6.0

Christopher Hobbs: Filmy a seriály

  • Caravaggio
    Caravaggio (1986)
    FilmRole: malby
    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného raně barokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za vynálezce světla kinematografie. (Caravaggio usiloval též o iluzivní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňující je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.
    67%
    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného raně barokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za vynálezce světla kinematografie. (Caravaggio usiloval též o iluzivní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňující je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.
    1
  • In the Shadow of the Sun
    In the Shadow of the Sun (1981)
    Film
    Snímek 'Stín Slunce' čerpá z Derekem Jarmanem oblíbených alchymistických postupů, které slouží jako metafora pro přepracování Super-8 filmu. Jarman kdysi označil spojení světla a hmoty ve filmu jako "alchymistickou konjunkci" a během své kariéry experimentoval s vytvářením snové symboliky prostřednictvím superimpozice obrazu a akce. Původně se film jmenoval Anglická apokalypsa, ale nakonec byl pojmenován podle alchymistického textu ze 17. století, který používal tuto frázi jako synonymum pro kámen mudrců – vysoce žádanou látku, která proměňuje obyčejné kovy ve zlato a stříbro. Film byl zamýšlen jako krok k myšlence ambientního videa, které mělo podobně jako jeho hudební protějšek za úkol vylepšit prostředí.
    Žánry:FantasyDrama
    61%
    Snímek 'Stín Slunce' čerpá z Derekem Jarmanem oblíbených alchymistických postupů, které slouží jako metafora pro přepracování Super-8 filmu. Jarman kdysi označil spojení světla a hmoty ve filmu jako "alchymistickou konjunkci" a během své kariéry experimentoval s vytvářením snové symboliky prostřednictvím superimpozice obrazu a akce. Původně se film jmenoval Anglická apokalypsa, ale nakonec byl pojmenován podle alchymistického textu ze 17. století, který používal tuto frázi jako synonymum pro kámen mudrců – vysoce žádanou látku, která proměňuje obyčejné kovy ve zlato a stříbro. Film byl zamýšlen jako krok k myšlence ambientního videa, které mělo podobně jako jeho hudební protějšek za úkol vylepšit prostředí.
    Žánry:FantasyDrama
    2
  • Angelic Conversation, The
    Angelic Conversation, The (1987)
    Film

    Intenzívny, snový, poetický – taký je jeden z najumeleckejších filmov Dereka Jarmana Rozhovor anjelov. Vďaka svojmu maliarskemu cíteniu Jarman namiešal prekrásnu zmes farieb, svetiel a vzorov, do ktorej nekonvenčne a nesmierne pôsobivo odel Shakespearove ľúbostné básne. Väčšina zo 154 Shakespearových sonetov bola venovaná neznámemu mladému mužovi, často nazývanému Pôvabný mladík. Emotívny prednes 14 sonetov v podaní Judi Dench sa prelína s éterickými scénami: postavy na morskom pobreží, pri potoku či v pestrofarebných záhradách. Narušenie týchto magických scén obrazmi pustej a hrozivo vyzerajúcej krajiny dokonale vyjadruje radosti a útrapy lásky zobrazené v sonetoch. Jedinečná technická metóda spočíva v použití formátu Super8 a následnom prenesení na 35 mm film. Výsledkom je úžasná estetika a jej opojnosť umocnená ospalým Coilovým soundtrackom.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    60%

    Intenzívny, snový, poetický – taký je jeden z najumeleckejších filmov Dereka Jarmana Rozhovor anjelov. Vďaka svojmu maliarskemu cíteniu Jarman namiešal prekrásnu zmes farieb, svetiel a vzorov, do ktorej nekonvenčne a nesmierne pôsobivo odel Shakespearove ľúbostné básne. Väčšina zo 154 Shakespearových sonetov bola venovaná neznámemu mladému mužovi, často nazývanému Pôvabný mladík. Emotívny prednes 14 sonetov v podaní Judi Dench sa prelína s éterickými scénami: postavy na morskom pobreží, pri potoku či v pestrofarebných záhradách. Narušenie týchto magických scén obrazmi pustej a hrozivo vyzerajúcej krajiny dokonale vyjadruje radosti a útrapy lásky zobrazené v sonetoch. Jedinečná technická metóda spočíva v použití formátu Super8 a následnom prenesení na 35 mm film. Výsledkom je úžasná estetika a jej opojnosť umocnená ospalým Coilovým soundtrackom.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    3
  • Sebastiane
    Sebastiane (1976)
    FilmRole: Emperor's Guest
    Řím, rok 303 n. l. Císař Dioklecián degraduje svého oblíbeného, Sebastiana, z kapitána palácové stráže na řadového vojáka a vyhostí ho do odlehlé pobřežní pevnosti, kde se jeho spolubojovníci, oslabení svými touhami, uchylují k homosexuálním aktivitám, aby uspokojili své potřeby. Sebastian se stává terčem chtíče důstojníka Severa, ale opakovaně odmítá jeho návrhy. Je pronásledován pro svou křesťanskou víru, mučen, ponižován a nakonec zabit.
    Žánry:DramaThrillerLGBTQ+
    59%
    Řím, rok 303 n. l. Císař Dioklecián degraduje svého oblíbeného, Sebastiana, z kapitána palácové stráže na řadového vojáka a vyhostí ho do odlehlé pobřežní pevnosti, kde se jeho spolubojovníci, oslabení svými touhami, uchylují k homosexuálním aktivitám, aby uspokojili své potřeby. Sebastian se stává terčem chtíče důstojníka Severa, ale opakovaně odmítá jeho návrhy. Je pronásledován pro svou křesťanskou víru, mučen, ponižován a nakonec zabit.
    Žánry:DramaThrillerLGBTQ+
    4
  • Árie
    Árie (1987)
    Film

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameaua, Gustava Charpentiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segmentov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    58%

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameaua, Gustava Charpentiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segmentov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.