Amir Naderi: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Amir Naderi: Filmy a seriály

  • Davandeh
    Davandeh (1984)
    Film
    73%
    1
  • Tangsir
    Tangsir (1973)
    Film
    72%
    2
  • Saz Dahani
    Saz Dahani (1974)
    Film
    72%
    3
  • Manhattan podle čísel
    Manhattan podle čísel (1993)
    Film
    Muž jménem George Murphy právě ztratil práci a hrozí mu, že přijde také o byt, neboť již několik měsíců dluží za nájemné a má pouze jeden den před vystěhováním. Vydává se proto do spletitých ulic New Yorku, aby tam našel osobu, která jediná mu dokáže v jeho nelehké situaci pomoci. Tento film je autentickým portrétem velkoměsta, jeho odosobněných zákoutí, hektického rytmu, dynamiky, anonymity i poněkud omšelé krásy. Nesmyslné bloudění hlavního hrdiny labyrintem spletitých ulic je jakousi absurdní odysseovskou poutí. Kolážovité řazení záběrů evokuje nejen duševní rozpoložení hlavního hrdiny, ale patřičně vystihuje i genius loci daného velkoměsta. Celkovou atmosféru dotváří také vypjatě pocitová jazzová hudba skladatele Gata Barbieriho. [FebioFest2009]
    Žánry:Drama
    71%
    Muž jménem George Murphy právě ztratil práci a hrozí mu, že přijde také o byt, neboť již několik měsíců dluží za nájemné a má pouze jeden den před vystěhováním. Vydává se proto do spletitých ulic New Yorku, aby tam našel osobu, která jediná mu dokáže v jeho nelehké situaci pomoci. Tento film je autentickým portrétem velkoměsta, jeho odosobněných zákoutí, hektického rytmu, dynamiky, anonymity i poněkud omšelé krásy. Nesmyslné bloudění hlavního hrdiny labyrintem spletitých ulic je jakousi absurdní odysseovskou poutí. Kolážovité řazení záběrů evokuje nejen duševní rozpoložení hlavního hrdiny, ale patřičně vystihuje i genius loci daného velkoměsta. Celkovou atmosféru dotváří také vypjatě pocitová jazzová hudba skladatele Gata Barbieriho. [FebioFest2009]
    Žánry:Drama
    4
  • Entezar
    Entezar (1974)
    Film
    Němý film sleduje chlapce z jižního Íránu, jehož každodenní povinností je přinést elegantní skleněnou mísu, aby ji naplnil ledem, a pak se vrátit domů.
    70%
    Němý film sleduje chlapce z jižního Íránu, jehož každodenní povinností je přinést elegantní skleněnou mísu, aby ji naplnil ledem, a pak se vrátit domů.
    5
  • Vegas: Based on a True Story
    Vegas: Based on a True Story (2008)
    Film
    Eddie Parker, robotník v pneuservise, a jeho žena Tracy, servírka v bistre, žijú s dvanásťročným synom Mitchom na predmestí hlavného mesta americkej radosti a zábavy – Las Vegas. Eddie je vášnivý hráč, ktorý však nikdy nič veľké nevyhral. Tracy sa stará o malú záhradu a snaží sa stmeľovať krehký rodinný kruh. Jedného dňa sa pred ich domom objaví cudzinec vo vojenskej uniforme, ktorý má záujem kúpiť ich skromné obydlie. Jeho ponuka a následné vysvetlenie, že na pozemku sa nachádza pozostatok legendárnej lasvegaskej lúpeže, obráti život malej rodiny v nočnú moru. Jedinou otázkou je, ako ďaleko sú schopní zájsť?
