Roy Andersson: Nejlepší filmy
a seriály

7.3

Roy Andersson: Filmy a seriály

  • Písně z druhého patra
    Písně z druhého patra (2000)
    Film

    Filmová poéma inšpirovaná básnikom Caesarom Vallejom rozpráva o ľudskej potrebe lásky, o veľkosti i malosti, o zmätenosti a zraniteľnosti, o veľkých klamstvách, opustenosti a večnej túžbe po priateľstve a súznení. Surrealistický príbeh balansujúci na hrane tragédie a komédie je zasadený do anonymného sivého mesta, kde ľudia prežívajú svoju každodennú rutinu bez záujmu o druhých. Režisér Roy Anderson vytvoril vo filme odcudzený obraz spoločnosti, v ktorej môže byť aj apokalypsa komická.

    70%

    Filmová poéma inšpirovaná básnikom Caesarom Vallejom rozpráva o ľudskej potrebe lásky, o veľkosti i malosti, o zmätenosti a zraniteľnosti, o veľkých klamstvách, opustenosti a večnej túžbe po priateľstve a súznení. Surrealistický príbeh balansujúci na hrane tragédie a komédie je zasadený do anonymného sivého mesta, kde ľudia prežívajú svoju každodennú rutinu bez záujmu o druhých. Režisér Roy Anderson vytvoril vo filme odcudzený obraz spoločnosti, v ktorej môže byť aj apokalypsa komická.

    1
  • O nekonečnu
    O nekonečnu (2019)
    Film
    • Edison

    Úvaha o lidském životě v celé jeho kráse a krutosti, nádheře a všednosti. Bezvýznamné okamžiky nabývají na stejné důležitosti jako dějinné události: dvojice se vznáší nad válkou zničeným Kolínem nad Rýnem, cestou na narozeninovou oslavu se otec zastaví, aby v hustém dešti zavázal dceři tkaničku, náctileté dívky tančí před klubem, poražená armáda pochoduje do tábora pro válečné zajatce. Óda a žalozpěv současně. Kaleidoskop všeho, co je věčně lidské, nekonečný příběh zranitelnosti bytí. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    67%

    Úvaha o lidském životě v celé jeho kráse a krutosti, nádheře a všednosti. Bezvýznamné okamžiky nabývají na stejné důležitosti jako dějinné události: dvojice se vznáší nad válkou zničeným Kolínem nad Rýnem, cestou na narozeninovou oslavu se otec zastaví, aby v hustém dešti zavázal dceři tkaničku, náctileté dívky tančí před klubem, poražená armáda pochoduje do tábora pro válečné zajatce. Óda a žalozpěv současně. Kaleidoskop všeho, co je věčně lidské, nekonečný příběh zranitelnosti bytí. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    2
  • Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě
    Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě (2014)
    Film
    • Edison

    Vítězný snímek z 71. ročníku festivalu v Benátkách. Hlavním tématem tohoto filmu je „napětí v životě mezi banálním a vážným; široké spektrum života, existence. Pro mne existují tři témata, která jsou velmi důležitá. Jedním z nich je nedostatek empatie, což je velmi špatná věc – zvláště dnes – tak, jak ukazuje narůstající nedostatek respektu. Zranitelnost je také jedním z mých témat. Jsem velmi smutný, když vidím zranitelné lidi ponižovat. Ponižování je pak dalším tématem, které mi leží v hlavě," - Roy Andersson. (Film Europe)

    65%

    Vítězný snímek z 71. ročníku festivalu v Benátkách. Hlavním tématem tohoto filmu je „napětí v životě mezi banálním a vážným; široké spektrum života, existence. Pro mne existují tři témata, která jsou velmi důležitá. Jedním z nich je nedostatek empatie, což je velmi špatná věc – zvláště dnes – tak, jak ukazuje narůstající nedostatek respektu. Zranitelnost je také jedním z mých témat. Jsem velmi smutný, když vidím zranitelné lidi ponižovat. Ponižování je pak dalším tématem, které mi leží v hlavě," - Roy Andersson. (Film Europe)

    3
  • Giliap
    Giliap (1975)
    Film
    Po úspěchu svého debutu Švédská lovestory (1970) byl režisér Roy Andersson veleben jako zázračné filmařské dítě. Dalším filmem se tvůrce chtěl vymanit ze stínu svého debutu a vytvořit radikálně odlišné dílo. Ponurý snímek Giliap však propadl u domácích diváků i kritiky a přivedl Anderssona na mizinu. Dobová zahraniční kritika však dílo přijala pozitivněji. Film vypráví o potulném dělníkovi, jenž přijme práci v krachujícím hotelu Burasewski, který vede misantropický a melancholický vozíčkář. Kafkovské sociálně-kritické drama obsahuje náznaky unikátního stylu pozdějších Anderssonových filmů, který se vyznačuje dlouhými záběry s velkou hloubkou pole. Režisér se po neúspěchu filmu dvacet let věnoval pouze tvorbě reklam.
    [Zdroj: Febiofest]
    Žánry:DramaKrimi
    64%
    Po úspěchu svého debutu Švédská lovestory (1970) byl režisér Roy Andersson veleben jako zázračné filmařské dítě. Dalším filmem se tvůrce chtěl vymanit ze stínu svého debutu a vytvořit radikálně odlišné dílo. Ponurý snímek Giliap však propadl u domácích diváků i kritiky a přivedl Anderssona na mizinu. Dobová zahraniční kritika však dílo přijala pozitivněji. Film vypráví o potulném dělníkovi, jenž přijme práci v krachujícím hotelu Burasewski, který vede misantropický a melancholický vozíčkář. Kafkovské sociálně-kritické drama obsahuje náznaky unikátního stylu pozdějších Anderssonových filmů, který se vyznačuje dlouhými záběry s velkou hloubkou pole. Režisér se po neúspěchu filmu dvacet let věnoval pouze tvorbě reklam.
    [Zdroj: Febiofest]
    Žánry:DramaKrimi
    4
  • 5