Poslední záběry navíc patří současnosti, čímž je umocněna aktualizace celého problému. Joaquim Pedro de Andrade (1932-1988) patří mezi nejzajímavější režiséry brazilského filmu. Vystudoval fyziku. Založil produkční společnost Saga Filmes, kde natočil řadu dokumentárních snímků. Studoval film v Paříži, Londýně a v New Yorku. Do cinema novo se zařadil již jednou epizodou z povídkového filmu Cinco Vezes Favela (1962). Největší úspěch zaznamenal kanibalistickým příběhem Macunaíma (1969; poprvé byl film v Čechách uveden na Letní filmové škole a následně na festivalu v Karlových Varech). Následoval pozoruhodný snímek Spiklenci. Většina historiků se shoduje, že rokem 1974 končí vklad tohoto režiséra do domácí kinematografie. Možná přeci jen za pozornost stojí i O Homem do Pau-Brasil (1981) – životopis básníka Oswalda de Andrade. (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    3
  • Padre e a Moça, O
    Padre e a Moça, O (1966)
    Film
    68%
    4
  • Guerra Conjugal
    Guerra Conjugal (1975)
    Film
    67%
    5
  • Macunaíma
    Macunaíma (1969)
    Film
    Předlohou k tomuto filmu byl ikonický román brazilského modernismu, který napsal Mário de Andrade (pouze jmenovec) v roce 1928. K jeho volbě režisér poznamenal: „Jakmile jsem pochopil, že Macunaíma je příběhem Brazilce požíraného vlastní zemí, celý příběh se stal zcela srozumitelným a všechno do sebe zapadlo.“ Jeho adaptace ukazuje národ uvězněný mezi tvrdou diktaturou a anarchistickou energií lidu. Co spojuje knihu i film, je zamyšlení nad identitou Brazílie, země, ve které vedle sebe existují magická zaříkadla s moderní technikou. Titulní postava, „muž bez vlastností“, se po cestě z džungle do velkoměsta mění z černocha v bělocha, potkává podvodníky, odbojáře a průmyslníka, který s oblibou pojídá lidi. Snímek Macunaíma, restaurovaný do původní podoby (délkou i barevně), nabízí halucinační kombinaci pohádky, radikální politiky a nápaditého humoru.
    67%
    Předlohou k tomuto filmu byl ikonický román brazilského modernismu, který napsal Mário de Andrade (pouze jmenovec) v roce 1928. K jeho volbě režisér poznamenal: „Jakmile jsem pochopil, že Macunaíma je příběhem Brazilce požíraného vlastní zemí, celý příběh se stal zcela srozumitelným a všechno do sebe zapadlo.“ Jeho adaptace ukazuje národ uvězněný mezi tvrdou diktaturou a anarchistickou energií lidu. Co spojuje knihu i film, je zamyšlení nad identitou Brazílie, země, ve které vedle sebe existují magická zaříkadla s moderní technikou. Titulní postava, „muž bez vlastností“, se po cestě z džungle do velkoměsta mění z černocha v bělocha, potkává podvodníky, odbojáře a průmyslníka, který s oblibou pojídá lidi. Snímek Macunaíma, restaurovaný do původní podoby (délkou i barevně), nabízí halucinační kombinaci pohádky, radikální politiky a nápaditého humoru.
    6
  • Contos Eróticos
    Contos Eróticos (1980)
    Film
    Komedie rozdělená do čtyř povídek. V "Arroz e Feijão" (Rýže a fazole) svádí majitelka penzionu svého mladého venkovského nájemníka. V "As Três Virgens" (Tři panny) jsou tři staré panny ovlivněny chováním jejich dospívající neteře, kterou ubytovávají. V "O Arremate" (Koupě) promění kolonista svou panenskou dceru v majetek statkáře, aby mu byly odpuštěny dluhy. A konečně ve "Vereda Tropical" (Tropická stezka) je muž sexuálně posedlý melounem, až do té míry, že s ním má pohlavní styk. Příběhy jsou založeny na povídkách, které získaly ocenění v soutěži Playboye.
    Žánry:Komedie
    65%
    Komedie rozdělená do čtyř povídek. V "Arroz e Feijão" (Rýže a fazole) svádí majitelka penzionu svého mladého venkovského nájemníka. V "As Três Virgens" (Tři panny) jsou tři staré panny ovlivněny chováním jejich dospívající neteře, kterou ubytovávají. V "O Arremate" (Koupě) promění kolonista svou panenskou dceru v majetek statkáře, aby mu byly odpuštěny dluhy. A konečně ve "Vereda Tropical" (Tropická stezka) je muž sexuálně posedlý melounem, až do té míry, že s ním má pohlavní styk. Příběhy jsou založeny na povídkách, které získaly ocenění v soutěži Playboye.
    Žánry:Komedie
    7
  • Homem do Pau-Brasil, O
    Homem do Pau-Brasil, O (1982)
    Film
    62%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.