6.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Myriam Muller, narozená 12. dubna 1971 v Lucembursku, je lucemburská herečka a režisérka, která se během své kariéry prosadila jak ve filmovém, tak divadelním světě. Filmová kariéra Myriam Muller debutovala ve filmu Hochzäitsnuecht (1992) režiséra Pola Cruchtena, který byl uveden v sekci Un Certain Regard na filmovém festivalu v Cannes. Tento snímek o manželství z vyšší střední třídy, kde oba manželé spojuje závislost na drogách, představoval pro Muller významný vstup do světa kinematografie. Její herecký talent ji brzy přivedl k další významné roli, když ztvárnila Marii, matku Ježíše, ve filmu Marie de Nazareth (1995) režiséra Jeana Delannoya. Mezinárodní pozornost si získala účinkováním v ceněném snímku Shadow of the Vampire (2000) režiséra E. Eliase Merhige, fiktivním dokumentu o natáčení klasického upírského filmu Nosferatu, kde se objevila po boku hvězd jako John Malkovich a Willem Dafoe. Ve stejném období se představila také v kontroverzním filmu 8 1/2 Women (1999) uznávaného britského režiséra Petera Greenawaye, kde ztvárnila postavu služebné Marianne. V lucemburské kinematografii patří mezi její významné role účinkování ve filmu Club des chômeurs (2001) režiséra Andyho Bausche, kde hrála zaměstnankyni pracovního úřadu, která se zamiluje do hlavního hrdiny Geronima. Její filmografie zahrnuje také kriminální thriller Doudege Wénkel (2012, mezinárodně známý jako Blind Spot) režiséra Christopha Wagnera, kde ztvárnila postavu Cécile. Tento film byl dokonce vybrán jako lucemburský kandidát na Oscara v kategorii nejlepší cizojazyčný film. V roce 2017 se objevila v úspěšné lucemburské komedii Rusty Boys režiséra Andyho Bausche v roli Maisy. Film vypráví příběh čtyř starších mužů, kteří se rozhodnou vzepřít systému a vytvořit alternativu k domovům důchodců. Mezi její další filmy patří Belle Epoque (2013) a Le chagrin des ogresses (2013). Divadelní tvorba a režie Vedle filmové kariéry se Myriam Muller významně prosadila i v divadelním světě, kde působí nejen jako herečka, ale také jako režisérka. Na divadelních prknech ztvárnila řadu významných rolí, včetně titulní postavy v Ibsenově Heddě Gablerové (2021) v Théâtres de la Ville de Luxembourg. Mezi její další divadelní role patří Yse v inscenaci Le partage de midi (2015) Paula Claudela a Helen v Orphelins (2014) Dennise Kellyho. Televizní tvorba Myriam Muller se objevila také v několika televizních projektech, včetně francouzského historického seriálu Rabelais (2010), kde ztvárnila Marguerite de Navarre, a v televizním filmu Nous trois (2010), kde hrála postavu Jacqueline. Během své více než třicetileté kariéry se Myriam Muller etablovala jako všestranná umělkyně, která plynule přechází mezi filmem, televizí a divadlem, a patří mezi nejvýznamnější představitele lucemburské kulturní scény.


Myriam Muller: Filmy a pořady 22

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.