Harry Keller

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Harry Keller
Harry Keller se narodil 22. února 1913 v Los Angeles v Kalifornii a stal se významným americkým střihačem, producentem a režisérem. Zemřel 19. ledna 1987 a zanechal po sobě rozsáhlou filmografii především v žánru westernů. Začátky kariéry a práce střihaře
Harry Keller vstoupil do filmového průmyslu jako střihač v roce 1936. Během této počáteční fáze své kariéry získal cenné zkušenosti s filmovou technikou a postupy, které mu později pomohly při přechodu k režii. Režírovat začal až koncem 40. let, kdy se jeho kariéra vydala novým směrem. Éra Republic Pictures a specializace na westerny
Po začátku režijní kariéry se Harry Keller brzy dostal ke studiu Republic Pictures, kde se specializoval na westerny. Pracoval mnoho let pro Republic Pictures a Universal Pictures. Ve studiu Republic se podílel na produkci řady westernů, včetně filmů jako Fort Dodge Stampede (1951), Desert of Lost Men (1951), Black Hills (1952), Leadville Gunslinger (1952) a Phantom Stallion (1954), kde působil jako asociovaný producent. Přechod do Universal Pictures
Když studio Republic ukončilo činnost, Harry Keller přešel do Universal Pictures, kde opět režíroval westerny, prokládané dramaty, komediemi a válečnými filmy. V Universal Pictures vytvořil některé ze svých nejznámějších děl, včetně westernů The Unguarded Moment (1956) a Quantez (1957). Klíčové filmy 60. let
V 60. letech Harry Keller režíroval několik významných filmů různých žánrů. Mezi jeho nejdůležitější díla z tohoto období patří Seven Ways from Sundown (1960), Tammy Tell Me True (1961), Six Black Horses (1962), Tammy and the Doctor (1963) a The Brass Bottle (1964). The Brass Bottle se stal jedním z filmů, podle kterých je Harry Keller nejlépe známý. Spolupráce s Orsonem Wellesem na Touch of Evil
V roce 1958 byl Harry Keller pověřen studiem Universal Pictures režií dodatečných scén a přetáček k filmu Touch of Evil od Orsona Wellese. Universal najalo Kellera k natočení expozičních scén, které měly učinit děj srozumitelnějším. Keller získal určitou proslulost jako režisér povolaný Universal k přetáčení scén z Wellesova mistrovského díla, a podle většiny svědectví (včetně Wellesova) dokázal Wellesův styl poměrně dobře napodobit. Pozdější kariéra a přechod k produkci
Koncem 60. let Harry Keller přestal režírovat filmy a začal je produkovat, ačkoli si zachoval ruku v režírování televizních pořadů. V pozdních 60. letech ukončil režírování filmů a začal je produkovat, i když si ponechal možnost režírovat televizní pořady. Tato změna směru ukázala jeho schopnost adaptace na měnící se filmový průmysl.


Harry Keller: Filmy a pořady 68


Dodatečné informace

Narození:
22. 2. 1913
Úmrtí:
19. 1. 1987

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.