    Žánry:Komedie
    68%
    Eddie Parker, robotník v pneuservise, a jeho žena Tracy, servírka v bistre, žijú s dvanásťročným synom Mitchom na predmestí hlavného mesta americkej radosti a zábavy – Las Vegas. Eddie je vášnivý hráč, ktorý však nikdy nič veľké nevyhral. Tracy sa stará o malú záhradu a snaží sa stmeľovať krehký rodinný kruh. Jedného dňa sa pred ich domom objaví cudzinec vo vojenskej uniforme, ktorý má záujem kúpiť ich skromné obydlie. Jeho ponuka a následné vysvetlenie, že na pozemku sa nachádza pozostatok legendárnej lasvegaskej lúpeže, obráti život malej rodiny v nočnú moru. Jedinou otázkou je, ako ďaleko sú schopní zájsť?
    Žánry:Komedie
    6
  • Magická lucerna
    Magická lucerna (2018)
    Film

    Promítač Mitch pouští poslední film předtím, než se z kina stane digitální multiplex. Skrz okénko však na plátně uvidí něco, co nečekal: sebe sama a nádhernou dívku. Vydává se ji hledat do ulic města, které je domovem filmu – do Los Angeles. Nostalgické requiem za opravdovou kinematografii natočil íránský režisér a neúnavný experimentátor Amir Naderi. (Febiofest)

    Žánry:Drama
    62%

    Promítač Mitch pouští poslední film předtím, než se z kina stane digitální multiplex. Skrz okénko však na plátně uvidí něco, co nečekal: sebe sama a nádhernou dívku. Vydává se ji hledat do ulic města, které je domovem filmu – do Los Angeles. Nostalgické requiem za opravdovou kinematografii natočil íránský režisér a neúnavný experimentátor Amir Naderi. (Febiofest)

    Žánry:Drama
    7
  • A, B, C... Manhattan
    A, B, C... Manhattan (1997)
    Film
    Tři newyorské příběhy v bodě zlomu. Příběhy o rozchodech, ztrátách, odchodech, rozdávání… věcí nebo lidí, které milujete, se kterými žijete, na kterých jste závislí a kteří tvořili vaši minulost… Příběhy o tom, jak je to těžké, děsivé a strašidelné. Přesto MUSÍTE udělat, co musíte. Tyto tři dívky se setkávají na životní křižovatce. Film je skvěle napsaný, s minimem slov a skvělým, strhujícím tempem (i když si dává načas a hodně). Pozor: možná je tam spousta slov, někdy, ale důležité je to, co je mezi řádky. Výkony jsou úžasné. Styl a lokace (vše natočeno "v terénu") připomínají specifický nezávislý newyorský styl Jarmusche, Poea, Seidelmana, Silvera atd.
    Žánry:DramaNezávislý
    61%
    Tři newyorské příběhy v bodě zlomu. Příběhy o rozchodech, ztrátách, odchodech, rozdávání… věcí nebo lidí, které milujete, se kterými žijete, na kterých jste závislí a kteří tvořili vaši minulost… Příběhy o tom, jak je to těžké, děsivé a strašidelné. Přesto MUSÍTE udělat, co musíte. Tyto tři dívky se setkávají na životní křižovatce. Film je skvěle napsaný, s minimem slov a skvělým, strhujícím tempem (i když si dává načas a hodně). Pozor: možná je tam spousta slov, někdy, ale důležité je to, co je mezi řádky. Výkony jsou úžasné. Styl a lokace (vše natočeno "v terénu") připomínají specifický nezávislý newyorský styl Jarmusche, Poea, Seidelmana, Silvera atd.
