Hideaki Anno

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Hideaki Anno
Hideaki Anno, narozen 22. května 1960 v Ube, Yamaguchi, Japonsko, je významný japonský režisér, animátor, scenárista, producent a příležitostný herec. Patří mezi nejvlivnější osobnosti japonské animace a kinematografie, známý především jako tvůrce kultovního anime seriálu Neon Genesis Evangelion. Počátky kariéry a spolupráce s Miyazakim Annova profesionální dráha začala během studií na Osaka University of Arts, kde pracoval jako animátor pro anime seriál The Super Dimension Fortress Macross (1982-1983). Kvůli intenzivní práci na amatérských projektech, včetně slavných DAICON III a IV Opening Animations, přestal platit školné a byl nakonec ze školy vyloučen. Skutečný průlom v jeho kariéře přišel v roce 1984, kdy se setkal s legendárním režisérem Hayao Miyazakim, který hledal animátory pro svůj film Nausicaä of the Valley of the Wind. Miyazaki byl natolik ohromen Annovou kreativitou a technickými schopnostmi, že mu svěřil animaci jedné z nejkomplexnějších scén filmu - sekvence s Božským válečníkem. Tato spolupráce položila základy jejich dlouhodobého přátelství a profesionálního vztahu. Založení studia Gainax a první režisérské úspěchy V prosinci 1984 se Anno stal jedním ze spoluzakladatelů animačního studia Gainax. Pracoval jako animační režisér pro jejich první celovečerní film Royal Space Force: The Wings of Honnêamise (1987) a postupně se vypracoval na přední pozici studia. Režíroval několik významných projektů včetně sci-fi OVA série Gunbuster (1988) a populárního televizního seriálu Nadia: The Secret of Blue Water (1990-1991). Po dokončení Nadie však Anno upadl do čtyřleté deprese, částečně způsobené tím, že seriál vycházel z původního konceptu Hayao Miyazakiho a Anno měl omezenou tvůrčí kontrolu. Neon Genesis Evangelion a celosvětový úspěch V roce 1995 Anno vytvořil své nejslavnější dílo - anime seriál Neon Genesis Evangelion. Tento průlomový seriál, odehrávající se v post-apokalyptickém futuristickém Tokiu, sleduje osudy teenagera Shinjiho Ikariho, který je povolán pilotovat obrovského biomechanického robota zvaného Evangelion v boji proti bytostem známým jako Andělé. Seriál se stal kulturním fenoménem díky své komplexní psychologické analýze postav, filozofickým a náboženským tématům a inovativnímu vizuálnímu stylu. Původní televizní seriál byl vysílán od října 1995 do března 1996 a získal obrovskou popularitu navzdory kontroverznímu závěru. V reakci na diskuse ohledně závěru seriálu Anno režíroval dva filmy - Neon Genesis Evangelion: Death & Rebirth a The End of Evangelion (oba 1997), které nabídly alternativní zakončení příběhu. Evangelion se stal jednou z nejvlivnějších anime franšíz všech dob a významně přispěl k popularizaci anime po celém světě. Pozdější kariéra a Rebuild of Evangelion Po úspěchu Evangelionu Anno režíroval televizní seriál Kare Kano (1998) a experimentoval s hranými filmy jako Love & Pop (1998) a Shiki-Jitsu (2000). V roce 2006 založil vlastní produkční společnost Studio Khara, kde zahájil ambiciózní projekt Rebuild of Evangelion - tetralogii filmů, která přepracovává a rozšiřuje původní příběh Evangelionu. Tato série zahrnuje filmy Evangelion: 1.0 You Are (Not) Alone (2007), Evangelion: 2.0 You Can (Not) Advance (2009), Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo (2012) a Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time (2021), kterým Anno definitivně uzavřel příběh Evangelionu po více než 25 letech. Shin trilogie a současná tvorba V posledních letech se Anno zaměřil na oživení klasických japonských franšíz prostřednictvím své "Shin" série. V roce 2016 napsal scénář a spolurežíroval film Shin Godzilla, který získal kritické uznání a komerční úspěch jako moderní reinterpretace ikonického monstra. Následně se podílel jako scenárista na filmu Shin Ultraman (2022) a napsal a režíroval Shin Kamen Rider (2023), čímž dokončil svou "Shin" trilogii tokusatsu rebootů. Tyto filmy jsou spojeny pod společnou značkou "Shin Japan Heroes Universe", která slouží pro merchandising a speciální události. Anno je známý svým postmoderním přístupem k filmové tvorbě, detailním zobrazováním myšlenek a emocí postav a schopností kombinovat vizuálně působivé akční scény s hlubokou psychologickou analýzou. Jeho díla často zkoumají témata jako jsou mezilidské vztahy, existenciální úzkost, trauma a lidská podmínka v technologickém věku. Jako jeden z nejvýznamnějších japonských filmařů své generace, Hideaki Anno nadále ovlivňuje vývoj anime a japonské kinematografie svou jedinečnou vizí a inovativním přístupem k vyprávění příběhů.


Hideaki Anno: Filmy a pořady 93



Dodatečné informace

Narození:
22. 5. 1960

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.