Kate Box (narozena 28. října 1979 v Adelaide, Jižní Austrálie) je australská divadelní, filmová a televizní herečka. Vyrůstala v Adelaide v rodině sociálních pracovníků Grega a Lorraine, společně se sestrou Sally v Colonel Light Gardens. Středoškolské vzdělání získala na Annesley College.
Vzdělání a začátky kariéry
Ve třinácti letech začala navštěvovat kurzy v Unley Youth Theatre (nyní Urban Myth), kde se seznámila s filmaři Sophie Hyde a Matthewem Cormackem, kteří později založili produkční společnost Closer Productions. V sedmnácti letech nastoupila na Univerzitu v Adelaide, kde původně plánovala studovat psychologii, ale nakonec absolvovala s hlavními předměty politologie a australská studia. Následně byla přijata na prestižní National Institute of Dramatic Art (NIDA), kvůli čemuž se ve dvaadvaceti letech přestěhovala do Sydney. V roce 2003 úspěšně absolvovala studium herectví.
Divadelní kariéra
Její první divadelní role přišla v roce 2004, kdy ztvárnila Helenu ve hře A Midsummer Night's Dream v Bell Shakespeare Company. Mezi její další významné divadelní role patří účinkování v Sydney Theatre Company v inscenaci Top Girls, za kterou byla v roce 2018 nominována na Helpmann Award za nejlepší herečku ve vedlejší roli. Její divadelní portfolio dále zahrnuje role ve hrách Dolores (Old Fitzroy Theatre), Macbeth (Sydney Theatre Company) a A Christmas Carol (Belvoir).
Filmová a televizní kariéra
Na obrazovce debutovala v roce 2005 v televizním filmu Small Claims: White Wedding. Významný průlom v její kariéře přišel s rolí Nicole Vargas v úspěšném australském komediálně-dramatickém seriálu Rake, kde účinkovala po celou dobu jeho vysílání. Během tohoto období se objevila také v populárních televizních sériích jako Offspring a Old School.
Její výkon v komedii The Little Death z roku 2014 jí vynesl nominaci na cenu AACTA za nejlepší herečku v hlavní roli. Proslavila se rolí Nicole Vargas v komediálně-dramatickém seriálu ABC Rake, kde účinkovala po celou dobu jeho vysílání.
V roce 2018 ztvárnila Marg McMann v televizním filmu Riot, který se zaměřuje na hnutí za práva LGBTI a počátky Sydney Gay and Lesbian Mardi Gras v 70. letech. Za tuto roli získala cenu AACTA za nejlepší hlavní herečku v televizním dramatu. O této roli sama řekla: "Byla jsem tak vděčná, že jsem mohla jít s touto postavou kus cesty, protože odvaha, kterou projevila, mi rozhodně pomohla žít můj život s větší pravdivostí a odvahou."
Během svého působení v seriálu Rake byla obsazena do populárních televizních sérií včetně Offspring, Old School a šestidílného komediálně-dramatického miniseriálu Fucking Adelaide (2018). Příběh sleduje tři sourozence, kteří se po nějaké době znovu setkávají v Adelaide, když se jejich matka rozhodne prodat rodinný dům.
V roce 2019 se objevila v seriálu Upright s Timem Minchinem a v Les Norton. Téhož roku bylo oznámeno, že byla obsazena do role "legendární" postavy Lou Kelly v posledních dvou sériích vězeňského dramatu Wentworth od stanice Foxtel.
Box hrála hlavní roli v "tasmánské noir kriminální komedii" Deadloch, kterou napsaly Kate McCartney a Kate McLennan. Osmidílný seriál od Amazon Original byl uveden v roce 2023 a získal pozitivní recenze. V roce 2024 získala za svůj výkon v této sérii cenu AACTA za nejlepší herecký výkon v narativní komedii.
Box se také objevila v antologickém seriálu SBS Erotic Stories (2023), konkrétně v epizodě "The Deluge" jako Cara. Ztvárnila Dr. Brennan v sedmidílné adaptaci románu Trenta Daltona Boy Swallows Universe od Netflixu, která byla uvedena v lednu 2024.
Osobní život
Kate Box je otevřeně homosexuální. Od roku 2009, kdy se setkali na konferenci dramatiků, byla ve vztahu se spisovatelkou a herečkou Jadou Alberts, která se také objevila v seriálu Wentworth v letech 2013 až 2014. Žijí se svými třemi dcerami v "opravdu láskyplné domácnosti" v Sydney. Jak sama říká: "Vyvažuji život jako rodič. Musím zvážit, zda se cítím dobře, když odcházím od rodiny."
Krása jejího současného úspěchu podle ní spočívá v tom, že se objevuje v různorodém australském obsahu – příbězích, které zahajují konverzace a ukazují rozmanitost země, ve které žije. Z tohoto důvodu nemá touhu opustit australské břehy a zkusit přestup do Hollywoodu. "Dostala jsem se do bodu v životě, kdy mám to štěstí, že mohu být trochu selektivnější v příbězích, které vyprávím," říká o tom, co pohání její volby. "Mohu se přidat k projektům, které miluji a kterým věřím, a k lidem, jejichž politika a lidskost jsou v souladu se mnou."