    Žánry:DramaNezávislý
    8
  • Střih
    Střih (2011)
    Film
    61%
    9
  • Sound Barrier
    Sound Barrier (2005)
    Film
    Jesse je jedenáctiletý hluchoněmý chlapec, kterému nedávno zemřela matka. Z jednoho anonymního dopisu vyčte, že jeho máma těsně před svou smrtí pořídila výpověď, jež je nahraná na kazetě. Jesse se nyní zoufale pokouší nahrávku najít. Co však bude dělat neslyšící chlapec s audiokazetou? Amir Naderi ve filmu rozvíjí své stěžejní téma jedince, jenž se nachází ve vyhrocené existenciální situaci. Autor přitom dokonale mísí jistou dávku absurdity a napětí, které vyvstávají z dějové zápletky. Výraznou složkou filmu je opět jeho zvuková skladba. Chlapcova subjektivita je prokládána objektivním pohledem kamery. Němé pasáže tudíž střídají syrové exteriérové ruchy. Vyhrocená situace celého příběhu je pak předkládána fragmentárně, čímž se zvyšuje divákova nervozita. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    60%
    Jesse je jedenáctiletý hluchoněmý chlapec, kterému nedávno zemřela matka. Z jednoho anonymního dopisu vyčte, že jeho máma těsně před svou smrtí pořídila výpověď, jež je nahraná na kazetě. Jesse se nyní zoufale pokouší nahrávku najít. Co však bude dělat neslyšící chlapec s audiokazetou? Amir Naderi ve filmu rozvíjí své stěžejní téma jedince, jenž se nachází ve vyhrocené existenciální situaci. Autor přitom dokonale mísí jistou dávku absurdity a napětí, které vyvstávají z dějové zápletky. Výraznou složkou filmu je opět jeho zvuková skladba. Chlapcova subjektivita je prokládána objektivním pohledem kamery. Němé pasáže tudíž střídají syrové exteriérové ruchy. Vyhrocená situace celého příběhu je pak předkládána fragmentárně, čímž se zvyšuje divákova nervozita. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    10
  • Voda, vítr, prach
    Voda, vítr, prach (2000)
    Film
    Film režiséra Amira Naderiho Voda, vítr, prach je dalším z pozoruhodných titulů, patřících k tzv. íránskému filmovému zázraku. Byl natočen v roce 1985, ale uvedení se dočkal až o čtyři roky později; částečně kvůli ostražité cenzuře, tušící symbolický přesah díla, částečně kvůli autorově emigraci do Spojených států. Hrdinou velmi jednoduchého, přímočarého příběhu je chlapec, jenž se po dvou letech pobytu ve městě vrací do rodné vesnice, ale místo ní nachází jen ruiny a poušť. Poté, co vyschlo tamní jezero, se z kraje odstěhoval každý, kdo mohl. Chlapec se v poušti snaží najít členy své rodiny. Bloudí mrtvou krajinou a získá několik nových zkušeností po setkáních s lidmi, kteří z kraje odcházejí. Vysilující pouť, provázená neustálým hukotem větru a všudypřítomným pískem, se nakonec stane zápasem o přežití; má otevřený konec. Naderi vypráví příběh s minimálním počtem dialogů, v pomalém tempu, avšak s mimořádnou vizuální působivostí. Putování osamělého mladíka v krajině, kde je „nejživějším“ prvkem písek ve větru, je podobenstvím o boji člověka s netečnou, smrtící a zároveň velkolepou přírodou. Stejně tak se nabízí i interpretace, postavená na paralele mezi pouští a třetím světem. Film se natáčel v oblasti skutečného vyschlého jezera na hranici mezi Íránem a Afghánistánem; nad dokumentaristickou autentičností však jednoznačně dominuje estetická stylizace: poušť a pozůstatky lidského přebývání v její oblasti (opuštěné příbytky, umírající dobytek, rozházené nádobí či lodě na vyschlém dně) jsou pro autory spíše „krásnými objekty, disponujícími patřičným symbolickým potenciálem.
