Ted D. McCord

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ted D. McCord (2. srpna 1900 – 19. ledna 1976) byl americký kameraman, narozený v Sullivan County v Indianě. Získal tři nominace na Oscara - první dvě za Johnny Belinda (1948) a Two for the Seesaw (1962) za černobílou kameru a třetí za The Sound of Music (1965) za barevnou kameru. Začátky kariéry Ted McCord se učil svému řemeslu „za pochodu" jako asistent kamery ve společnosti Hobart Bosworth Productions v roce 1917. Jeho prvním filmem jako plnohodnotný kameraman byl Sacred and Profane Love (1921), kde se uvedl jako „T.D.McCord". Během dvacátých let pracoval na široké škále žánrů, od romantických komedií (Irene (1926)) přes westerny (The Code of the Scarlet (1928)) až po melodramata (The Crash (1928)). Vývoj stylu a techniky Téměř od začátku jeho práce vykazovala mistrovství v osvětlení, konkrétně v používání hlubokých stínů. Později vysvětlil, že byl ovlivněn malbami Rembrandta a mentorováním průkopnických kameramanů Jamese Van Treese a Gregga Tolanda. Mezi lety 1924 a 1929 McCord pracoval ve společnosti First National, která se později stala dceřinou společností Warner Brothers. Období ve Warner Brothers Na počátku třicátých let měl krátká angažmá v Universal (natáčel několik filmů pro kovbojskou hvězdu Kena Maynarda), Columbia a RKO-Pathe, než se nakonec usadil ve Warner Brothers pro většinu své kariéry (1936-57). V roce 1936 se usadil ve Warner Brothers, kde kromě několika let strávil následující dvě desetiletí. McCord se konečně dostal k filmům s rozpočtem „A" s povzbuzujícím Action in the North Atlantic (1943) s Humphreym Bogartem, ale jeho kariéra byla přerušena službou ve druhé světové válce. Válečná služba a poválečný úspěch Během druhé světové války sloužil jako kapitán u americké armádní fotografické jednotky a byl mezi prvními, kteří vstoupili do zničeného Berlína, natáčel uvnitř Hitlerovy zničené kanceláře. Po válce dostal několik projektů třídy A, které posílily jeho pověst; mezi nimi vynikající melodramata jako Johnny Belinda (1948) a Flamingo Road (1949). Získal také kritické uznání za vynikající natáčení Johna Hustona významného westernového eposu The Treasure of the Sierra Madre (1948). Vrchol kariéry v padesátých a šedesátých letech To přimělo Eliu Kazana, aby si vyžádal jeho služby pro East of Eden (1955), který byl natočen v Technicoloru a CinemaScope. Během padesátých a šedesátých let McCord vynikal v dalších technicolorových zakázkách: nejpozoruhodnější jsou bohaté sytosti a ostré detaily použité pro strhující venkovní western The Hanging Tree (1959) a jeho oscarově nominované romantické, měkce zaostřené vizuály pro The Sound of Music (1965), natočené v 65mm Todd-AO širokoúhlém formátu. Odkaz a smrt Jeho předposlední dílo pomohlo ukončit jeho vynikající kariéru na vysoké notě, když jeho úchvatné horské výhledy byly jedním z největších aktiv rodinného oblíbence The Sound of Music (1965). Byl také štědrým mecenášem mladších kameramanů. Conrad Hall, kameraman takových filmů jako Cool Hand Luke, říká všem tazatelům, že to byl McCord, kdo mu a dalším začínajícím kameramanům šedesátých let otevřel systém. McCord zemřel na rakovinu v Glendale v Kalifornii ve věku 75 let.


Ted D. McCord: Filmy a pořady 66


Dodatečné informace

Narození:
2. 8. 1900
Sullivan County, Indiana, Spojené státy americké
Úmrtí:
19. 1. 1976
Glendale, California, USA

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.