Lucy Beaumont (18. května 1869 – 24. dubna 1937) byla anglická herečka divadla a filmu, narozená v Bristolu jako Lucy Emily Pinkstone. Vzdělání získala na dívčí koleji v Bathu v hrabství Somerset, než se vydala na hereckou dráhu.
Divadelní kariéra
Lucy Beaumont zahájila svou profesionální dráhu na anglických jevištích, kde působila řadu let, než se v roce 1914 přesunula na Broadway. Během sezóny 1914-15 účinkovala v inscenaci My Lady's Dress v newyorském Playhouse Theatre. V následující sezóně se objevila v představení Quinneys a v roce 1916 vystupovala po boku Frances Starr v inscenaci Little Lady in Blue. Mezi její další významné divadelní role patřila postava paní Barwickové v Berkeley Square (1929) a Lady Emily Lyons v The Bishop Misbehaves (1935), což byla její poslední broadwayská role. V roce 1932 se také zúčastnila obnoveného uvedení Berkeley Square v San Franciscu, které režíroval Arthur Greville Collins.
Filmová kariéra
Lucy Beaumont se v Hollywoodu prosadila od roku 1919 a specializovala se především na mateřské role. Často hrála postavy výrazně starší, než byl její skutečný věk. Během své filmové kariéry vytvořila desítky rolí, přičemž se objevila po boku mnoha významných hvězd své doby.
Mezi její nejvýznamnější filmy patří The Greater Glory (1926), kde hrála s Conwayem Tearlem v roli Tante Ilde. Ve filmu The Man Without A Country (1925) se objevila po boku Pauline Starke jako paní Nolanová. V roce 1926 ztvárnila postavu Doñi Pepy ve filmu Torrent s Ricardem Cortezem.
Významnou roli vytvořila ve filmu The Beloved Rogue (1927), kde hrála matku hlavního hrdiny Françoise Villona, kterého ztvárnil John Barrymore. Tento dobrodružný historický film režírovaný Alanem Croslandem byl adaptací života francouzského básníka a dobrodruha. Lucy Beaumont v něm ztvárnila prostou, ale důstojnou ženu, jejíž poslední slova synovi "Tvůj otec zemřel, aby zachránil Francii. Ty budeš žít, abys zachránil Francii" předznamenávají celý příběh.
V témže roce se objevila ve filmu Resurrection (1927) podle románu Lva Tolstého, kde hrála roli Aunt Sophya po boku Dolores del Río. Film režíroval Edwin Carewe a na scénáři se podílel i Ilja Tolstoj, syn slavného spisovatele.
Jedním z jejích nejpamátnějších filmů byl The Crowd (1928) režiséra Kinga Vidora, kde ztvárnila matku Mary Simsové (Eleanor Boardman). Tento film je dnes považován za jeden z nejvýznamnějších němých filmů americké kinematografie a byl v roce 1989 zařazen do Národního filmového registru Spojených států pro svůj kulturní, historický a estetický význam.
V roce 1933 se objevila ve filmu His Double Life, kde hrála paní Leekovou. Tento komediální snímek režírovaný Arthurem Hopkinsem vypráví příběh slavného malíře, který je po smrti svého sluhy zaměněn za něj a rozhodne se tuto novou identitu přijmout.
V pozdější fázi kariéry se objevila v hororovém filmu The Devil-Doll (1936) režiséra Toda Browninga, kde ztvárnila roli Madame Lavond, matky hlavního hrdiny Paula Lavonda (Lionel Barrymore). Ve filmu její postava nepoznává svého syna, který se vrací v přestrojení za starou ženu, aby se pomstil těm, kteří ho nespravedlivě poslali do vězení.
Její poslední filmovou rolí byla Rebecca Nurse ve snímku Maid of Salem (1937) s Claudette Colbert a Fredem MacMurrayem. Film režírovaný Frankem Lloydem se odehrává během čarodějnických procesů v Salemu v roce 1692. Lucy Beaumont zde ztvárnila nevinnou starší ženu, která je nespravedlivě obviněna z čarodějnictví, což vede hlavní hrdinku k její obraně.
Osobní život
Lucy Beaumont byla vdaná za Williama Alfreda Beaumonta a později za Arthura Douglase Vigorse Harrise, který byl kapitánem a zemřel před ní. Neměla žádné děti. Zemřela 24. dubna 1937 v hotelu Royalton v New Yorku ve věku 67 let, po dvaceti letech strávených ve Spojených státech. Její poslední profesionální vystoupení bylo v dubnu 1937 v rozhlasovém pořadu Roberta L. Ripleyho.