Narozen 12. 7. 1969 (56 let) Jackson, Kentucky, Spojené státy americké
5.5
Jeffrey Reddick (narozen 12. července 1969 v Jacksonu, Kentucky) je americký scénárista a filmový režisér, nejvíce známý jako tvůrce hororové filmové série Final Destination.
Dětství a vzdělání
Jeffrey Reddick se narodil a vyrůstal v Jacksonu ve státě Kentucky. Navštěvoval střední školu Breathitt County High School, kterou absolvoval v roce 1987. Poté studoval na Berea College v Kentucky. Již od útlého věku projevoval zájem o filmovou tvorbu a hororový žánr, který mu poskytoval únik od každodenních problémů. Ve čtrnácti letech, po zhlédnutí filmu A Nightmare on Elm Street, napsal desetistránkový návrh na prequel tohoto filmu a odeslal ho do společnosti New Line Cinema.
Začátky kariéry
Ačkoliv New Line Cinema původně vrátila jeho nevyžádaný rukopis, mladý Reddick poslal zakladateli studia Robertu Shayeovi dopis, který Shaye zaujal. Shaye ocenil Reddickovu "plodnou představivost", ale poznamenal, že jeho příběhu "chybí struktura". Tím začal několikaletý korespondenční a telefonický vztah mezi Reddickem a Shayem. Když bylo Reddickovi 19 let a studoval na The American Academy of Dramatic Arts v New Yorku, Shaye mu nabídl stáž v New Line Cinema. Tato stáž se proměnila v jedenáctiletou kariéru ve studiu.
Průlom s Final Destination
Reddickův největší úspěch přišel s filmem Final Destination (2000), který původně napsal jako epizodu pro seriál Akta X. Inspirací pro tento příběh byl novinový článek o ženě, která změnila let na základě matčina špatného pocitu, přičemž původní letadlo havárovalo. Reddick přetvořil tento koncept do celovečerního filmu, který se stal základem úspěšné hororové franšízy. Film sleduje skupinu studentů, kteří uniknou smrti díky předtuše hlavního hrdiny o letecké katastrofě, ale smrt si je postupně nachází. Reddick je také spoluautorem scénáře a výkonným producentem pokračování Final Destination 2 (2003).
Další filmová tvorba
Po úspěchu série Final Destination Reddick napsal scénář k hororu Tamara (2005), který režíroval Jeremy Haft. Film vypráví příběh nepopulární středoškolačky Tamary Riley, která praktikuje čarodějnictví a je zamilovaná do svého učitele. Po nehodě, při níž je zabita, se vrací z mrtvých jako svůdná žena, aby se pomstila svým trýznitelům. Přestože film nezískal příliš pozitivní kritiky, stal se kultovním dílem v žánru nadpřirozených hororů.
V roce 2008 Reddick napsal scénář k remaku klasického hororu George A. Romera Day of the Dead. Film režírovaný Stevem Minerem sleduje virovou epidemii, která proměňuje lidi v násilné zombie. Ačkoliv se snažil vzdát hold původnímu filmu, remake se značně odchýlil od Romerova originálu a byl kritiky přijat spíše negativně.
Režijní debut a současná tvorba
V roce 2020 Reddick debutoval jako režisér s filmem Don't Look Back. Tento nadpřirozený thriller vypráví příběh Caitlin Kramer, ženy překonávající tragickou minulost, která se stane svědkem smrtelného útoku na muže v parku. Když svědci incidentu začínají záhadně umírat, musí zjistit, zda jsou terčem vraha nebo něčeho mnohem zlověstnějšího. Film se zabývá tématem lhostejnosti kolemjdoucích a morální odpovědnosti svědků násilí.
Kromě filmové tvorby se Reddick podílel i na televizních projektech. Působil jako supervizní producent třetí řady seriálu Dante's Cove (2007) a jako editor příběhů druhé řady seriálu Midnight, Texas (2017). Pracoval také na dvou animovaných seriálech pro Netflix: na nominovaném na Emmy A Tale Dark & Grimm (2021) a Samurai Rabbit: The Usagi Chronicles (2022).
Osobní život a vliv
Jeffrey Reddick je členem víry Bahá'í. Jako gay a osoba tmavé pleti se ve své tvorbě snaží o větší inkluzi a reprezentaci menšin v hororovém žánru. Jeho filmy často zkoumají témata viny, karmy a morálních dilemat. Mezi jeho největší filmové inspirace patří Wes Craven a jeho film A Nightmare on Elm Street, který označuje za svůj nejoblíbenější horor, a také tvorba Johna Carpentera.
Reddick je uznáván za svůj přínos hororovému žánru, zejména za vytvoření inovativního konceptu série Final Destination, která přinesla svěží pohled na téma smrti a osudu v moderním hororu.