    Žánry:Drama
    59%
    Film režiséra Amira Naderiho Voda, vítr, prach je dalším z pozoruhodných titulů, patřících k tzv. íránskému filmovému zázraku. Byl natočen v roce 1985, ale uvedení se dočkal až o čtyři roky později; částečně kvůli ostražité cenzuře, tušící symbolický přesah díla, částečně kvůli autorově emigraci do Spojených států. Hrdinou velmi jednoduchého, přímočarého příběhu je chlapec, jenž se po dvou letech pobytu ve městě vrací do rodné vesnice, ale místo ní nachází jen ruiny a poušť. Poté, co vyschlo tamní jezero, se z kraje odstěhoval každý, kdo mohl. Chlapec se v poušti snaží najít členy své rodiny. Bloudí mrtvou krajinou a získá několik nových zkušeností po setkáních s lidmi, kteří z kraje odcházejí. Vysilující pouť, provázená neustálým hukotem větru a všudypřítomným pískem, se nakonec stane zápasem o přežití; má otevřený konec. Naderi vypráví příběh s minimálním počtem dialogů, v pomalém tempu, avšak s mimořádnou vizuální působivostí. Putování osamělého mladíka v krajině, kde je „nejživějším“ prvkem písek ve větru, je podobenstvím o boji člověka s netečnou, smrtící a zároveň velkolepou přírodou. Stejně tak se nabízí i interpretace, postavená na paralele mezi pouští a třetím světem. Film se natáčel v oblasti skutečného vyschlého jezera na hranici mezi Íránem a Afghánistánem; nad dokumentaristickou autentičností však jednoznačně dominuje estetická stylizace: poušť a pozůstatky lidského přebývání v její oblasti (opuštěné příbytky, umírající dobytek, rozházené nádobí či lodě na vyschlém dně) jsou pro autory spíše „krásnými objekty, disponujícími patřičným symbolickým potenciálem.
    Žánry:Drama
    11
  • Marathon
    Marathon (2002)
    Film
    59%
    12
  • Hora
    Hora (2016)
    Film
    Před mnoha lety žil v téměř opuštěném městečku na úpatí hory Agostino se svou ženou Ninou a synem Giovannim. Hora se tyčí jako zeď, která blokuje slunce, jež nikdy nedosáhne na jejich pole dole, nyní zredukovaná na pouhé kameny a křoviny. Agostino, i když všechno nasvědčuje tomu, aby odešel, se rozhodne, že osud jeho rodiny je tam, mezi vrcholky. Nevede ho jen tvrdohlavost, ale i jistota, že nás kořeny nemohou zradit a že s pomocí našeho ducha můžeme přinést slunce do každého osudu.
    Žánry:Drama
    50%
    Před mnoha lety žil v téměř opuštěném městečku na úpatí hory Agostino se svou ženou Ninou a synem Giovannim. Hora se tyčí jako zeď, která blokuje slunce, jež nikdy nedosáhne na jejich pole dole, nyní zredukovaná na pouhé kameny a křoviny. Agostino, i když všechno nasvědčuje tomu, aby odešel, se rozhodne, že osud jeho rodiny je tam, mezi vrcholky. Nevede ho jen tvrdohlavost, ale i jistota, že nás kořeny nemohou zradit a že s pomocí našeho ducha můžeme přinést slunce do každého osudu.
    Žánry:Drama
    13
  • 60 Seconds of Solitude in Year Zero
    60 Seconds of Solitude in Year Zero (2011)
    Film
    Antologie minutových filmů od 60 mezinárodních filmařů na téma smrti kinematografie. Film, zamýšlený jako óda na 35mm formát, byl promítán pouze jednou na speciálně postaveném veřejném filmovém plátně o rozměrech 20x12 metrů v přístavu Tallinn v Estonsku, 22. prosince 2011. Pro tuto událost byl zkonstruován speciální projektor, který umožňoval pálení filmového pásu současně s promítáním filmu.
    Žánry:Drama
    50%
    Antologie minutových filmů od 60 mezinárodních filmařů na téma smrti kinematografie. Film, zamýšlený jako óda na 35mm formát, byl promítán pouze jednou na speciálně postaveném veřejném filmovém plátně o rozměrech 20x12 metrů v přístavu Tallinn v Estonsku, 22. prosince 2011. Pro tuto událost byl zkonstruován speciální projektor, který umožňoval pálení filmového pásu současně s promítáním filmu.
    Žánry:Drama
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.