Charles G. Clarke

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Charles G. Clarke
Charles G. Clarke se narodil 10. března 1899 v Potter Valley v Kalifornii a byl americkým kameramanem, který pracoval v Hollywoodu více než 40 let a zastával funkci pokladníka a prezidenta (dvakrát: 1948–50 a 1951–53) Americké společnosti kameramanů. Začátky kariéry
Clarke začal svou kariéru jako asistent kameramana u Allena Sieglera ve studiu Universal Pictures v roce 1915. Po službě v zahraničí s americkou armádou během první světové války se vrátil k práci jako asistent kameramana u National Film Company a Oliver Morosco Company. Následně byl povýšen na kameramana u 15dílného němého filmového seriálu The Son of Tarzan (1920), což znamenalo začátek jeho dlouhé a úspěšné kariéry. Období u různých studií
Od roku 1927 do 1933 byl prvním kameramanem u Jesse Lasky Company. Byl zodpovědný za všechny záběry z čínské lokace a velkou část studiové práce pro film MGM The Good Earth (1937), ale nebyl uveden v titulcích. Clarke se připojil k 20th Century-Fox v roce 1938 a zůstal tam pod smlouvou až do svého odchodu do důchodu v roce 1962. Nejdůležitější filmy a nominace na Oscary
Clarke obdržel nominace na Oscara za kameru pro čtyři filmy studia Fox: Moontide (1942), Hello Frisco Hello (1943), Green Grass of Wyoming (1948) a Sand (1949). Mezi jeho významné filmy pro Fox patří Margie (1946), Miracle on 34th Street (1947), The Snows of Kilimanjaro (1952), Carousel (1956) a Return to Peyton Place (1961). Film Miracle on 34th Street se stal jedním z jeho nejznámějších děl a byl zařazen do Národního filmového registru v roce 2005 a umístil se na 9. místě v žebříčku nejinspirativnějších filmů všech dob podle Amerického filmového institutu. Technické inovace a práce s novými technologiemi
Clarke byl průkopníkem technických inovací v kinematografii, včetně zavedení kamerového motoru na baterie, vývoje matné fotografie a zařízení pro komponování umělých mraků. U filmu Carousel (1956) vysvětlil, že Twentieth Century Fox přestavěla své staré 70mm kamery tak, aby přijímaly 55mm filmový materiál pro nový proces CinemaScope 55. Funkce v profesních organizacích
Clarke sloužil v Radě guvernérů Akademie od října 1945 do května 1951 (asistent pokladníka, 1948-1949), od června 1960 do května 1962 a od července 1970 do května 1975. Byl silně zapojen do Americké společnosti kameramanů a editoval několik vydání její příručky Cinematographers Manual. Pozdější kariéra a literární činnost
Během natáčení Marines, Let's Go v Japonsku Clarke utrpěl menší infarkt a odešel z práce. Bývalý přítel a producent Fox Kenneth Macgowan však Clarka přesvědčil, aby se připojil k Divadelnímu uměleckému oddělení na UCLA. Clarke učil filmovou školu a napsal knihu s názvem Professional Cinematography na naléhání svých studentů v roce 1964. V roce 1976 publikoval Early Film Making in Los Angeles, která vyprávěla o jeho době během raných let Hollywoodu a o tom, jak se měnila technologie kinematografie. Jeho autobiografie Highlights and Shadows: The Memoirs of a Hollywood Cameraman byla vydána posmrtně v roce 1989. Charles G. Clarke zemřel ve svém domě v Beverly Hills v Kalifornii v roce 1983.


Charles G. Clarke: Filmy a pořady 78


Dodatečné informace

Narození:
10. 3. 1899
Úmrtí:
1. 7. 1983

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.