Loyal Griggs

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Loyal Griggs se narodil 15. srpna 1906 v Michiganu a byl americkým kameramanem. Griggs nastoupil do studia Paramount Pictures v roce 1924 ihned po ukončení školy a zpočátku pracoval v oddělení speciálních efektů. Vstoupil do filmového průmyslu v polovině dvacátých let přímo ze střední školy jako asistent v oddělení speciálních efektů studia Paramount. Počátky kariéry a postupný vzestup
Griggs postupoval od asistenta fotografa přes druhého kameramana až po kameramana pro procesní fotografii, než se stal hlavním kameramanem pro tři filmy z roku 1951: Crosswinds, Passage West a The Last Outpost. Byl kameramanem téměř 30 let, než postoupil na pozici hlavního kameramana, a svou hodnotu prokázal ziskem Oscara za kameru pro film Shane (1953), pouhé dva roky po svém povýšení na hlavního kameramana. Jako jeden z nejlepších procesních fotografů v oboru pomohl vytvořit spektakulární sekvenci zemětřesení pro film San Francisco (1936) a podílel se na technickém Oscaru za film Spawn of the North (1938). Úspěch s filmem Shane
Griggs získal Oscara za nejlepší kameru za western Shane z roku 1953. Griggs vyhrál Oscara za George Stevensův klasicky pojaté western Shane (1953) a poté natočil více než tucet velkých filmů v tomto desetiletí. Film Shane se stal jeho průlomovým dílem, které definovalo jeho kariéru jako jednoho z předních kameramanů Hollywoodu. Významné filmy padesátých let
Griggs' další filmy pro Paramount jako kameraman zahrnovaly muzikál White Christmas z roku 1954, Cecil B. DeMille epos The Ten Commandments z roku 1956 a komedie Jerryho Lewise The Sad Sack (1957) a Visit to a Small Planet (1960). Griggs' prvním muzikálem byl film White Christmas (1954) s Bingem Crosbym a Fredem Astairem. The Bridges at Toko-Ri (1955) byl rozsáhlým válečným filmem. Jedním z Griggs' nejnáročnějších úkolů byl The Ten Commandments (1956). Byl vybrán, protože byl nejzkušenějším režisérem VistaVision fotografie v Paramountu. Pozdější kariéra a nominace na Oscara
Následovaly tři další nominace na Oscara za The Ten Commandments (1956), The Greatest Story Ever Told (1965) a In Harm's Way (1965). Byl také kameramanem George Stevensova biblického eposu The Greatest Story Ever Told z roku 1965 pro United Artists. Griggs získal nominace na Oscara za oba filmy. Tento hlavní kameraman vstoupil do filmového průmyslu přímo ze školy, podepsal smlouvu s Paramountem v roce 1924 a zůstal v tomto studiu až do roku 1969 (pravděpodobně rekord v délce působení v jednom studiu). Závěr kariéry
Během své pozdní kariéry jako kameraman Griggs pokračoval v práci na vizuálních efektech pro filmy jako Vertigo (1958), Paint Your Wagon (1969) a Airport (1970). Spolupracoval s Premingerem na jižanském dramatu Hurry, Sundown (1967) a byl druhým kameramanem pro Joshuův Loganův muzikál Paint Your Wagon (1969). Jeho posledním filmem byla komedie Bunny O'Hare z roku 1971 s Bette Davis a Ernestem Borgninem. Odešel do důchodu v roce 1971. Loyal Griggs zemřel 6. května 1978 ve věku 71 let.


Loyal Griggs: Filmy a pořady 51


Dodatečné informace

Narození:
15. 8. 1906
Úmrtí:
6. 5. 1978

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.