Jill Craigie

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jill Craigie
Jill Craigie (7. března 1911 – 13. prosince 1999) byla britská dokumentární režisérka, producentka, scénáristka a feministka, narozená jako Noreen Jean Craigie v Fulhamu v Londýně ruské matce a skotskému otci. Byla jednou z nejranějších britských dokumentaristek a její kariéra průkopnické filmařky byla z velké části zastíněna její pozicí jako veřejné obhájkyně feminismu a jako manželky bývalého vůdce Labouristické strany Michaela Foota. Raná filmová tvorba a dokumentární díla Craigie začala svou filmovou kariéru jako herečka, ale brzy se přesunula k psaní scénářů a režii. Jejím prvním významným dílem byl Out of Chaos (1944), první umělecký dokumentární film, který představoval sochaře Henryho Moora a malíře Paula Nashe, Stanleyho Spencera a Grahama Sutherlanda. Následoval The Way We Live (1946), vtipný, polemický dokumentární film, který zkoumá poválečnou městskou rekonstrukci s ohledem na potřeby a aspirace obyčejných lidí. Během natáčení tohoto filmu se setkala s Michaelem Footem. Blue Scar (1949) byl Craigie jediným celovečerním filmem jako režisérka. Zasazený do velšské hornické vesnice film používá realistický styl k prozkoumání otázky znárodnění a aspirací nové generace. To Be Woman (1951) byl nezávisle produkovaný dokumentární film nabízející razantní, raný argument o rovných příležitostech. Práce scénáristky pro komerční kinematografii Během 50. let se Craigie přesunula ke scénáristické práci se dvěma filmy režírovanými Ronaldem Neamem. Adaptovala povídku Marka Twaina do scénáře pro The Million Pound Note (1954), kdy producenti oslovili Gregoryho Pecka, který byl tehdy ve Francii, a Peck souhlasil s natáčením, protože se mu scénář líbil. Craigie byla jednou ze scénáristek filmu Trouble in Store, filmového debutu Normana Wisdoma, který měl premiéru v prosinci 1953. Film překonal kasovní rekordy v 51 ze 67 londýnských kin, ve kterých se promítal. Po napsání prvního návrhu scénáře Craigie údajně požádala o odstranění svého jména z titulků poté, co se dozvěděla o účasti Wisdoma. Mezi její další scénáristické práce patřil Windom's Way (1957). Pozdější kariéra a odkaz Po režii pěti filmů a napsání dvou dalších se Craigie stáhla z filmového byznysu téměř na čtyřicet let a vrátila se pouze k natočení jediného filmu pro BBC televizi. Craigie působila ve správní radě Britského filmového institutu, kam byla jmenována vládou Harolda Wilsona. Její filmy byly oceňovány za „schopnost vydobýt to nejlepší z ‚obyčejných lidí'" a „politické angažovanost". Philip Kemp komentoval politický obsah Craigie filmů a poznamenal, že její filmy byly „příkladem filmování jako aktivismu, kdy se tvůrčí a politické procesy propojují a vzájemně posilují, což dokázali jen zřídka i sovětští filmaři 20. let".


Jill Craigie: Filmy a pořady 12


Dodatečné informace

Narození:
7. 3. 1911
Úmrtí:
13. 12. 1999
Londýn

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.