Uschi Digard, narozená 15. srpna 1948 v Saltsjö-Duvnäs nedaleko Stockholmu ve Švédsku, je bývalá herečka a modelka, která se proslavila především v žánru softcore erotických filmů a jako pin-up modelka v období mezi lety 1968 a 1982.
Raný život a vzdělání
Uschi Digard vyrůstala v přísném prostředí internátní klášterní školy, kterou sama popisovala jako "klec" a "vězení". Navzdory striktní výchově zde rozvinula svou lásku ke čtení a jazykům. Během školních let jí dokonce přivazovali levou ruku k tělu, aby ji přinutili používat pravou ruku, včetně psaní. Přesto škola podpořila její nadání pro jazyky. Své vzdělání dokončila ročním studiem na francouzské škole a následně ročním studiem na italské škole. V mladém věku se věnovala lyžování, plavání a naturismu, což později ovlivnilo její kariéru modelky a herečky.
Jazykové schopnosti a první zaměstnání
Uschi Digard ovládá několik jazyků včetně němčiny, francouzštiny, italštiny, švédštiny, španělštiny a angličtiny. V mladé dospělosti hodně cestovala, aby zdokonalila své jazykové dovednosti - navštívila Anglii, Francii, Izrael, Itálii, Mexiko, Maroko, Španělsko, Švédsko, Normanské ostrovy a Kanárské ostrovy, kde potkala svého celoživotního manžela, hudebníka známého jako "Ron". Svou pracovní kariéru začala v zaměstnáních, kde mohla využít své jazykové nadání: pracovala v londýnském hotelu Regent Palace, v klenotnickém obchodě na Kanárských ostrovech, ve Švédsku a Švýcarsku, a také na olympijských hrách v Mexico City.
Příchod do USA a začátek kariéry
Do Spojených států se přestěhovala v roce 1968 a usadila se v Kalifornii. Po příchodu do USA začala pracovat jako pin-up modelka a brzy se stala jednou z nejznámějších modelek s velkým poprsím v pozdních 60. a raných 70. letech. Pravidelně se objevovala v časopisech jako Knight, Cinema X, Latent Image a Gent. Některé fotografické práce vytvořila pod pseudonymem Astrid Lillimore.
Filmová kariéra
Současně s modelingem se Digard snažila proniknout do filmového průmyslu. Začínala od úplného začátku jako komparzistka a herečka vedlejších rolí v sexploitation filmech. Její pravděpodobně první filmové vystoupení bylo neuvěřejněné ztvárnění stopařky ve filmu The Kill (1968) režiséra Garyho Gravera. Postupně se propracovala k významnějším rolím, jako například ve filmu Raquel's Motel (známém také jako Uschi's Hollywood Adventure, 1970).
Spolupráce s Russem Meyerem
Uschi Digard je zvláště známá svou spoluprací s režisérem Russem Meyerem. V jeho filmu Cherry, Harry & Raquel! (1970) tančila v poušti jako "ztracená duše". V Meyerově filmu Supervixens (1975) ztvárnila postavu SuperSoul, agresivní rakouskou manželku, která mluví převážně německy. Její postava byla popisována jako "nejagresivnější žena ve filmu", která buď dojí krávu s obřím vemenem, nebo vášnivě přepadá svého muže, ať už na polích nebo kdekoli jinde. V jedné scéně dokonce napadne, znásilní a doslova "pohltí" mladého muže ve stodole, přičemž křičí a explicitně popisuje v němčině, co dělá a jak se cítí. Později se objevila v dalších Meyerových filmech ze 70. let: Supervixens (1975) a Beneath the Valley of the Ultra-Vixens (1979). Byla také spoluprodukentkou filmu Beneath the Valley of the Ultra-Vixens, stejně jako dříve u režisérova filmu Up! (1976).
Další významné filmy
Mezi desítkami filmů, ve kterých Digard hrála cameo role a menší úlohy, byly Superchick (1973) s Joyce Jillson, kde ztvárnila postavu Mayday; Ilsa, She Wolf of the SS (1975), kde hrála vězeňkyni; The Killer Elite (1975) Sama Peckinpaha, kde se objevila jako dívka na večírku; Fantasm (1976) Richarda Franklina, kde hrála Super Girl; Chesty Anderson, USN (1976), kde ztvárnila přítelkyni Barona; Female Chauvinists (1976), kde hrála postavu jménem Pussy; a The Kentucky Fried Movie (1977) Johna Landise, kde se objevila jako žena sprchující se v segmentu "Catholic High School Girls in Trouble". Digard se objevila i v několika filmech kategorie X, jako například I Want You! (1970), ale její vlastní sexuální scény v těchto filmech byly simulované. Sama prohlásila, že "nikdy nedělala hardcore: Svou pověst jsem si vybudovala na dráždění. Všechno bylo simulované."
Filmový styl a pracovní etika
I v nízkorozpočtových filmech si Digard vybudovala pověst díky své pracovní etice a odhodlání přispět k úspěchu projektů - což zahrnovalo i zaskakování jako kaskadérka za méně odvážné kolegyně, pokud to bylo nutné. Kromě celovečerních filmů natočila Digard mnoho erotických a softcore pornografických smyček pro peep show a pro prodej na 8mm filmech. Některé z těchto materiálů byly později recyklovány k vytvoření pseudo-celovečerních filmů nebo byly sestaveny do antologií na videokazetách a DVD. Její amazonská přítomnost na plátně a nadšení pro žánr z ní učinily oblíbenkyni na specializovaném trhu se sexy zápasovými smyčkami, kterých natočila nejméně třicet.
Konec kariéry a další život
Uschi Digard odešla z zábavního průmyslu v roce 1982 a od té doby profesionálně nevystupovala, ačkoli pokračovala ve své kariéře v jiných oblastech. I po dosažení slávy v zábavním průmyslu pokračovala v práci jako tlumočnice a překladatelka, mimo jiné pro kalifornského výrobce letadel. Nyní je vdaná a žije v Palm Springs v Kalifornii, kde tráví dva týdny z každého měsíce; zbytek času pobývá ve svém soukromém bytě v North Hollywoodu. V roce 2013 uvedla, že dokončila svou autobiografii s předběžným názvem I Used to Be Uschi, ta však dosud nebyla publikována.