Léon Barsacq

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Léon Barsacq se narodil 18. října 1906 ve Feodosiji na Krymu v Ruském impériu a byl rusko-francouzský produkční designér, výtvarník a dekoratér. Studoval na École des Arts Décoratifs v Paříži a vyučil se architektuře a dekorativním uměním, než se stal asistentem designéra na filmech Andreje Andrejeva a dalších. V letech 1931-1939 pracoval jako asistent designéra pro Perriera, Andrejeva a další, přičemž jeho první film jako výtvarník byl v roce 1940 Volpone. Spolupráce s Marcelem Carné a Les Enfants du paradis
Barsacqovy nejbližší spolupráce byly s René Clairem a Marcelem Carné. Mezi jeho ranou prací jako výtvarník se nejpamátnější kulisy objevují v Les Enfants du paradis Marcela Carné a Jacquesa Préverta, na kterém Barsacq spolupracoval s Alexandrem Traunerem a Raymondem Gabuttim. V hustotě detailů, vizuální bohatosti a atmosféře to bylo mistrovské dílo stylu vzdorující úspornosti okupované Francie. Stejně jako režiséři, s nimiž pracoval, Barsacq čerpal inspiraci od malířů jako Daumier pro Boulevard du Crime v Les Enfants du paradis. Práce s René Clairem a barevné filmy
Clair o jeho designech řekl: „realita bledla vedle své imitace". Barsacq byl známý pro filmy The Longest Day (1962), Diabolique (1955) a Beauty and the Devil (1950). Barsacq pracoval mezi francouzskými průkopníky v používání barev během počátku 50. let, takzvaného „hrdinského" období barevného filmu. Les Grandes Manœuvres byl Clairův první barevný film, médium, které chtěl používat od konce 30. let, protože, jak uvedl, „by mu to umožnilo udržet realitu v odstupu". Produkční designér Léon Barsacq vytvořil kulisy, ve kterých dominovaly tlumené barvy. Pozdější kariéra a nominace na Oscara
Byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší výtvarné řešení za film The Longest Day. Barsacqovy designy 60. let pro filmy jako The Longest Day a Trois Chambres à Manhattan byly kritiky přijímány s menším zájmem než jeho dřívější práce. To bylo částečně způsobeno převládající módou cinéma vérité v pozdních 50. a počátku 60. let, která se pokoušela opustit umělost a vymyšlenost v designu a všech ostatních aspektech filmu. Teoretická práce a odkaz
Jako historik filmového designu byl Barsacq ve svých pozdějších letech velmi produktivní. Publikovaná v roce 1970, jeho kniha Le Décor de film nejen obsahuje bohatství informací, ale také navrhuje jasný estetický postulát o filmovém designu a následně se stala standardním textem na toto téma. Byl bratrem francouzského divadelního režiséra André Barsacqa a otcem filmového herce Yves Barsacqa. Zemřel 23. prosince 1969 v Paříži.


Léon Barsacq: Filmy a pořady 52


Dodatečné informace

Narození:
18. 10. 1906
Úmrtí:
23. 12. 1969

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.