Robert Krasker

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Robert Krasker
Robert Krasker se narodil 21. srpna 1913 v Alexandrii v Egyptě a byl australským kameramanem, který během své kariéry pracoval na více než 60 filmech. Jeho narození bylo registrováno v Perthu v Západní Austrálii, kam se rodina vrátila po obchodní cestě. V roce 1930 odplul do Evropy studovat umění v Paříži a optiku a fotografii v Drážďanech v Německu. Pracoval s kameramanem Philipem Tannurou ve studiích Paramount Joinville ve Francii, než se v roce 1932 natrvalo přestěhoval do Londýna. Začátky kariéry a spolupráce s Alexandrem Kordou Robert Krasker se připojil k londýnské filmové společnosti Alexandra Kordy jako kameraman a asistoval hlavnímu kameramanovi studia Georgesovi Périnal, jehož vliv na Kraskerův další vývoj byl zásadní. Někdy uváděný jako Bob Krasker, pracoval na významných produkcích jako Rembrandt a Things to Come (oba 1936) a The Thief of Bagdad (1940). Během práce na The Four Feathers (1939) se nakazil malárií v Súdánu a následně se stal diabetikem. Jeho první samostatný kredit jako kameraman získal za válečný propagandistický film The Gentle Sex (1943), který spolurežírovali Leslie Howard a Maurice Elvey. Vrchol kariéry ve 40. letech Tato práce přiměla Laurence Oliviera, aby ho najal spolu s Jackem Hildyardem k natáčení barevného filmu Henry V (1944). V té době již považovaný za jednoho z předních kameramanů natočil slavný Brief Encounter (1945), napsaný Noëlem Cowardem a režírovaný Davidem Leanem. Tento film byl stejně citlivý a komorní v černobílém provedení, jako byl Henry V epický a slavnostní v barvě - Krasker byl stejně zdatný v obou žánrech. Spolupráce s Leanem skončila ponižujícím způsobem, když ho režisér vyhodil z Great Expectations (1946) s tvrzením, že jeho práce byla „příliš zdvořilá" a že chtěl něco „tvrdšího". Partnerství s Carol Reedem a Oscar S filmem Odd Man Out (1947), prvním ze čtyř filmů natočených s Carol Reedem, začal Krasker pravděpodobně nejumělečtěji nejplodnější partnerství své kariéry. Vrcholu dosáhlo s The Third Man (1949), napsaným Grahamem Greenem, kde Kraskerovo atmosférické použití neobvyklých perspektiv, širokoúhlých objektivů a nakloněné kamery pomohlo k tomu, že v roce 1950 získal cenu Americké akademie filmových umění a věd za černobílou kinematografii. Krasker byl prvním australským kameramanem, který získal Oscara. Pozdní kariéra a velkofilmy Jeho styl, který se vyhýbal okázalosti ve prospěch realismu a používal vysoce kontrastní obrazy a nekonvenční kompozice, zůstává nadčasový. Je to obzvláště patrné v sérii epických spektáklů, kterými je závěrečná fáze jeho kariéry většinou identifikována. Robert Rossenův majestátní Alexander the Great (1956) a řada velkofilmů pro režiséra Anthonyho Manna jako El Cid (1961) a The Fall of the Roman Empire (1964) demonstrovaly Kraskerovo umění v jeho nejjistější a nejzralejší podobě. Fotografoval také Senso (1954) pro režiséra Luchina Viscontiho. Nespokojený s kinematografickými trendy konce 60. let a potýkající se se zdravotními problémy se Krasker prakticky stáhl do důchodu po The Trap (1966) režírovaném Sidneyem Hayersem.


Robert Krasker: Filmy a pořady 36


Dodatečné informace

Narození:
21. 8. 1913
Úmrtí:
16. 8. 1981

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.